Stiri: Retail

Cele mai scumpe produse cumpărate de Black Friday

26.11.2017

Ediția din acest an de Black Friday a generat peste 264.000 de tranzacții online, în valoare totală de peste 160 de milioane de lei, cu 50% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor PayU România.

,,Peste 70% din valoarea totală a tranzacțiilor online a fost înregistrată în ziua de vineri, 17 noiembrie. Doar în această zi s-au realizat cu 40% mai multe tranzacții decât anul trecut, ceea ce dovedește că evenimentul Black Friday crește spectaculos de la an la an. Cel mai surprinzător trend remarcat pentru prima oară pe piața plăților online este plata cu un singur click: românii s-au pregătit pentru Black Friday și și-au înregistrat datele de card dinainte pentru a plăti rapid și în siguranță cu un singur click. În prima parte a zilei de 17 noiembrie, 8 din 10 cumpărători plăteau online printr-un singur click”, a afirmat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Minutul de aur de Black Friday a fost înregistrat între 7:03-7:04, când recordul a atins 922 de tranzacții pe minut, cu 84% mai mult decât anul trecut.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la peste 600 de lei.

În sistemul PayU România, 3 din 10 cumpărători online au plătit folosind un card cu rate fără dobândă.

,,Black Friday este un eveniment din ce în ce mai matur. Dacă în alți ani vorbeam în principal de achiziții din impuls, anul acesta cumpărătorii online s-au pregătit, au verificat categoriile de produse de care sunt interesați și reducerile de care beneficiază, fiind dispuși să investească mai mult pentru produsele preferate atâta timp cât au avut la dispoziție plata în rate. Valoarea medie a coșului de cumpărături achitat cu un card cu rate a fost de 913 lei, cu 75% mai mult decât valoarea medie a unui coș de cumpărături plătit prin alte metode de plată”, spune Marius Costin, Country Manager PayU România.

Produsele din categoria IT&C rămân în topul preferințelor cumpărătorilor online de Black Friday, urmate de produsele din categoria fashion și eTail (mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai).

Cele mai mari tranzacţii

Cea mai mare tranzacție online a fost de 37,400 lei, realizată în jurul orei 18.00. Cumpărătorul a achiziționat o mașină.

Pe locul al II-lea și al treilea se află tranzacții de peste 36.000 lei, respectiv de peste 35.000 lei, ambele pentru bijuterii.