CEO Conference 2019 – Shaping the Future a reunit peste 170 de lideri ai celor mai mari companii din țara noastră în București, la Stejarii Country Club, într-un eveniment marca Doingbusiness.ro. Evenimentul a avut ca temă “Slowbalization – How to redesign the organization of the future”.
CEO Conference 2019. Schimbările din economie
Conferința a adus în aceeași sală:
- lideri autentici
- reprezentanți ai unor brand-uri puternice
- executivi din companii care lucrează în principale domenii ale economiei din România
Aceștia şi-au prezentat viziunile și au căutat soluții pentru o economie care, la nivel mondial, în următorii 50 de ani, va experimenta mult mai multe schimbări decât a cunoscut lumea în ultimii 5.000 de ani.
CEO Conference 2019. Ce spun organizatorii evenimentului?
„Cu acest ritm de schimbare fără precedent au fost de acord toți liderii prezenți la CEO Conference”, a declarat Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro & Kompass România. „Pornind de la termenul inventat de futurologul Adjiedj Bakas, autorul cărții «The New Renaissance», am organizat, în premieră în România, o conferință dedicată fenomenului de slowbalization – contextul economic în care globalizarea stagnează, apare noul naționalism, iar regionalismul și patriotismul sunt invocate din ce în ce mai mult. În plus, am discutat, validat și plecat de la ideea că datorită transformării digitale, inteligenței artificiale și robotizării, devine din ce în ce mai ieftin să produci local”, a mai spus Dumitru Ion.
CEO Conference 2019. O lume volatilă
,,Cred că toată lumea este conştientă că trăim într-o lume volatilă, iar acesta este un fenomen global. Mesajul către executivi este de a rămâne flexibili. Aceştia sunt invitaţi să gestioneze așteptările acționarilor și afacerile foarte strâns în termeni de costuri și să protejeze capitalul uman. Fără oameni buni, toate afacerile suferă’’, a declarat Dominic Bruyneseels, CEO FIRST BANK.
CEO Conference 2019. Procesul de emigrare
Vorbind în exclusivitate pentru Doingbusiness.ro, în mesajul transmis participanților la CEO Conference, futurologul Adjiedj Bakas a explicat cum deschiderea granițelor ca urmare a globalizării a transformat țările din Estul și Sudul Europei în state furnizoare de așa numiți „youngsters”.
„Italia, Portugalia, România își exportă tinerii promițători în Germania sau Scandinavia. Îmbătrânirea populației este deja o problemă în aceste state, unde devine o chestiune şi mai severă. Este important pentru ţări precum România să încerce să inverseze procesul de emigrare. Imigrația dinspre alte popoare nu este o soluție”, crede Bakas, care afirmă, în contextul fenomenului de slowbalization, că „nu poți construi un viitor pe baza copiilor altor națiuni”.
CEO Conference 2019. Industria asigurărilor
,,Industria asigurărilor fără o conectare la nivel global nu poate exista’’, a declarat Virgil Șoncutean, CEO Allianz-Țiriac Asigurări. ,,Cu 4-5 ani în urmă, interacțiunile noastre cu acționarii în exercițiile de planificare pe care le facem în fiecare an presupuneau 2 scenarii de business. În ultimii 2 ani, discuțiile presupun 5-6 scenarii de business, iar 3-4 luni mai târziu şi acestea necesită ajustări. Incertitudinea și impredictibilitatea devin parte din noua normalitate și trebuie să funcționăm ca business în această nouă normalitate’’, a mai adăugat Virgil Șoncutean. ,,Cuvântul cheie pentru business este acum reziliența – capacitatea de a face față șocurilor externe și de a rămâne în picioare’’, a concluzionat CEO-ul Allianz-Ţiriac.
CEO Conference 2019. O nouă strategie de țară
„Chiar acum suntem în proces pentru a porni o nouă strategie de țară pentru România pentru perioada 2020-2024 și aproape toată lumea identifică drept provocări importante pentru dezvoltarea României trei elemente’’, a declarat Mihnea Crăciun, Deputy Director al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. ,,Primul este infrastructura, fără de care România va rămâne în middle income trap în care se află acum, al doilea este forța de muncă – migrația și dificultățile de a găsi forță de muncă calificată în direcțiile în care pare că mergem – iar a treia chestiune este digitalizarea’’, a mai adăugat Mihnea Crăciun.
CEO Conference 2019. Deloitte Global Human Capital Trends 2019
Alexandru Reff, Country Managing Partner Deloitte România și Moldova a prezentat audienței rezultatele celui mai recent studiu, Deloitte Global Human Capital Trends 2019, privind tendințele și transformările din piața muncii pe care le trăim sub imperiul mai multor forțe ale schimbării. Una dintre aceste forțe este tehnologia. Ea a adus în viața cotidiană noi resurse de tipul inteligenței artificiale.
