Comunitatea CHEP este cel mai extins ecosistem de business care promovează și extinde în tot mai multe arii de activitate principiile circularității. CHEP, lider global în soluţii inovative pentru supply chain, cu eforturi permanente de pionierat inclusiv în aria de dezvoltare de produse și servicii, își revizuiește constant activitatea pentru eficientizarea serviciilor oferite. Prioritățile strategice ale companiei cu origini australiene sunt reprezentate de investiții importante, care permit transformarea digitală în perspectiva provocărilor și așteptărilor companiilor care vor să se adapteze mai rapid celei de-a patra revoluții industriale.
Astfel, bilanțul celor zece ani de activitate în România pentru CHEP a reflectat o creștere constantă a cererii de echipamente pentru transport și prezentare in-store, a numărului de clienți și a sectoarelor în care compania activează, fapt care arată schimbarea esențială de care piața românească de FMCG avea nevoie pentru a crește.
Anul 2021 a fost marcat de un număr de provocări complexe, ca urmare a volatilității de pe piețele materiilor prime, a combustibililor și a energiei, efect parțial derivat din criza sanitară. Toate acestea au agravat puternic criza din sectorul de transport. Anul trecut, CHEP a pus accent pe consolidarea poziției pe piața locală și regională de pallet pooling, prin investiții în operațiunile de service pentru creșterea productivității și eficienței interne.
CHEP a pus accent pe consolidarea poziției pe piața locală și regională de pallet pooling, prin investiții în operațiunile de service pentru creșterea productivității și eficienței interne
„Întreg contextul ne-a determinat, deci, să ne revizuim planul de business în zona elementelor influențate de creșterea prețurilor și am căutat oportunități de eficientizare care să ne permită să absorbim cât mai mult din aceste creșteri, pentru a avea un transfer minim asupra clienților și cu un grad mare de predictibilitate”, ne-a declarat Dl. Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România & Bulgaria.
Comunitatea CHEP, un ecosistem extins de business
Comunitatea CHEP este cel mai extins ecosistem de business care promovează și extinde în tot mai multe sectoare FMCG principiile circularității. Cei peste 400 de producători și distribuitori locali, alături de multinaționalele care mizează pe CHEP pentru managementul paleților și de partenerii lor din comerțul modern, sunt considerați locomotiva tranziției spre economia circulară.
Prima decadă de pionierat pentru lanțurile de aprovizionare eficiente și durabile pe piața locală coincide cu atingerea nivelului carbon neutru în cadrul operațiunilor controlate de companie și cu lansarea celei mai ambițioase strategii de sustenabilitate, ce promite și pentru România un supply chain pozitiv, regenerativ, până în 2025.
Comunitatea CHEP este cel mai extins ecosistem de business care promovează și extinde în tot mai multe sectoare FMCG principiile circularității
„O modificare survenită în structura de top management a CHEP, cu același obiectiv de consolidare a prezenței în piața regională, a venit prin preluarea responsabilității pentru dezvoltarea subsidiarei din Bulgaria, implicit avansul optimizării pieței de supply chain din țara vecină”, continuă Country General Managerul.
O nouă funcționalitate în portalul MyCHEP, Estimated Time of Arrival
Pentru a oferi cele mai bune soluții, CHEP se află în contact permanent cu clienții, pentru a le înțelege cât mai bine business-ul și provocările specifice la nivelul fiecărui sector. Astfel, s-a evidențiat nevoia de transparență a informației legate de sosirea paleților, extrem de importantă într-un mediu tot mai competitiv. Acesta este motivul pentru care, la jumătatea anului 2021, a fost introdusă o nouă funcționalitate în portalul MyCHEP, Estimated Time of Arrival, un sistem de vizibilitate totală care transmite clientului un mesaj automat în momentul în care comanda de paleți a fost expediată dintr-un centru de service CHEP, mesaj care anunță timpul estimat al livrării.
Serviciul Estimated Time of Arrival (ETA) le oferă clienților un interval orar estimat de sosire pentru comenzile de paleți și posibilitatea de urmărire a livrărilor, iar aplicația Carrier Mobile App aduce și mai multă precizie asupra timpului de livrare și colectare prin tehnologia GPS, datorită colaborării CHEP cu partenerii săi din sectorul de transport.
Soluții digitale bazate pe tehnologia Internet of Things
O altă inovație va fi testată pe piață în următoarea perioadă, mai exact o soluție digitală bazată pe tehnologia Internet of Things, dezvoltată de CHEP și BXB Digital, o altă companie Brambles, care va contribui la o mai bună vizibilitate asupra paleților prin dotarea acestora cu dispozitive digitale, oferind informații cu privire la securitatea platformelor în lanțul de aprovizionare al retailerilor și al clienților.
