Bursa de Valori București (BVB) va continua să dezvolte o infrastructură și un mediu care să-i permită să atingă potențialul maxim astfel încât ţara noastră să promoveze în rândul piețelor emergente ca o consecință a acestei dezvoltări, a afirmat Adrian Tănase în cadrul primei conferințe de presă susținută din poziția de director general al BVB.
„Obiectivul principal al mandatului meu este atingerea potențialului maxim de lichiditate al bursei și acest lucru poate veni din trei direcții. Prima direcție vine din listări, adică din creșterea numărului de companii listate. Ca să avem lichiditate trebuie să avem companii listate și de aceea acest proces este foarte important. Fără companii noi la bursă, orice am face, ca platformă de tranzacţionare, am avea un potenţial limitat. A doua dimensiune se referă la accesul investitorilor la piață: orice investitor, român sau străin, ar trebui să poată tranzacționa la bursa noastră. Dacă există vreun investitor care nu poate tranzacționa, atunci acest lucru limitează potențialul de tranzacționare. Trebuie să dispară orice barieră de a tranzacţiona la BVB. A treia dimensiune, foarte importantă, este reprezentată de posibilitatea de a tranzacţiona <<idei de investiţii>>. E nevoie să avem o contraparte centrală (CCP), e nevoie de short-selling (vânzarea în lipsă), e nevoie să refacem piața de derivate. Sunt doar câteva exemple care vor contribui la dezvoltarea bursei noastre”, a declarat CEO-ul BVB.
Acesta a mai spus că promovarea la statutul de piață emergentă va fi o consecință a tuturor acestor măsuri pe care le va lua pentru creșterea lichidității.
În ceea ce privește relația cu antreprenorii, BVB va continua să dezvolte această relație, proiectul „Made in Romania” fiind un proiect relevant în acest sens.
„În acest moment, bursa este promovată ca o alternativă de finanțare. Noul mesaj pe care vrem să-l transmitem este că bursa este locul unde transparenţa unei companii este preţuită în bani, că este locul unde valoarea afacerilor se maximizează”, a mai spus Tănase.
De asemenea, proiectele de educație financiară vor continua într-un limbaj simplificat pentru a ajunge la un număr cât mai mare de oameni.
„Este un aspect important ca populația să fie educată financiar și trebuie să simplificăm mesajul către investitorii de retail. Populaţia ar trebui să fie interesată de faptul că investiţia la bursă poate fi la fel de banală ca un depozit bancar dacă se respectă anumite reguli şi că banii pe care îi acumulează din activitatea de zi cu zi pot genera un câștig mai mare decât un depozit bancar,” a declarat CEO-ul BVB.