Câţi români folosesc becurile economice?

27.04.2018

Nu mai puţin de 55% dintre români cumpără becuri cu tehnologie LED, 17% preferă becurile CFL (economice), iar 16% aleg becurile incandescente, potrivit unui studiu realizat de compania ELBI Electric & Lighting.

Din cercetare mai reiese că românii își aleg becurile în funcție de puterea sursei de iluminat, durata de viață, preț, flux luminos (lumeni), marcă, temperatură de culoare și index de redare a culorii (CRI).

Peste 44% dintre persoane alocă în medie pentru cumpărarea unui bec între 10 și 20 de lei, 10% nu sunt dispuși să dea mai mult de 10 lei. De asemenea, 27% cheltuie între 20 și 30 de lei și numai 18% sunt dispuși să aloce mai mult de 30 de lei pentru achiziționarea unei surse luminoase.

Peste 40% dintre cei intervievaţi mai spun că aleg să cumpere personal becurile, în timp ce 20% dintre ei preferă să lase achiziția surselor de iluminat în grija partenerului de cuplu.

Totodată, conform studiului, peste 65% dintre români își cumpără sursele de iluminat din magazine de specialitate, doar 17% din hypermarketuri, urmate de supermarketuri (10%), magazine mixte (4%), magazine online (3%) și aproape 1% din piață sau de la distribuitori.

”Există în piață o creștere a cererii de produse eco-friendly care sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie electrică. De exemplu, LED-urile consumă cu până la 80% mai puțin curent electric față de becurile incandescente. Nu doar companiile sunt interesate să economisească energie, ci și oamenii care au început să se documenteze din ce în ce mai mult în acest domeniu. Anul trecut, ELBI a înregistrat o creștere a vânzărilor din surse de iluminat de tip LED și a corpurilor tehnice de iluminat cu tehnologie LED integrată, care au depăşit vânzările celor convenţionale. Această creștere se datorează faptului că am reușit să oferim un preț foarte bun, comparabil cu cel al surselor convenționale, pe toate palierele de calitate. Am ales să investim în construcția brandurilor proprii și să dezvoltăm continuu soluții și produse inovatoare cu un grad crescut de accesibilitate pentru clienții noștri. Provocarea în domeniul nostru pe segmentul premium este legată de preț versus caracteristici tehnice (durata de viață, calitatea luminii, eficiența energetică), iar pe segmentul economy ne luptăm cu produsele care, deși afișează caracteristicile produsului, în realitate acestea nu corespund cu eticheta”, a declarat Dan Ovedenie, directorul de achiziții al ELBI Electric & Lighting.

 

 

 

Citiți și despre: