Primele trei amenințări la adresa forței de muncă în raport cu dezvoltarea businessului sunt considerate, în ordine, schimbările legislative, lipsa talentelor și infracțiunile cibernetice, se arată în Indicele de Încredere Worldcom realizat pe baza unei cercetări globale derulate la nivel de CEO (Chief Executive Officer) și CMO (Chief Marketing Officer), cu ocazia Anului Angajatului – 2018, realizat de Worldcom Public Relations Group.
În plus, 43% dintre lideri doresc să acorde mai multă atenție angajaților în 2018 față de anul trecut.
Indicele global de Încredere Worldcom este de 26.4 (din 100), demonstrând o încredere moderată a liderilor de a reuși să crească productivitatea prin stimularea angajaților; în regiunea din care face parte România, valoarea indicelui este 19.7.
“Când citești cu atenție rezultatele, observi mai multe contradicții și inconsistențe care denotă o anumită incertitudine globală”, spune Todd Lynch, Managing Director Worldcom Public Relations Group. “Cum stimularea angajaților este fundamentală în furnizarea unei experiențe foarte bune de client, raportul sugerează că încrederea liderilor în propria abilitate de a-și satisface clienții scade pe măsură ce “aleargă” după cei mai buni angajați. O combinație de răspunsuri relevate de acest studiu plasează, așadar, angajatul în mijlocul problemelor din mediul de business, mai mult în 2018 ca niciodată. E cu adevărat anul angajatului!”
În Europa Centrală și de Est, 71% dintre liderii întrebați consideră că indisponibilitatea talentelor este amenințarea nr.1 la adresa businessului lor, competiția fiind pe locul 2.
67% dintre liderii est și central europeni vor să se concentreze pe clienți, mai puțin pe angajați – aproape dublu față de media globală, în timp ce doar 4% dintre liderii ECE cred că au “planul potrivit pentru a reuși să-și atingă obiectivele”.
“Nicăieri nu e mai acută problema găsirii angajaților potriviți decât la tine acasă. Studiul pare să demonstreze că liderii din această parte a Europei s-ar plasa mai nou într-un proces de căutare latentă, pasivă, concentrându-se pe client și experiența oferită acestuia, ca motor principal în business. Mai îngrijorător mi se pare valoarea raportului dintre calitatea angajaților și felul în care îți poți susține planul de business: dacă doar 4% dintre CEO/CMO cred că pot reuși ce și-au propus – asta deschide perspectiva unei analize mai profunde, care să includă și alți factori ce influențează predictibilitatea în afaceri. Este un studiu la care s-a muncit mult în Worldcom și care sper să ajute elita businessului românesc să vadă mai clar unde ne plasăm, comparându-ne problemele cu liderii globali”, a declarat Rareș Petrișor, General Manager Media Pozitiv, agenția parteneră Worldcom PR Group în România.