CEO Conference 2019. Transformări demografice
,,Vedem în același timp transformări demografice semnificative – speranța de viață este mai lungă, carierele sunt regândite, populația tânără are așteptări și abordări diferite și este, numeric, mai puțin prezentă pe piața muncii decât am avea cu adevărat nevoie. De asemenea, observăm cum clienții și angajații au dobândit o putere mult mai mare, iar companiile și leadershipul acestora trebuie să se adapteze la o schimbare fundamentală de paradigmă a modului în care interacționează cu aceste două categorii de stakeholderi. Munca în sine și forța de muncă se redefinesc’’, a explicat Alexandru Reff.
CEO Conference 2019. Industria farmaceutică
„În România eu nu simt acest fenomen de slowbalization, cel puţin nu în industria farmaceutică”, a declarat Iulian Trandafir – CEO Farmexpert. „Asistăm totuși în ultimii ani la o competiție între companiile foarte mari care au intrat în România și companiile românești care se dezvoltă în continuare și se dezvoltă foarte bine – le felicit pentru asta. Companiile mari au o putere financiară considerabilă și în spatele ei vin experiența, cunoștințele și procedurile pe care le au – extrem de eficace. Eficiența lor în aceste timpuri globale de slowbalizare poate fi afectată însă de lentoarea deciziilor. Dacă ne uităm în partea cealaltă, la companiile locale, este evident că dau dovadă de o inteligență rapidă, niște decizii extrem de rapide și au foarte multă flexibilitate’’, a diferențiat Iulian Trandafir.
CEO Conference 2019. Industria auto
„În industria automotive trăim una dintre cele mai dinamice schimbări. Dacă privim din punctul de vedere al clienților – cererea se îndreaptă într-o direcție foarte diferită, în funcție și de nevoi, spre un viitor condus dinspre motoarele cu combustie, spre așa numita «electrificare» – modele hybride și electrice. În zona corporate vedem o mișcare impresionantă spre ceea ce înseamnă mobilitate. Deși industria noastră este destul de tradițională, ajunge să fie condusă în mod semnificativ de către ceea ce înseamnă IT. Această tendință aduce multe schimbări. Una dintre cele mai importante este viteza pe care o înregistrăm în privința acestor schimbări”, a declarat Wolfgang Schulz – CEO BMW Group România.
CEO Conference 2019. Piața energiei
,,Din punctul de vedere al fenomenului de slowbalization în piața energiei, văd două principale motoare: primul este cel politic, al doilea cel tehnic. La nivel global, din punct de vedere politic vedem în ultimii ani că toate statele devin din ce în ce mai interesate de independența energetică. Al doilea motor este mai degrabă tehnic, și mă refer la energia regenerabilă, care devine din ce în ce mai economică, eficientă. Acum, energia regenerabilă este pregătită să fie dezvoltată și fără subvenții’’, a declarat Ondrej Safar, CEO CEZ Group România, prezent la eveniment.
CEO Conference 2019. Soluții inteligente
Andreea Ioniță, Deputy General Manager and Strategy, Markets and Digitalization Director – E.ON România, consideră că este important să educăm piața despre ce înseamnă energie eficientă și folosirea inteligentă a energiei.
„Încercăm acum să definim viitorul energiei și identificăm foarte mulți factori disruptivi în ecosistemul nostru. Toate acțiunile din ultima vreme sunt îndreptate spre dezvoltarea de soluții inteligente pentru clienții rezidențiali, business sau municipalități’, a declarat Andreea Ioniță, Deputy General Manager and Strategy, Markets and Digitalization Director – E.ON România.
Potrivit acesteia, „slowbalization” este o inovare transformațională ce înseamnă și ideea de a:
- reașeza procesele
- modul de lucru
- capitalul uman
- zona de parteneriate
CEO Conference 2019. Transformare digitală
„Din perspectiva Microsoft, nu simțim slowbalizarea”, a argumentat Violeta Luca – General Manager Microsoft România. „Microsoft a trecut printr-un proces amplu de transformare digitală, de schimbare de paradigmă a modului în care facem business. Avem peste 1,15 miliarde de utilizatori și pe zona de creștere nu simțim slowbalizarea. Ce simțim însă, având foarte mulți utilizatori din zona de business, este că s-au schimbat prioritățile și așteptările clienților și este nevoie de o foarte bună agilitate a companiilor, pentru a fi în măsură să capteze creșterea, sau să se reinventeze”, a mai spus Violeta Luca.
Citește și Lidl Romania și MaiMultVerde lansează campania Cu apele curate