Slide

Stiri: Companii

Cele mai bune instrumente de promovare pentru dezvoltarea unui business

23.07.2015

În procesul de dezvoltare al fiecărei afaceri există anumite etape care îi confirmă succesul. Astfel, pe lângă cifra de afaceri, numărul de angajați sau longevitatea pe piață, un alt factor important presupune dezvoltarea business-ului dintr-o afacere locală într-un regională și, eventual, globală.

Conform agenţiei de marketing Today’s, extinderea nu se poate realiza fără clienți şi din acest motiv aceștia trebuie să cunoască afacerea. Aşadar, prima etapă este reprezentată de indexarea pe internet și crearea unei interfețe pe care clienții s-o cunoască. Google, YouTube și Facebook sunt cele mai puternice platforme de promovare, iar impactul prezenţei pe aceste site-ul este unul mare.

Google are, în fiecare lună, aproximativ 2,9 miliarde de utilizatori și peste un milion de advertiseri care folosesc la nivel global produsele Google pentru a-și promova afacerile, majoritatea fiind IMM-uri.

De asemenea, YouTube, cea mai mare platformă de video online, este disponibilă în 61 de limbi și are prezență în 75 de țări, inclusiv în ţara noastră. Promovarea se poate face prin două variante: afișarea bannerelor peste sau lângă conținutul video și anunțuri video, care apar la începutul unui clip sau sunt în categoria videoclipurilor recomandate.

Nu trebuie să fie ignorată nici cea mai mare rețea socială. Facebook are circa1,4 miliarde de utilizatori și aproape două treimi dintre ei o accesează zilnic. O pagină bine actualizată și promovată ajută afacerea să-și crească notorietatea.

„Dacă vrei să ajungi la un public cât mai numeros și să afișezi bannere pe site-urile cel mai frecvent folosite de oamenii din țara în care dorești să te extinzi, nu este nevoie să închei un parteneriat cu o agenție locală sau să contactezi personal deținătorii acelor site-uri. Google AdWords îți pune la dispoziție atât instrumente de cercetare, cât și instrumente avansate de targetare, astfel încât să poți afișa reclame pe zeci de mii de site-uri locale, partenere Google, dintr-o singură platformă și în regim pay per click. Mai mult, instrumentele de targetare îți permit să comunici mesaje diferite celor care deja cunosc brandul, care deja au cumpărat de la tine sau să identifici online un public care, deși nu a auzit de brandul tău, se află în proces activ de documentare pentru produsul sau serviciul tău”, au explicat specialiştii Today’s.

În plus, unul dintre punctele cheie ale interfeței cu clienții este reprezentat de asistența tehnică pe care îl poți acorda acestora. Pentru un retailer online cu câteva sute de repere, traducerile pot dura și două luni, iar costurile sunt importante. Este de preferat însă și recrutarea cuiva care vorbește fluent limba țării în care se face extinderea, chiar dacă asta presupune costuri salariale de 1,5 până la de 3 ori mai mari față de un salariu obișnuit.

„Din perspectiva unui antreprenor atent la costurile de advertising, e bine de știut că piețele regionale nu sunt foarte diferite față de România. De exemplu, în Bulgaria și Ungaria vom întâlni costuri de advertising similare cu cele din România, cu o variație de cel mult 10-15%. Însă în Polonia, concurența este mult mai acerbă, iar piața mult mai matură, cu un consumator educat care cunoaște bine condițiile care trebuie respectate de un magazin online și este o țară unde plata cu cardul este mai populară decât în alte state din regiune. Pe scurt, termenele de pregătire și pornire pentru o campanie internaționala care să acopere în mare parte produsele oferite și în plan local durează între una și trei săptămâni”, a declarat Marius Lăzărescu, fondator și director Today’s.

Conform acestuia, deşi pare dificil, acum sunt disponibile mai multe instrumente pentru promovare şi dezvoltare.

„Îndemnul meu este de a porni cel puțin campanii de test în regiune, cu produse care asigură o marjă de profit suficientă și sunt pe stoc (pentru a micșora timpul de livrare) și cu prețuri competititve de livrare”, a completat Marius Lăzărescu.