Ce impact au reclamele online asupra consumatorilor

21.01.2014

O mare parte din persoanele care accesează Internetul observă reclamele online, chiar dacă nu dau click pe ele, fiind influenţaţi de acestea cu toate că nu le accesează, potrivit unui studiu realizat de GfK România.

„Aproape de fiecare dată când accesăm o pagină de Internet ni se deschid în acelaşi timp pe monitor şi câteva bannere online. Plăcute sau agasante, care informează, distrează sau influenţează, reclamele online au cu siguranţă o calitate: nu ne lasă indiferenţi”, au explicat realizatorii raportului.

Publicitatea în mediile virtuale are astfel un impact mare asupra persoanelor, 8 din 10 români cu acces la Internet, observă bannerele, chiar dacă nu dau click pe ele, iar

28% dintre cei chestionaţi afirmă că, deşi nu le deschid, sunt influenţaţi de mesajul transmis.

Cu toate acestea, 73% dintre cei intervievaţi cred că sunt prea multe reclame în mediul online, în timp ce 58% le consideră sâcâietoare.

Studiul mai arată că doar un sfert declară că le plac reclamele şi 15% spun că au încredere în mesajele transmise

În ceea ce priveşte domeniile potrivit să comunice online, companiile agreate de către mai bine de 70% dintre respondenţi provin din domenii precum turism şi vacanţe, divertisment, retail şi electronice sau electrocasnice. La polul opus, însă, produsele pentru bebeluşi, băuturile alcoolice şi nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea şi accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice sunt printre cele mai puţin potrivite pentru acest gen de promovare, având procente de sub 30%.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.

Citiți și despre:

  • Stabilitatea preţurilor, o provocare pentru retailerii onlineStabilitatea preţurilor, o provocare pentru retailerii online Producătorii şi magazinele online trebuie să ia deciziile privind stabilirea prețurilor cu o viteză și o frecvență din ce în ce mai mare, în condiţiile în care acest mediu este foarte dinamic, conform GfK. […]
  • Extindere de parteneriat între Leroy Merlin și FM Logistics în RusiaExtindere de parteneriat între Leroy Merlin și FM Logistics în Rusia Leroy Merlin și FM Logistics au decis extinderea parteneriatului la nivelul Rusiei, primul act de activitate partenerială fiind semnat în luna ianuarie a anului trecut. Ambele companii franceze vor semna două […]
  • Cum arată viitorul magazinelorCum arată viitorul magazinelor Care sunt cele mai noi trenduri globale în retail. Retailul s-a reinventat continuu în ultimii ani. Dacă până nu acum foarte mult timp domeniul era acaparat de magazinele clasice, în prezent o vizită într-un […]
  • Compania Cora investește în tineriCompania Cora investește în tineri Compania Cora, care deține o vastă rețea de hipermarketuri cu același nume în România, va organiza stagii de practică pentru 150 de studenți. Inițiativa Cora are la bază un proiect cofinanțat din Fondul […]
  • Auchan Titan trece în portofoliul NEPIAuchan Titan trece în portofoliul NEPI Centrul Comercial Auchan Titan din București a trecut în portofoliul grupului de investiții New Europe Property Investments în urma unei achiziții cu valoare totală de 86 milioane de euro. Prin această […]