CFR SA demarează licitaţia pentru reabilitarea căii ferate Braşov – Sighişoara

07.12.2016

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara pe secţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 3,1 mld. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanțarea în proporţie de 15% de la bugetul de stat.

Reabilitarea celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară – Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, prin:

– creșterea vitezei de circulație la 160 km/h
– reducerea duratei de transport
– creșterea siguranței feroviare
– facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă
– introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului
– îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

În curând va fi lansată şi licitaţia pentru secţiunea de mijloc Apaţa-Caţa, pentru care CFR SA a semnat contractul de finanţare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016.

Proiectul de reabilitare pe aceste două secţiuni Brașov-Apaţa şi Caţa – Sighişoara cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalații electrice, instalații sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului. Pe acest traseu se află 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) – 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime.

„Invităm companiile importante de profil să participe la această licitaţie, fiind convinşi de faptul că realizarea unui proiect de asemenea anvergură necesită o implicare serioasă pe termen lung şi o abordare profesionistă, care la final va fi benefică pentru dezvoltarea transportului feroviar şi a zonei în care se derulează lucrările”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

 

 

Citiți și despre: