CEO Makita

CEO Makita: Ce am învățat despre inovație din grădinărit

15.09.2020

Kazunari Yoshizaki, CEO Makita Eastern Europe, a povestit pentru Jurnalul de Afaceri ce a reuşit să înveţe despre inovaţie din grădinărit. Experiența sa de lucru în mai multe țări europene i-a dat ocazia să observe că “terenul” multor companii nu este pregătit să hrănească inovația.

„Ocazia de a lucra pentru o companie unde inovația face parte din ADN și faptul că sunt pasionat de grădinărit mi-au dat prilejul de a sesiza că acestea au câteva puncte în comun— ca lider, responsabilitatea ta este de a crea un mediu unde inovația să înflorească. Nu este suficient să plantezi semințe și să le îngrijești, trebuie să creezi un ecosistem capabil să se auto-susțină și să se regenereze singur. Inovația este un mod de a gândi, care stă la baza creării tehnologiilor și produselor revoluționare. Nu este posibilă prin alinierea matematică a unor practici de succes și executarea lor. Ea se manifestă atunci când i se alocă răbdare, angajament și resurse”, a afirmat Kazunari Yoshizaki.

CEO Makita

Potrivit CEO-ului Makita Eastern Europe, companiile care își dublează atenția dedicată inovației în timpul unor perioade de recesiune (așa cum a generat pandemia de Covid-19) își depășesc obiectivele, pe termen lung, conform cercetărilor. Inovatorii dedicați sunt câștigători în mediul de afaceri. Aceştia raportează o creștere constantă a vânzărilor generate de produsele și serviciile lansate în ultimii trei ani.

„Experiența mea de lucru în mai multe țări din Europa mi-a dat ocazia să observ că «terenul» multor organizații nu este pregătit să hrănească inovația. Acest lucru m-a inspirat să împărtășesc cu publicul Jurnalului de Afaceri cinci lucruri pe care le-am învățat despre inovație din grădinărit, pentru a începe în forță noul sezon”, mai afirmă Kazunari Yoshizaki, CEO Makita Eastern Europe.

Cele cinci lucruri învăţate sunt următoarele:

1. O viziune și o strategie clare

Grădinarii amatori, din dorința de a avea cât mai repede legume coapte și arcade de flori, au tendința de a trece la plantat înainte ca totul să fie pregătit. Nu au o imagine clară cu privire la mărimea grădinii pe care o pot îngriji, la ce trebuie să facă pentru pregătirea solului și cu toate acestea se aruncă înainte, grăbiți de impulsul de a avea o recoltă în timp scurt. Rezultatul? Mult efort irosit.

Lecția de afaceri: ai în vedere un proces în doi pași

• În primul rând, o organizație trebuie să aibă clar scopul efortului pe care intenționează să îl facă. Este necesar să definească ariile în care vrea să inoveze (dacă încearcă să inoveze în toate direcțiile, permanent, își va epuiza resursele și forța de muncă);

• În al doilea rând, trebuie pregătit terenul pentru plantare, prin acțiuni precum fertilizarea solului sau îndepărtarea obstacolelor care ar putea afecta creșterea. Mulți grădinari de weekend acordă prea puțină atenție acestor eforturi de pregătire. Nu este nimic amuzant în ele și efectele nu se văd imediat. Dar fără acest efort nu există terenul pe care să “înflorească” succesul.

2. Aranjează terenul

De fiecare dată când lucrez în grădină și vreau să îi dau un aspect nou, primul pas este întotdeauna același: pun la treabă mașina de tuns gazon cu autopropulsie Makita DLM532. Are zero emisii, nu necesită carburant, este silențioasă și, cu efort și resurse minime din partea mea, pregătește terenul perfect de care latura mea creativă are nevoie pentru a se desfășura în voie. Nu poți planta semințe pe un teren neîngrijit și să ai rezultate de care să fii mândru.

Lecția de afaceri: catalizatorul real al spiritului inovator capabil să se regenereze este terenul de unde răsar practicile de succes autentice – confluența dintre scop, oameni și procese. Pe scurt, cultura organizațională. De unde va veni noul val de inovație ce va schimba lumea? Nu dinspre organizațiile care imită în mod mecanic practicile de succes ale altora, ci dinspre companiile determinate să iasă în față pe un teren cultivat special pentru a genera soluții revoluționare.

Makita

3. Așteaptă cu răbdare rezultatele

Dacă ești dedicat rolului de grădinar al inovației, fii pregătit să ai răbdare până când apar rezultatele. Creșterea unei grădini necesită efort susținut și multă muncă – majoritatea este monotonă și nu își arată imediat efectele.

Lecția de afaceri: dacă în echipa ta nu există deschidere față de inovație, va trebui să găsești o soluție pentru ca atitudinea ta să fie diferită. Dacă nu o faci, oamenii vor aștepta liniștiți ca Departamentul de Cercetare & Dezvoltare, echipa executivă sau oricum oricine altcineva în afară de ei să schimbe lucrurile. Poate că vor vorbi despre creștere, efort și că trebuie făcute achiziții de o anumită calitate, însă discuțiile nu asigură venitul necesar pentru a plăti salariul cuiva.

Din fericire, undeva în fiecare angajat există impulsul de a crea. Rolul tău este de a trezi acest impuls și de a-i susține pe oameni să își asume efortul de a inova.

4. Plantează semințele potrivite

Poate că ai la dispoziție un teren generos pentru a planta o grădină. Poate că și pământul este fertil. Dar dacă nu ai semințe sănătoase, potrivite pentru clima și specificul solului, pe care să le plantezi, vei rămâne doar cu o întindere mare de pământ.

Lecția de afaceri: o inovație începe cu o idee. De unde își va lua compania ta noi idei? Există un proces dedicat, care funcționează, în acest sens? Poți conta pe echipa ta că va livra idei de calitate, capabile să revoluționeze industria în care activați? Ce altceva mai poți face pentru a accesa geniul din angajații tăi?

5. Protejează plantele

Dacă ai plantat vreodată o grădină, ai trecut și prin momentul în care tinerele plante au fost afectate de diverși dăunători. Este motivul pentru care e obligatoriu să îți protejezi creația.

Lecția de afaceri: protejează-ți colegii de îndoieli și diverse evaluări premature, subiective; sunt inhibitori ai inovației, care există în fiecare organizație.

Citeşte şi Makita: livrări oriunde în ţară în 24 de ore

 

 

 

 

Citiți și despre: