Cați români cumpără mâncare specială pentru animalele de companie?

09.02.2015

O treime dintre gospodăriile din România dețin un animal de companie, nivel similar cu cel din Ungaria, însă sub nivelul vecinilor din Bulgaria. Dintre acestea, doar jumătate achiziționează produse alimentare specializate, însă tendința pieței este una pozitivă, în creștere față de anul 2013.

Un studiu GfK arată că mâncarea pentru animalele de companie se distinge printr-o creștere semnificativă, de două cifre (peste 10%), reușind să atragă mai mulți cumpărători, dar și crescând consumul celor deja existenți.

Totuși, comparativ cu alte țări europene, numărul este încă mic. Numai în Cehia, 8 din 10 deținători de animale de companie cumpără mâncare specializată.

Iubitorii de pisici plătesc un preț mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de câini, unde acest preț se situează la 4,8 lei pe kilogram.  Astfel, deși numărul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se împarte în 57% mâncare pentru căței și 43% mâncare pentru micile feline.

Fiind o categorie totuși sensibilă în ceea ce privește prețul, mărcile private au reușit să aibă creșteri constante și să acopere o mare parte din categorie. În același timp, comerțul modern reprezintă aproximativ 60% din valoarea totală a categoriei.

Citiți și despre: