Jumătate dintre angajaţii care vor primi tichete cadou de Paște le vor utiliza pentru cumpărarea de haine și echipamente electrocasnice. Aşadar, decorațiunile, obiectele vestimentare și echipamentele electronice reprezintă principalele achiziții din magazinele non-alimentare pe care le vor face angajații care primesc anul acesta tichete cadou de Paște, conform unei analize Sodexo.
Conform studiului, 31,5% din angajații care vor primi tichete Cadou Pass Sodexo de Paște intenționează să le utilizeze pentru a cumpăra obiecte din categoria home & deco, în timp ce peste 26% își doresc să cumpere obiecte vestimentare și aproape 25% optează pentru echipamente electronice și electrocasnice.
În opțiunile salariaţilor pentru achiziții cu voucherele cadou se mai regăsesc produsele de beauty și healthcare (6,5%), produsele gourmet (4,5%), cele destinate lucrului la birou (aprox. 4%) și plata meselor la restaurant (1,5%).
„Orice formă de motivare din partea angajatorilor este importantă pentru angajați, cu atât mai mult cu cât implică și un stimulent de ordin financiar. Spre deosebire de un bonus la salariu, acordat la finalul lunii sau al anului, tichetele cadou oferă un stimulent imediat pentru angajați, iar faptul că acestea sunt utilizate pentru o achiziție specială, precum decorațiunile pentru casă sau echipamentele electrocasnice, cu ocazia sărbătorilor Pascale, face ca acest beneficiu să fie chiar mai însemnat. În plus, angajații beneficiază de scutirea totală de la plata impozitelor pentru tichetele cadou”, declară Adina Popa, Director de Marketing și Dezvoltare la Sodexo Benefits & Rewards România.
Tichetele cadou în cuantum de până la 150 de lei per eveniment oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și exceptare de la plata taxelor și impozitelor. Cele mai multe companii care își recompensează angajații cu tichete cadou oferă valoarea maximă deductibilă.