Slide

Stiri: Economie

Ce impact au reclamele online asupra consumatorilor

21.01.2014

O mare parte din persoanele care accesează Internetul observă reclamele online, chiar dacă nu dau click pe ele, fiind influenţaţi de acestea cu toate că nu le accesează, potrivit unui studiu realizat de GfK România.

„Aproape de fiecare dată când accesăm o pagină de Internet ni se deschid în acelaşi timp pe monitor şi câteva bannere online. Plăcute sau agasante, care informează, distrează sau influenţează, reclamele online au cu siguranţă o calitate: nu ne lasă indiferenţi”, au explicat realizatorii raportului.

Publicitatea în mediile virtuale are astfel un impact mare asupra persoanelor, 8 din 10 români cu acces la Internet, observă bannerele, chiar dacă nu dau click pe ele, iar

28% dintre cei chestionaţi afirmă că, deşi nu le deschid, sunt influenţaţi de mesajul transmis.

Cu toate acestea, 73% dintre cei intervievaţi cred că sunt prea multe reclame în mediul online, în timp ce 58% le consideră sâcâietoare.

Studiul mai arată că doar un sfert declară că le plac reclamele şi 15% spun că au încredere în mesajele transmise

În ceea ce priveşte domeniile potrivit să comunice online, companiile agreate de către mai bine de 70% dintre respondenţi provin din domenii precum turism şi vacanţe, divertisment, retail şi electronice sau electrocasnice. La polul opus, însă, produsele pentru bebeluşi, băuturile alcoolice şi nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea şi accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice sunt printre cele mai puţin potrivite pentru acest gen de promovare, având procente de sub 30%.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.