Câţi bani alocă românii pentru cadourile de Crăciun?

07.12.2016

Majoritatea internauţilor români (peste 90%) intenţionează să cumpere online cadouri de Crăciun, iar suma medie alocată este de 190 euro, conform unui studiu realizat de DPD Group. Bugetul alocat de români este identic cu cel al belgienilor și dublu față de cât și-au propus croații să cheltuiască. Topul cadourilor cumpărate online pe care vor să le pună românii sub brad este dominat de produsele de beauty și îngrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărți sau jucării.

„Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenți spun că vor achiziționa online cadouri pentru cei dragi. Astfel, țara noastră este în fruntea statelor cu cea mai mare intenție de cumpărare online de Crăciun. Cifrele sunt peste așteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionați se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, țară cu cei mai mulți e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziționeze daruri de Sărbători din e-commerce”, a explicat Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Dintre cele 21 de țări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care intenţionează să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun.

Conform studiului, România devansează state cu economii mai puternice și e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria.

Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, în general, cele de înfrumusețare și de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenți. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive și electrocasnicele, care reprezintă o opțiune de cadou pentru mai puțin de 20% dintre cei intervievați.

Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziție în topul preferințelor pentru croați, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi și spanioli.

 

 

Citiți și despre: