Ce cadouri oferă românii de 1 și 8 martie?

18.02.2015

Majoritatea românilor (87%) intenționează să ofere cadouri de 1 și 8 martie, conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare și Consultanță în februarie 2015. Intervievaţi în legătură cu persoanele pentru care intenționează să cumpere cadouri, bărbații au mai întâi de toate grijă de soție sau parteneră (84%) și de mamă şi soacră (81%). Colegele sunt luate în calcul de numai 49% dintre bărbați. Mama şi soacra se regăsește pe lista priorităților și în cazul femeilor (87%), aceasta fiind urmată de prietenă (58%) și de colegă (42%).

Tinerii intenționează să ofere cadouri mamelor şi soacrelor (95%), amicelor (58%), colegelor (50%) și bunicelor (45%).

Odată cu înaintarea în vârstă, scade însă procentul persoanelor care intenționează să ofere cadouri și se schimbă și ierarhia destinatarilor. Astfel, cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani intenționează să ofere un cadou mamei şi soacrei în procent de 69%, soției sau partenerei în procent de 59%, iar fiicei sau fiicelor în procent de 56%.

89% vor alege florile

Cu ocazia sărbătorilor primăverii, românii din mediul urban intenționează să ofere în procent de 89% flori. Pe poziția a doua se situează mărțișoarele (86%), iar pe cea de-a treia, dulciurile (71%).

În ceea ce priveşte categoria dulciurilor, se poate observa o orientare în procent de 80% către bomboanele de ciocolată. Pralinele sunt cele pentru care vor opta 69% dintre respondenți, în timp ce pentru tabletele de ciocolata 61%. De subliniat faptul că 1 din 3 persoane care intenționează să ofere dulciuri de 1 și 8 martie le iau în calcul pe cele făcute în casă, iar 1 din 5,pe cele Bio. Pralinele sunt preferate de persoanele tinere (75% /vs /58%), în timp ce bomboanele fondante de persoanele cu vârste cuprinse între 30-39 de ani (36% / vs / 26% în cazul tinerilor). Pentru batoanele de ciocolată optează mai degrabă bărbații decât femeile (30% / vs / 24%).

Principalele mărci de dulciuri către care se vor orienta cei care intenționează să ofere astfel de produse cu ocazia sărbătorilor primăverii sunt: Milka (78%), Heidi (65%), Poiana (46%) și Kandia (46%). Milka și Heidi sunt preferate de persoanele mai tinere (18-39 ani), în timp ce Poiana și Kandia de persoanele mai în vârstă (40-60 ani). Privind de această dată spre venitul respondenților, se constată că persoanele cu un venit lunar mai mic de 800 de lei se orientează spre Poiana ( 57% / vs / 46% media naționala) și Primola (46% / vs / 32% media națională).

Dacă Milka și Heidi se mențin în continuare pe primele 2 poziții în topul preferințelor (cu 79% și 56%), Schogetten ocupă în cadrul acestei categorii cea de-a treia poziție (54%). Către aceste 3 branduri se orientează mai ales femeile, aceeași afirmație putând fi făcuta și în cazul Anidor (16% / vs / 4% bărbați). Pentru Primola opteazămai ales persoanele cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani (42 % / vs / 32% media națională), în timp ce persoanele de peste 40 de ani sunt mai orientate către: Poiana (63% / vs / 43% tineri), Kandia (55% / vs / 38% tineri) și Toblerone (42% / vs / 27% tineri). Raportându-ne de această dată la venitul cumpărătorilor, cei cu un venit mediu și scăzut preferă mărcile Schogetten și Kandia, în timp ce cei cu un venit lunar de peste 2000 lei, mărcile Toblerone și Cote d’Or.

Bărbații intenționează să aloce bugete mai mari

Comparativ cu femeile, bărbații intenționează să aloce bugete mai mari cadourilor reprezentate de dulciuri. Astfel, 22% menționează bugete cuprinse între 70-100 lei, cu 7% peste procentul înregistrat în rândul femeilor, iar 15% de peste 100 de lei, cu 8% mai mult decât procentul femeilor care menționează această sumă.

Tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani sunt cei mai orientați spre bugete cuprinse între 30-50 lei (42%), aceștia fiind urmați de persoanele de 30-39 de ani (34%).

Acest buget este menționat pe prima poziție și de respondenții cu vârste cuprinse între 40-60 de ani în procent de 26%, la egalitate cu cel cuprins între 70-100 lei. În plus, această categorie de vârstă este cea mai dispusă să aloce bugete de peste 100 lei pentru dulciuri cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie: 14% (procent de două ori mai mare decât cel înregistrat în cazul tinerilor de 18-29 de ani).

De unde vor cumpăra românii cadourile?

Hypermarketul și supermarketul reprezintă alegerea a 48% și, respectiv, 40% dintre respondenți. Trebuie subliniat faptul că femeile preferă hypermarketul (53% / vs / 42% bărbați), în timp ce bărbații se duc mai degrabă la supermarket (46% / vs / 33% femei).

În plus, se constată diferențe și atunci când este analizată intenția de cumpărare în funcție de categoriile de vârstă ale cumpărătorilor. Astfel, persoanele între 18-39 de ani preferă hypermarketul, în timp ce cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani sunt orientate mai degrabă către supermarket.

„Privind spre cele două principale categorii de magazine identificate, acestea sunt preferate pentru categorii și branduri diferite de dulciuri. Astfel, hypermarketul este mai degrabă luat în considerare pentru bomboane de ciocolată – simple sau umplute, trufe și bomboane fondante, în timp ce pentru batoanele de ciocolată de observă o orientare în mai mare măsura spre supermarket”, a afirmat Ștefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță. “

Citiți și despre: