Stiri: Logistica

Ce maşini de lux au cumpărat românii în 2015?

29.01.2016

Auto Italia, importatorul mărcilor Jeep, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati si Abarth, a încheiat 2015 cu un total de 4.449 unități livrate, în creștere cu 38% față de 2014.
În 2015, cota de piață a companiei a crescut de la 3.41% la 3.94%.

La atingerea acestor rezultate a contribuit și performanța realizată de rețeaua de distribuitori independenți, ale căror vânzări s-au apreciat cu 58%. Mărcile Jeep, FIAT și Maserati au înregistrat cifre care le poziționează în Top 10 creșteri pe piața auto din România.

Jeep a avut în ţara noastră una dintre cele mai importante creșteri din Top 10 și înregistrează, totodată, cea mai mare creștere din portofoliul Auto Italia, de 62,1%. Grand Cherokee rămâne modelul din gamă cel mai dorit de români, urmat îndeaproape de proaspătul lansat Jeep Renegade, cel mai performant SUV de clasă mică. Deși abia lansat, Jeep Renegade reprezintă principalul pilon de vânzare din regiunea EMEA, 49,8% din volumele de vânzări fiind realizate de SUV-ul compact.

În plus, marca Fiat a reintrat în Top 10 vânzări autoturisme în România, cu 2.586 unități comercializate în 2015. Fiat 500L și-a întărit prima poziție în segmentul MPV/ Monovolum 0, cu o creștere 151,7% față de anul anterior, în timp ce Fiat 500 rămâne liderul absolut al clasei mici, cu 923 unități livrate în segmentul A, în creștere cu 25,8%.

Vânzările de vehicule comerciale ușoare Fiat s-au apreciat cu 35,5% față de 2014, iar Ducato rămâne cel mai bine vândut autovehicul din gamă, generând peste 80% din vânzările mărcii Fiat Professional în România. Cota de piață pentru Fiat Professional în România este în creștere, de la 8,60% în 2014 la 9,62% în 2015.

Tridentul italian a vândut anul trecut în România de două ori mai multe modele Ghibli, ajungând la un contingent de 15 unități, dintre care 12 dotate cu propulsor diesel de 3 litri și 275 CP. În total, în România au fost comercializate 19 unități Maserati Ghibli și Quattroporte, marca italiană înregistrând o creștere de 36%.