Părinții vor cheltui peste 300 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae, conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center. Astfel, 88,4% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moș Nicolae.
”Urmând trendul de anul trecut, intenția de a face surprize de Moș Nicolae este mai ridicată în orașele mici (93,8%) comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88,0% dintre respondenți au de gând să ofere cadouri”, se arată în studiul citat.
Față de 2015, în cazul orașelor mari, care au peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant.
Cele mai întâlnite cadouri rămân și în 2016 dulciurile (72,1%) și jucăriile (49,2%). Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale și mai puțin costisitoare (dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe etc.) și ajungând la unele mai sofisticate și mai scumpe (electrice / electronice / electrocasnice, smartphone / tabletă, excursii / călătorii etc.)
Bugetul alocat achiziționării cadourilor pentru ziua de Moș Nicolae va fi, în medie, de 318 lei, în ușoară creștere față de cel de anul trecut (305 lei). De asemenea, cei mai mulți intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei (43,8%).
Potrivit studiului, și în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă trendul ascendent și ajunge la 321 lei.