Retail

CBA Nord Vest

CBA Nord Vest a deschis un nou magazin în Cluj-Napoca

01.11.2021

Magazinul este amplasat în Calea Baciului 1-3, pe un drum intens circulat, și dispune de o suprafață de vânzare de 1.200 de metri pătrați. Prin punctele de lucru deschise de-a lungul timpului, cu un portofoliu de peste 7.500 SKU listate, printre care branduri internaționale , naționale și regionale, respectiv aproximativ 600 SKU marcă proprie (CBA, Privat și First), renumele și profesionalismul CBA Nord Vest ajunge să fie cunoscut în peste 1.300 de magazine din Crișana, Maramureș, Banat, Transilvania și chiar București.

Chiar dacă 2020 a fost un an plin de provocări, compania a continuat planurile de dezvoltare și investițiile planificate. Astfel, cel mai nou magazin de tip Cash & Carry, inaugurat de dată recentă la Cluj, devine al patrulea magazin de acest gen al rețelei și deschide calea către noi orizonturi, mai mult sau mai puțin apropiate ca distanță, în care eventualii parteneri pun accent pe apartenența la o rețea puternică, deja cunoscută. Până în anul 2025, CBA Nord Vest mai are în vedere câteva noi deschideri de magazine.

Inaugurarea magazinului din Cluj

Cea mai importantă realizare a acestui an este reprezentată de finalizarea magazinului din Cluj. Magazinul este amplasat în Calea Baciului 1-3, pe un drum intens circulat, și dispune de o suprafață de vânzare de 1.200 mp, depozitare 650 mp și 6 case de marcat. Spațiul alocat produselor cu temperatură controlată, mai precis 30 ml pentru produse refrigerate, 25 ml pentru produse congelate, precum și 15 ml de vitrină asistată, este cât se poate de generos. Mai merită menționat ca în magazin este amenajat un raion deosebit de băuturi de import cu peste 250SKU din toate categoriile. În parcarea cu o capacitate de 69 locuri sunt amplasate doua stații de încărcare pentru mașini electrice.

„În urma experienței pozitive avute în Satu Mare, în incinta magazinului este prevăzut un spațiu pentru un mic Fast Food. Prin poziția geografică, noua locație va facilita accesul consumatorilor clujeni, precum și al partenerilor din centrul țării la mărfurile comercializate de către CBA, răspunzând astfel solicitărilor pe care le-am înregistrat în ultimii ani. Vom putea astfel să ne lărgim aria de desfacere în județul Cluj, precum și în județele limitrofe”, ne-a declarat Dl. Leber Laszlo, Director Vânzări CBA Nord-Vest.

Odată cu inaugurarea ultimului magazin, CBA Nord Vest trece de borna 200 în ceea ce privește numărul de angajați

Puncte forte CBA Nord Vest

Criza generată de recenta pandemie de coronavirus a adus cu sine nenumărate provocări, însă, prin eforturile întregii echipe, precum și a unei strategii care a fost adaptată pe parcurs, compania a încheiat 2020 cu rezultate bune.Tchibo

„Anul trecut s-a încheiat cu bine într-un final, însă și noi, ca și multe alte companii, am avut de trecut obstacole pe care nu credeam că le putem depăși. Din punct de vedere logistic, material, uman, în ciuda faptului că ne-am confruntat cu situații total neprevăzute, am reușit să mergem mai departe datorită stabilității financiare, experienței în afaceri și grație unui colectiv unit, dedicat și profesionist”, detaliază Dl. Leber Laszlo.

Deși planurile de extindere și dezvoltare au fost afectate de pandemie, CBA Nord Vest a reușit, cu eforturi considerabile, să încheie anul 2020 cu rezultate bune, având creșteri atât a cifrei de afaceri, cât și a profitabilității. Astfel, în condițiile în care ponderea retailului tradițional scade an de an, magazinele CBA Nord-Vest performează datorită politicilor comerciale adaptate cerințelor pieței.

CBA Nord Vest se diferențiază de competitorii din piață prin gama variată de produse, programe de fidelizare a revânzătorilor, precum și capacitatea de a lua decizii rapid și de a implementa noi direcții de dezvoltare

Gama largă de produse marcă proprie, faptul că se pune un accent deosebit pe categoria de produse cu temperatură controlată, adaptarea prețurilor în funcție de cantitate, programul de fidelizare a revânzătorilor și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a lua decizii rapid sunt numai câteva aspecte care diferențiază CBA Nord-Vest de competitorii din piață.

