Moduri prin care magazinele pot exploata piața și construi relații pe termen lung cu consumatorii. În mod general, în business, strategia este cea care ne indică direcția unei afaceri pe termen lung. De asemenea, ea ne indică felul în care sunt alocate resursele de care dispune compania pentru a răspunde nevoilor clienților și pieței.
Strategia de retail reprezintă modul în care o companie își dezvoltă produsele astfel încât acestea să fie atractive pentru clienți, iar vânzările să fie în creștere.
Strategia de retail face parte dintr-un plan complex de marketing și trebuie să pornească de la ideea de a oferi produsul potrivit la timpul potrivit și la prețul corect. Este vorba de un plan clar și bine definit prin care magazinele pot exploata piața și construi relații pe termen lung cu consumatorii.
Strategia de retail face parte dintr-un plan complex de marketing și trebuie să pornească de la ideea de a oferi produsul potrivit la timpul potrivit și la prețul corect
Elementele unei strategii de retail
Pentru a dezvolta o strategie de retail trebuie să ții cont de anumite elemente, pe care le enumerăm mai jos.
Cunoaște-ți clienții
Pentru a avea succes în acest domeniu este important să afli cine sunt clienții tăi și ce comportament de cumpărare au aceștia.
Pentru a avea clienți fideli trebui să îi cunoști în detaliu: cine sunt ei, ce produse vor, care este puterea lor de cumpărare. Doar astfel vei reuși să dezvolți o relație bazată pe încredere.
Pentru a avea clienți fideli trebui să îi cunoști în detaliu: cine sunt ei, ce produse vor, care este puterea lor de cumpărare
Localizarea magazinului
Dacă ai reușit să realizezi un profil realist al clienților pe care îi vizezi, alegerea locului unde va fi situat magazinul reprezintă următorul pas în strategia de retail.
Localizarea magazinului poate reprezenta cheia succesului în retail. Este important să fii acolo unde sunt și clienții tăi. Dacă produsele tale se adresează, de exemplu, bărbaților cu vârstă cuprinsă între 30 și 40 de ani, nu are niciun sens să deschizi un nou spațiu lângă un liceu.
Produse relevante
Deși mulți comercianți consideră că dacă expun în magazin mai multe produse vor avea mai mulți clienți, lucrurile nu stau deloc așa. Important este să oferi produse relevante.
Așadar, nu încerca să umpli un spațiu cu sute de produse, ci oferă clienților tăi ceea ce își doresc să cumpere. De asemenea, un accent deosebit trebuie pus și pe modul în care produsele sunt prezentate.
Deși mulți comercianți consideră că dacă expun în magazin mai multe produse vor avea mai mulți clienți, lucrurile nu stau deloc așa
Formarea angajaților
În retailul offline, angajații sunt cei care vând produsul, iar importanța lor este extrem de mare. Așadar, ar fi indicat să investești constant în formarea angajaților din magazine, chiar dacă este vorba de persoane cu experiență în domeniu.
Discută cu clienții
Conversația angajaților cu clienții este un alt element care ar putea să aducă o creștere a vânzărilor. Însă trebuie să fie vorba de o conversație de calitate, în care clienții primesc toate informațiile de care au nevoie.
Cei care lucrează într-un magazin trebuie să cunoască foarte bine produsele și să fie capabili să oferă detalii relevante despre acestea.
Oferă prețul corect
Prețul este unul dintre factorii importanți în retail. Un retailer nu trebuie să ofere cel mai mic preț pentru a avea succes, ci prețul corect pe care consumatorul este dispus să îl plătească.
Vitrina exterioară
Vitrina exterioară a magazinului poate atrage noi clienți foarte ușor. Ea trebuie să ofere o imagine simplificată a ceea ce clienții vor găsi în magazin, nu o aglomerare de produse din care nu se poate înțelege nimic. Ar fi bine ca o dată pe lună să schimbați produsele din vitrina exterioară și să actualizați mesajele scrise. În perioadele aglomerate de cumpărături, cum ar fi sărbătorile, puteți face acest lucru o dată la două săptămâni sau chiar în fiecare săptămână, dacă este posibil.
Vitrina exterioară trebuie să ofere o imagine simplificată a ceea ce clienții vor găsi în magazin, nu o aglomerare de produse din care nu se poate înțelege nimic
Experiență pozitivă a clienților într-un magazin este crucială pentru succesul unui business. Un client mulțumit va deveni cu timpul un client loial. Experiența este legată de percepția pe care clientul o are în fiecare moment de interacțiune atât cu brandul, cât și cu angajații din magazin.
Ce își doresc clienții când merg într-un magazin?
Să fie tratați cu integritate
Să fie ascultați
Să li se ofere soluții rapide și eficiente
Să aibă parte de empatie și de o comunicare personalizată
Conform unui studiu realizat de KPMG, clienții vor să fie tratați cu integritate, să beneficieze de rezolvarea rapidă a oricărei probleme care poate apărea, să fie ascultați, să nu depună efort sau să piardă mult timp pentru a primi informațiile de care au nevoie, să aibă parte de empatie și de o comunicare personalizată.
Strategia de retail și elementele pe care aceasta le cuprinde sunt extrem de importante pentru crearea unei experiențe pozitive. Implementarea unui astfel de plan poate face diferența în ceea ce privește nivelul veniturilor obținute de un comerciant și numărul de clienți care aleg să facă achiziții.