Producătorul de blocuri ceramice Cemacon a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creştere de 17% a vânzărilor nete şi un profit operațional în creștere cu 24%. În acelaşi timp, compania a depășit cu un milion de lei cifra de afaceri netă raportată în anul 2014.
Astfel, Cemacon a încheiat primele trei trimestre din 2015 cu o creștere de 17% a cifrei de afaceri nete, bazată, în principal, pe creșterea vânzării de cărămidă, depășind astfel pragul de 56 milioane lei. În plus, pe fondul performanței operaționale și al reflectării contabile a restructurării creditelor, producătorul a încheiat primele nouă luni cu un profit net de 15,97 milioane lei.
“Rezultatele comerciale și financiare sunt semnificative; după primele nouă luni, am depășit cifra de afaceri netă pe întreg anul 2014. Redeschiderea facilității de producție de la Zalău ne-a permis să creștem volumele totale vândute, însă cea mai mare reușită este faptul că avem o creștere valorică ce excede creșterea cantitativă, prin îmbunătățirea prețului mediu de vânzare. Eforturile de îmbunătățire și optimizare a portofoliului EVOCERAMIC, creșterea exponențială a notorietății Cemacon, împreună cu strategiile comerciale inovatoare, ne-au facilitat o poziționare de preț superioară, chiar dacă în piață nivelul prețurilor este încă redus. Avem, astfel, certitudinea că profitul operațional va crește în 2015 comparativ cu 2014”, a declarat Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.
Creșterea vânzărilor producătorului a fost posibilă datorită cantităților suplimentare obținute prin reoperarea fabricii Cemacon de la Zalău, care a determinat avansul capacității totale de producție cu 30%.
Totodată, fabrica de la Recea, cea mai nouă și modernă fabrică de profil din ţara noastră, inaugurată în anul 2010, a funcționat la capacitate maximă.
Compania a mai anunţat că, în al treilea trimestru, a continuat îmbunătățirea nivelului marjelor de vânzare odată cu consolidarea poziționării premium a produselor EVOCERAMIC, cel mai performant portofoliu de produse de pe piață. Și vânzarea de buiandrugi ceramici a crescut în perioada analizată și a contribuit la atingerea nivelului de 56 milioane de lei al cifrei de afaceri nete.
În plus, 2015 este anul în care s-a finalizat restructurarea Cemacon, un model de succes de restructurare financiară și operațională a unei companii din România.
“Definitorie pentru evoluția Cemacon în 2015 este finalizarea restructurării companiei. Suntem mândri că deciziile și riscurile calculate pe care ni le-am asumat ne-au ajutat să devenim un exemplu de succes pentru mediul de business din România, un caz de best-practice de turnaround. Nu în ultimul rând, am reușit să implementăm și să ne atingem toate obiectivele asumate în fața acționarilor și a băncii creditoare”, a precizat Liviu Stoleru.
Obiectivele companiei pentru acest an includ consolidarea și dezvoltarea afacerii, prin creșterea cifrei de afaceri cu 35% față de anul anterior și un nivel al profitului operațional de minimum 17%, atingerea unei cote de piață naționale de 18% și creșterea atractivității companiei în rândul investitorilor prin obținerea de profit net la sfârșitul anului.