Cele mai bune carti de marketing

Cele mai bune cărți de marketing

01.11.2019

Cele mai bune cărți de marketing. Cărțile de marketing ne pot ajuta să creăm și să implementăm strategii de marketing mai eficiente, cu rezultate mai predictibile în afaceri. Domeniul marketingului este unul în continuă schimbare, însă cei interesați ar trebui să dețină o serie de informații esențiale privind modul în care marketingul a evoluat și s-a dezvoltat de-a lungul timpului. Jurnalul de Afaceri vă prezintă, așadar, o serie de cărți, mai noi și mai vechi, pe care orice specialist în marketing ar trebui să le citească.

Cele mai bune cărți de marketing. Principiile marketingului – Philip Kotler

„Principiile marketingului” de Philip Kotler este denumită, atât în România, cât și la nivel mondial, „Biblia marketingului”.

În cartea sa, Philip Kotler vorbește despre relația cu clienții, despre branduri de succes și despre modul în care tehnologia ne poate ajuta în strategia de marketing.

„Principiile marketingului” este un manual extrem de util, atât pentru cei care urmează o carieră în domeniul marketingului, cât și pentru antreprenori sau pentru cei care dețin funcții de conducere în firme sau companii mari.

Philip Kotler este o somitate recunoscută în întreaga lume în domeniul marketingului

Philip Kotler este fondatorul „managementului marketingului” modern. Este profesor de marketing la Școala Superioară de Management J. L. Kellogg, din cadrul Universității din Northwestern, Statele Unite.

Autorul lucrării „Principiile marketingului” este licențiat în economie al Universității din Chicago. De asemenea, este doctor în economie la Institutul de Tehnologie din Massachusetts.

Biblia Vânzărilor – Jeffrey Gitomer

Jeffrey Gitomer este un autor american și un speaker internațional de renume. În cărțile sale, vorbește despre loialitatea clienților și despre dezvoltarea profesională.

Jeffrey Gitomer susține anual sute de programe și de conferințe pentru companii de renume mondial, printre care menționăm Coca-Cola, Hilton, IBM, Siemens etc.

„Biblia Vânzărilor” este un best-seller, fiind un ghid practic pentru cei care lucrează în domeniul vânzărilor.

Cartea le propune cititorilor o serie de metode și tehnici de marketing care duc la creșterea vânzărilor și la loializarea clienților.

„Biblia Vânzărilor” este o carte pe care orice specialist în marketing trebuie să o aibă în bibliotecă

Jeffrey Gitomer pune accent, mai ales, pe relația cu clienții, relație care aduce creșterea vânzărilor.

Cele mai bune cărți de marketing. Guerilla Marketing – Jay Conrad Levinson

Jay Conrad Levinson a fost un autor de renume la nivel mondial care s-a axat pe studierea psihologiei, fapt extrem de util pentru agențiile de publicitate.

A fost director de creație pentru agenția Leo Burnett, în Londra. De asemenea, Jay Conrad Levinson a mai lucrat și pentru rețeua JWT, având funcția de vice-președinte.

Jay Conrad Levinson a creat și a predat marketingul de gherilă timp de zece ani în cadrul Universității Berkeley din California

„Guerilla Marketing” este cartea care a provocat revoluția marketingului de gherilă.

Marketingul de gherilă are aceleași caracteristici ca războiul de gherilă. Mai exact, este vorba de un stil neconvențional de luptă care este practicat de un număr redus de combatanți. Aceștia folosesc tactici diverse, precum ambuscade sau atacuri-surpriză, fiind vizate ținte vulnerabile care aparțin inamicilor sau competitorilor, în cazul marketingului.

Marketingul de gherilă are două avantaje extrem de mari: bugetul alocat este unul mic, iar cel care decide să cumpere un produs nu realizează că a fost determinat să facă achiziția în urma unei tehnici de marketing.

Cele mai bune cărți de marketing. Confesiunile unui om de publicitate – David Ogilvy

David Ogilvy a fost un magnat din domeniul publicității, fondator al rețelei Ogilvy & Mather, fiind cunoscut drept „Părintele publicității”.

David Ogilvy a atribuit succesul campaniilor sale cercetărilor minuțioase privind obiceiurile consumatorilor.

