Câte magazine de vinuri și wine baruri există în Bucureşti?

21.08.2018

De la un an la altul, în Bucureşti apar anual 2-3 noi magazine specializate de vinuri sau wine baruri menite să completeze harta deja conturată cu preponderență în ultimii cinci ani. Astfel că, în acest moment, în Capitală există un total de 50 de wine baruri și shopuri, unele dedicate în exclusivitate vinurilor, iar altele care oferă pe lângă acestea și produse complementare, fie că este vorba despre delicatese, produse de panificație sau cadouri.

O creștere semnificativă a wine barurilor și shopurilor se simte și în alte orașe ale României, precum Timișoara sau Cluj-Napoca, unde și consumul de vin este pe măsură.

Această tendință confirmă încă o dată creșterea interesului și a gradului de educare al consumatorilor în ceea ce privește vinul, în special cel românesc, dar și cel din import. În ultimii ani, datorită acestui fenomen, pe piață din România au apărut și tot mai multe crame, de regulă active pe segmentul premium, iar principala lor piață de desfacere sunt magazinele specializate și localurile HoReCa.

Magazinele specializate sunt cele care oferă cea mai mare varietate de vinuri din diferite țări ale lumii, având în portofoliu vinuri din diferite soiuri de struguri, vinificate în diferite stiluri. Vinurile sunt arănjate pe rafturi prin prezentarea acestora pe țări, zone viticole, culoare sau chiar nivel de preț.

„Atmosfera din interiorul unui magazin și filozofia acestuia fac diferența între o experiență sterilă și una confortabilă de cumpărături. Selecția de vinuri, temperatura de păstrare a acestora și interacțiunea cu personalul calificat sunt trei avantaje importante pe care aceste locuri le oferă prin comparație cu marile lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri”, spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro și ReVino.ro.

O selecție atentă, chiar dacă mai redusă de vinuri, poate fi mai putin intimidantă pentru un cumpărător aflat în proces de alegere a unui vin. Unele magazine au o abordare selectivă, astfel că au în portofoliu cu preponderență vinuri de la crame mici. De altfel, o mare parte dintre magazinele specializate nu vând mărci comerciale, mai ales dacă sunt disponibile în altă parte, în apropiere sau în supermarketuri.

Ospitalitatea și experiența comerciantului sau ale vanzătorului din magazin pot face diferența. Acesta se poate angaja într-o conversație pentru a afla gusturile cumpărătorului, motivul pentru care dorește să cumpere vinul și bugetul pe care îl are disponibil, astfel că în final să poată face recomandarea potrivită.

Ponderea vinurilor românești în totalul ofertei din aceste magazine depășește 60%, soiurile autohtone fiind tot mai solicitate și apreciate. Criteriile principale în alegerea unui vin sunt culoarea (alb, roșu sau roze), iar apoi conținutul de zaharuri (seci, demiseci, demidulci sau dulci), sau soiul de strugure.

Degustările de vinuri în magazinele specializate și wine baruri sunt un element diferențiator.

Degustările de vinuri au loc din ce în ce mai des în România, mai ales atunci când cramele își lansează branduri sau vinuri noi. Degustările sunt anunțate de cramă și de magazine prin canalele online de comunicare. De cele mai multe ori, wine barurile vând vinurile și pentru a fi luate acasă, iar prețul acestora este redus cu 15-25% față de cel din meniu.

 

 

Citiți și despre: