Slide

Stiri: Retail

Ce produse tradiţionale cumpără românii de Crăciun?

18.12.2015

În perioada Sărbătorilor de Iarnă vânzările de produse tradiționale crescu cu peste 50%. Astfel, dulcețurile cu specific românesc, cozonacii de casă, preparatele tradiționale din carne, brânzeturile artizanale, siropurile din mugur de brad, cătină și specialitățile gourmet, sunt în topul celor mai căutate produse de Crăciun.

În luna decembrie românii acordă o importanță din ce în ce mai mare produselor tradiționale, atât atunci când vine vorba de pregătirea meselor de sărbători, cât și în alegerea cadourile pe care le oferă celor dragi, vânzările de pe acest segment crescând cu peste 50% în această perioadă, potrivit Prăvălia Mică.

Potrivit retailerului, dacă în timpul anului valoarea medie a unui coș de cumpărături ce conține produse autohtone realizate în sistem de manufactură atinge suma de aproximativ 100-150 de lei, în perioada premergătoare Crăciunului se înregistrează o creștere semnificativă, atât în valoarea, cât și în volumul comenzilor, valoarea medie a coșului pentru astfel de specialități depășind, de cele mai multe ori, pragul de 300 de lei.

“Românii încă respectă cu sfințenie tradițiile, iar atunci când vine vorba de organizarea mesei festive de Crăciun sau de Revelion aceștia sunt foarte selectivi cu privire la alimentele pe care le aleg și nu scapă sub nicio formă din vedere produsele cu specific românesc din componența meniului”, a declarat Tudor Barbu, Managing Partner Prăvălia Mică.

Conform acestuia, pe lângă cumpărăturile obișnuite pe care și le fac din lanțurile de retail, de Sărbători românii acordă un interes deosebit și preparatelelor tradiționale din oferta magazinelor specializate, dulcețurile cu specific românesc (nuci verzi, cireșe amare, vișine, fructe de pădure), cozonacii de casă, preparatele tradiționale din carne, brânzeturile artizanale, siropurile din mugur de brad, cătină și specialitățile gourmet realizate în sistem de manufactură (duceață de ardei iute, uleiuri românești presate la rece) fiind la mare căutare în această perioadă.