Agenția de publicitate înființată de David Ogilvy este, la ora actuală, una dintre cele mai mari rețele de comunicare la nivel mondial. Agenția are peste 450 de filiale în nu mai puțin de 120 de țări, având clienți precum Coca-Cola, Ford, Gillette, Cisco, IBM, Lenovo, Motorola, Nestlé, Unilever, Yahoo etc.

„Confesiunile unui om de publicitate” este un best seller. În cartea sa, David Ogilvy povestește etapele prin care a trecut de-a lungul carierei sale. El oferă extrem de multe exemple practice care ajută specialiștii de marketing să înțeleagă diverse concepte teoretice.

Cartea se adresează oricărei persoane care lucrează în marketing și comunicare. Ceea ce este extrem de interesant este faptul că o serie de sfaturi și recomandări de marketing, scrise în urmă cu jumătate de secol, se aplică la fel de bine și în prezent.

Buyology. Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm – Martin Lindstrom

Martin Lindstrom este un autor danez care s-a ocupat de cercetarea influenței sociale asupra deciziilor de cumpărare. De asemenea, el scrie în reviste de renume mondial, precum TIME Magazine sau Harvard Business Review.

Cartea „Buyology. Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm” prezintă descoperirile pe care Martin Lindstrom le-a făcut în urma unui studiu de neuromarketing. Cercetarea s-a desfăşurat pe o perioadă de trei ani și a costat 7 milioane de euro.

Studiul a inclus 2.000 de voluntari din întreaga lume. Aceștia au fost expuși la diferite reclame, logo-uri, spoturi, branduri şi produse. În urma acestei cercetări, sunt prezentate motivele pentru care cumpărăm, modul în care simţurile influențează procesul de cumpărare sau cum decizia de cumpărare este influențată de religie sau superstiții.

Cartea se axează și pe un aspect extrem de important – mesajele subliminale

Acestea sunt numai câteva dintre cele mai importante titluri din domeniul marketingului cu care vă puteți delecta, lucrări de referință care vă vor ajuta în crearea și implementarea unor strategii de marketing eficiente, indiferent că sunteți de specialitate sau nu, antreprenor aflat la început de drum sau cu o vastă experiență. Scrise într-un limbaj extrem de accesibil, cu numeroase exemple din practică, aceste cărți vă pot cu siguranță ajuta să realizați un marketing mai eficient, pe termen mai lung și cu rezultate mult mai predictibile pentru afacerea Dvs.

Citește și Strategia de marketing a unei firme. Elemente care fac diferența

 

 

 

 

Citiți și despre:

  • Surse de energie regenerabilăSurse de energie regenerabilă Care sunt principalele surse de energie regenerabilă şi cum funcţionează ele? Surse de energie regenerabilă: Energia verde rămâne şi în 2018 una dintre cele mai dezbătute. La nivel european, în anul 2030, 32% […]
  • Cum ajută studiile de piaţă în lansarea unei afaceri?Cum ajută studiile de piaţă în lansarea unei afaceri? Cercetările MKOR Consulting pun accent pe oportunitățile care ar putea aduce creșterea companiilor. Un studiu de piață poate ajuta o firmă să își cunoască mai bine competitorii şi mai profund decât ar fi […]
  • Start-up sau corporație?Start-up sau corporație? Unde îți începi cariera cu dreptul. Tinerii absolvenți, dar și cei care sunt la începutul carierei au păreri împărțite cu privire la dimensiunea companiei pe care o aleg pentru primele locuri de muncă. Pe de […]
  • Trecerea la euro: beneficii și dezavantajeTrecerea la euro: beneficii și dezavantaje Care sunt efectele asupra românilor atunci când moneda națională se va schimba? Fluctuațiile monedei euro sunt cunoscute de toată lumea, dar ceea ce nu știu cei mai mulți este faptul că euro este moneda pe […]
  • Idei de peste hotare care cresc afacerileIdei de peste hotare care cresc afacerile Cum poate deveni o companie mai profitabilă, cu ajutorul schimbărilor mici? Este greu de crezut că fără investiții foarte ridicate o companie se dezvoltă puternic, într-un timp scurt. Ne demonstrează că se […]