Extinderea portofoliului de produse

Conceptul CBA este gândit ca o alternativă viabilă pentru retailul tradiţional, prin care magazinele dobândesc o imagine comună, dar îşi păstrează autoritatea managerială. Franciza CBA a fost lansată în România în anul 2002, ca răspuns la cerințele pieței, și îşi desfăşoară activitatea implementând modelul occidental.

Magazinele francizate CBA au o suprafaţă cuprinsă între 150 – 1.000 mp și oferă consumatorilor promoţii, sortimentaţie bogată, mărci private şi, nu în ultimul rând, servicii de calitate, toate acestea făcând şi mai palpabil mesajul companiei: „Soluţia ta zilnică!”.

În ceea ce privește rețeaua de magazine francizate, în perioada 2020-2021 aceasta a rămas la același nivel, în condițiile în care compania s-a concentrat pe extinderea portofoliului cu produse noi, de valoare, care să ofere clienților multiple avantaje, la fiecare achiziție.

Un mare aport în creșterea cifrei de afaceri l-a avut o nouă categorie de băuturi de import, compusă din cca. 200 SKU, care a început să cunoască o evoluție spectaculoasă în a doua jumătate a anului 2020, iar în anul în curs a devenit un pilon important al businessului CBA Nord Vest.

În perioada 2020-2021, CBA Nord Vest s-a concentrat pe extinderea portofoliului cu produse noi, de valoare, care să ofere clienților multiple avantaje, la fiecare achiziție

Produsele marcă proprie, baza businessului CBA Nord Vest

Noua categorie de produse a influențat considerabil activitatea companiei și a adus un plus consistent, însă, la baza activității rămâne gama de produse marcă proprie. Astfel, mărcile CBA/Piros, Privat și produsele First Price diferențiază compania pe o piață în care goana după branduri aduce după sine o luptă acerbă în ceea ce privește prețurile.MARKA

„Magazinele francizate din rețeaua CBA au libertate deplină în ceea ce priveşte aprovizionarea. Ele achiziţionează produsele marcă proprie de la CBA, iar restul sortimentaţiei o pot achiziţiona de la centrul CBA, de la partenerii contractaţi la nivel naţional, sau de la terţi. Programul de funcţionare, numărul de personal necesar cu care îşi pot deservi perfect clienţii, amenajarea magazinului sunt stabilite de francizat”, precizează Directorul de Vânzări.

Mărcile CBA/Piros, Privat și produsele First Price diferențiază compania pe o piață în care goana după branduri aduce după sine o luptă acerbă în ceea ce privește prețurile

CBA Nord Vest oferă, pe lângă consultanţă în vânzări și asistenţă juridică şi financiar-contabilă, și soluţii de mercantizare. Departamentele de marketing şi vânzări vizitează magazinele periodic, oferindu-le consultanţă de afaceri şi trade marketing. Celor 200 de parteneri CBA și Privat, compania le oferă o gamă variată de produse marcă proprie, branding exterior, echipament personalizat, acțiuni de marketing, contracte cu furnizorii naționali sau zonali, precum și consiliere în organizarea magazinelor.

Proiecții pentru viitor

Chiar dacă 2020 a fost unul dintre cei mai grei ani din întreaga activitate a companiei, din punct de vedere financiar s-a încheiat cu bine, în condițiile în care cifra de afaceri a depășit cu 10% nivelul înregistrat în 2019.

În ceea ce privește anul în curs, managementul este optimist: „Estimăm că inaugurarea celui de-al patrulea magazin ne va ajuta să contabilizăm și în acest an aceeași creștere de două cifre față de cifra de afaceri din 2020. Și pentru că nu este posibil să se obțină creștere în absența unei dezvoltări corespunzătoare, avem în vedere demararea unui proiect nou, mai precis extinderea capacității de depozitare cu o suprafață de 5.000 mp, la sediul firmei din Satu Mare, care să susțină dezvoltarea noastră ulterioară”, a declarat, în încheiere, Dl. Leber Laszlo, Director Vânzări CBA Nord-Vest.

Managementul CBA Nord-Vest continuă să rămână, ca și până acum, extrem de atent la tendințele pieței, la evoluția prețurilor, având grijă să vină în sprijinul consumatorilor cu produse de calitate, dar și cu servicii de top. În continuare, compania își creionează planurile de dezvoltare și de investiții pentru perioada următoare, vizând, pe de o parte, procese de remodelare/modernizare a magazinelor, precum și deschiderea unor noi locații.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/cba-nord-vest-o-alternativa-viabila-pentru-retailul-traditional/