Electronic Data Interchange (EDI) reprezintă un serviciu digital pentru optimizarea declarării paleților, proces care implică în mod obișnuit un efort administrativ uriaș, de circa o lună pe an, la care se adaugă riscuri de erori umane. Automatizarea declarării paleților reduce consistent perioada pentru care companiile plătesc stocul de paleți închiriat, prin creșterea vitezei de înregistrare a datelor de 36 de ori față de procedurile manuale, ceea ce scade întreg efortul administrativ la câteva zile pe an.
Electronic Data Interchange (EDI) este un serviciu digital pentru optimizarea declarării paleților
În ceea ce privește inovațiile de produs, CHEP derulează un proiect pilot cu paleți digitalizați cu senzori smart, în colaborare cu BXB Digital, o altă companie Brambles, pentru a testa pe piața românească colectarea de informații legate de trasabilitatea echipamentelor, pe parcursul traseului pe lanțul logistic.
„Prin intermediul aplicației de realitate virtuală dezvoltată de furnizorul cu viziune inovatoare, compania testează, la cererea producărilor și a retailerilor interesați, soluții de category management bazate pe paleți reutilizabili. Se pot analiza vânzările categoriei, dinamica dintre SKU-uri, se pot efectua analize de cost al operaţiunilor până la raft și simulări de cost şi de execuţie”, mai precizează Dl. Gabriel Ivan.
Perspectivele mediului comercial în 2022
Conform reprezentantului companiei, criza economică, chiar și cea actuală, este favorabilă fuziunilor și achizițiilor, ceea ce înseamnă că este foarte probabil să fie consolidate anumite sectoare FMCG. În prezent, comerțul modern atinge 80% în mediul urban, chiar mai mult în capitală, potrivit unei analize recente Market Vector, care estimează că partea de comerț tradițional va rămâne de doar 20% la nivelul pieței naționale. O altă schimbare va veni din preferința pentru e-commerce, care va scurta lanțul de aprovizionare pe anumite segmente, căci produsele vor ajunge la consumatori direct din depozite.
Pentru CHEP, acest lucru înseamnă că vor fi explorate mai mult oportunitățile de transport collaboration cu jucătorii importanți din industrie, distribuitori locali sau naționali și cu operatorii logistici din acest sector.
Criza economică va favoriza soluțiile colaborative cu jucătorii importanți din industrie, distribuitori locali sau naționali și cu operatorii logistici din acest sector
„În ceea ce privește sustenabilitatea, rămânem în centrul tranziției globale spre economia circulară. Avem obiective foarte ambițioase în acest sens. Clienții și prospecții noștri sunt tot mai interesați să devină neutri în cadrul propriilor operațiuni, o zonă în care îi vom putem ajuta”, afirmă dl. Ivan.
Strategia de sustenabilitate a companiei
Prin noua strategie de sustenabilitate, compania și-a propus cel mai ambițios obiectiv de până acum, dorind să creeze un lanț de aprovizionare regenerativ pe cele 60 de piețe pe care operează, până în 2025.
Un impact cu adevărat pozitiv asupra naturii, societății și economiei poate fi obținut doar prin activarea sinergiilor colaborării dintre actorii fiecărui lanț de aprovizionare.
Criza a convins multe companii să ia în calcul modelul circular în mișcarea produselor pe lanțul de aprovizionare. Astfel, CHEP a ajuns la un portofoliu de peste 400 de companii locale și internaționale, la furnizorii și la partenerii lor comerciali.
România este una dintre piețele cu cea mai mare creștere din rețeaua europeană a grupului logistic, cu venituri totale de 117 milioane de RON (29,5 milioane de USD) la 31 decembrie 2020
Referindu-se la evoluția din acest an, reprezentantul companiei afirmă: „Pentru 2022, ne așteptăm să menținem același trend, bazat pe faptul că tot mai mulți jucători mari văd trecerea la logistica circulară stringentă. Și lanțurile de retail au o deschidere tot mai vizibilă în această direcție, prin faptul că nu doar acceptă și preferă sistemul bazat pe paleții noștri, ci, de la începutul pandemiei, recomandă proactiv soluțiile noastre în ecosistemele lor de furnizori”.
Obiective pentru perioada următoare
Pentru anul în curs și perioada imediat următoare, CHEP și-a propus să păstreze creșterea de două cifre prin îmbunătățirea eficiențelor operaționale, prin extinderea ofertei și prin investiții în digitalizare. Printre prioritățile companiei se numără transformarea digitală, proces în curs de derulare, care permite o îmbunătățire a eficienței interne și a relației clienților cu CHEP. Astfel, vor fi utilizate noile tehnologii pentru a crește vizibilitatea asupra supply chain-ului și pentru a debloca noi surse de valoare pentru companiile deservite.
„Vrem să ne consolidăm și mai mult prezența în piața locală, inclusiv relațiile cu partenerii noștri strategici. O acțiune în planul nostru de optimizare internă, care ne ajută să acoperim mai bine lanțul național de aprovizionare, este deschiderea celui de-al șaselea service center, la jumătatea anului”, a declarat, în încheiere, dl. Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România & Bulgaria.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/chep-solutii-de-optimizare-financiara-pentru-supply-chain/