Slide

Stiri: Companii

Câţi bani investesc companiile în dezvoltarea personală a angajaţilor?

24.05.2016

Anul trecut, una din cinci companii cu peste 500 de angajaţi a investit peste 100.000 de euro în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor. Persoanele care lucrează în bănci fac cele mai multe ore de training, iar companiile farmaceutice investesc cei mai mulţi bani în angajaţii lor, mai exact 1.093 de euro per angajat, se arată într-un studiu realizat de Centrul Fericirii din Bucureşti.

Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din ţara noastră care a adunat peste 140.000 de participanţi la cursurile sale de dezvoltare profesională, afirmă că, în urma programelor de training, se constată o schimbare semnificativă, vizibilă atât în atitudinea angajaţilor şi în consolidarea grupurilor de lucru, cât mai ales în creşterea productivităţii angajaţilor şi a companiei.

Dacă în trecut, numai multinaționalele sau companiile foarte dezvoltate investeau în astfel de cursuri, în prezent și IMM-urile sunt din ce în ce mai interesate să acumuleze informații practice despre dezvoltarea echipelor de lucru sau a angajaţilor.

Specialistul în resurse umane afirmă că rezultatele pozitive sunt mai vizibile în rândul IMM-urilor, deoarece structurile organizaţionale sunt mai puţin complexe decât cele de la companiile mari, iar grupurile mai mici, bine pregătite şi motivate, sunt, de multe ori, mai flexibile.

“Sunt mai multe componente pe care atât corporaţiile, cât şi IMM-urile trebuie să le aibă în vedere pentru creşterea productivităţii. Un departament nu trebuie să fie ultra-populat ca să fie eficient, ci strategia care a produs cele mai bune rezultate este a echipelor bine legate care lucrează după o strategie bine definită. De multe ori sistemele mai simple sunt mai eficiente. Asta pentru că fiecare om vede potențialul de creștere pe care îl are. E important pentru fiecare om să vadă că munca sa e valoroasă pentru companie, și nu e numai o rotiță într-un sistem. E un lucru pe care e bine să îl conștientizeze și antreprenorii și angajații”, declară Lorand Soares Szasz.

Acesta a mai explicat că nu trebuie să uităm că IMM-urile reprezintă motorul de creştere economică şi că un studiu realizat în 2014 arăta că acestea contribuie major la bugetul de stat, reprezentând aproximativ 53% din totalul contribuţiilor.

„Am construit foarte atent programul de formare pentru specificul acestui segment şi am constatat că provocarea cea mai mare a managerilor sau proprietarilor de afaceri mici şi mijlocii este găsirea şi motivarea oamenilor serioşi şi responsabilizarea acestora. Rezultatele s-au dovedit foarte benefice, mulţi dintre cursanţi au aplicat tehnicile de vânzare şi de lucru în echipă, iar creşterile monitorizate în cifrele de afaceri au fost de 5% sau chiar 300%, în unele cazuri”, conchide Lorand Soares Szasz.