La nivel mondial, 23% dintre consumatorii online consideră interacțiunile virtuale la fel de bune ca cele în care întâlnești persoana față în față. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu GfK, derulat în 22 de țări. Pe de altă parte, doar 15% dintre cei chestionați nu sunt de acord cu această afirmație.
„Oportunitățile pentru interacțiuni virtuale sunt tot mai frecvente în viața de zi cu zi – fie că este vorba despre conferințe video, interacțiunea video în timpul convorbirii telefonice cu ajutorul funcției “face-timing” de pe smartphone, chat-ul de Facebook și de WhatsApp sau chiar explorarea orașelor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizând opțiunea de vizionare a străzilor oferit de Google Maps sau aplicația 3D-Panorama. Dar sunt aceste interacțiuni la fel de bune ca cele offline?”, se precizează în studiul citat.
Acordul cu afirmația că interacțiunile virtuale pot fi la fel de potrivite ca cele directe crește la cei cu vârstă cuprinsă în intervalele 20 – 29 de ani și 30 – 39 de ani, cu 28%, respectiv 27%. Aceasta îi poziționează confortabil înaintea adolescenților, care sunt următoarea generație cea mai „orientată spre lumea virtuală”, cu 22 de procente.
În mod așteptat, acordul cu această afirmație scade vertiginos în rândul generațiilor mai în vârstă. Unul din cinci (20%) dintre cei cu vârsta cuprinsă între 50 și 59 de ani nu sunt de acord că interacțiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci când ești în contact direct cu o persoană, în comparație cu doar 15% care au votat opusul. Mulți dintre cei cu vârsta de peste 60 de ani nu sunt de acord – aproape o treime (27%), în timp ce doar unul din zece (11%) spun că sunt de acord.
Brazilia și Turcia se află în topul listei consumatorilor online care cred în autencitatea interacțiunilor virtuale, cu o treime (34%) în fiecare țară susținând acest lucru. Ele sunt urmate de Mexic (28%), China (27%) și Rusia (24%).
Aceste rezultate au aplicabilitate în aproape toate business-urile. Fie că vor folosi realitatea augmentată pentru a spori impactul activităților de marketing și al campaniilor publicitare sau vor apela la conferințe video pentru a reduce costurile de deplasare pentru ședințe – a cunoaște piețele și segmentele de consumatori care sunt cele mai deschise la interacțiuni virtuale este un punct de pornire esențial.
Celălalt capăt al scalei, al celor care nu sunt de acord că virtualul poate înlocui interacțiunile față în față, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%) dintre consumatorii online. Aceasta este urmată de Suedia, la 29 de procente, de Cehia și Belgia care au rezultate strânse (26%) și Olanda și Marea Britanie la doar puțin sub un sfert (23%).