Slide

Logistică

CHEP Romania

CHEP România și modernizarea pieței de supply chain

01.10.2018

Modelul de economie circulară în domeniul serviciilor logistice sustenabile. CHEP România este subsidiara liderului mondial în servicii de închiriere a paleţilor şi containerelor şi parte a grupului Brambles. Compania deserveşte atât clienți internaţionali, cât şi producători locali, în principal în domeniul bunurilor de larg consum precum: produse de curăţenie şi igienă personală, băuturi, produse alimentare proaspete şi uscate, ulei şi consumabile din hârtie. Sunt acoperite 54 de țări cu 493 de depozite și 510.000 de puncte de livrare.

CHEP România oferă o gamă de soluţii logistice şi servicii de consultanţă care cresc performanţa activităţilor logistice. De asemenea, modelul CHEP este unul sustenabil în esenţă, reducând riscurile operaţionale şi deteriorarea produselor.

Modelul de business circular al CHEP implică utilizarea în comun de paleți de calitate superioară de către mai multe companii, care pot beneficia împreună de costuri reduse în rețeaua națională și regională a furnizorului logistic.

România este printre piețele cu cea mai rapidă evoluție a afacerii la nivelul grupului logistic, cu un nivel record de creștere în rețeaua europeană, în ultimii doi ani. Compania operează prin două depozite, în Ploiești și Timișoara și o rețea care cuprinde 1.200 de puncte de livrare la nivel național., peste 4 milioane de paleți livrați anual și peste 200 de clienți.

Portofoliul companiei include peste 200 de companii cu acționariat românesc și internațional din industria producătoare de bunuri de larg consum, pentru care a emis în ultimul an fiscal peste 4,7 milioane de fluxuri de paleți reutilizabili pentru a reduce costurile și impactul asupra mediului.

Evoluția pieței

Compania este profund implicată în procesul de modernizare a pieței de supply chain și depune eforturi pentru a implementa pe teritoriul României know-how-ul din rețeaua globală – cum ar fi modul de a face tranziția la un model de business circular – astfel încât clienții să aibă un avantaj competitiv în acest mediu de afaceri tot mai disruptiv. “Suntem mulțumiți că am reușit să câștigăm încrederea pieței din România. E o fundație solidă pe care vom continua să construim, alături de companiile partenere, lanțuri logistice tot mai eficiente și sustenabile, de care vor beneficia toate părțile – de la producătorul de materii prime, până la consumatorul final” a declarat Gabriel Andronescu, Director, Commercial Strategy & Innovation, CHEP Europe.

“Este obligatoriu să conştientizăm că, doar prin colaborare, punând resursele împreună – competențe, tehnologie, digitalizare – putem crea un ecosistem de afaceri sănătos și o creștere economică sustenabilă”, a subliniat Gabriel Andronescu, Director, Commercial Strategy & Innovation, CHEP Europe.

Andronescu a mai afirmat că toate companiile funcţionează în interdependenţă şi că este nevoie de mai multă colaborare pentru a crea un ecosistem sănătos şi o industrie vibrantă.

Companiile din industria de băuturi sunt cele care au accelerat trecerea la logistica circulară, înregistrând peste 1 milion de fluxuri de paleți (circa un sfert din volumul anual de paleţi CHEP emişi pentru piaţa românească). La nivelul industriei de băuturi, cea mai mare cerere de echipamente de transport închiriate provine, în perioada analizată, din segmentul soft drinks (500.000 fluxuri anuale), apă îmbuteliată, bere, vin și spirtoase. Segmentele de apă îmbuteliată şi bere manifestă o dinamică accentuată de creştere în anul 2018.

Evoluția pieței a fost una extrem de favorabilă. Numărul clienţilor CHEP s-a dublat în ultimul an şi jumătate. Cele mai mari progrese au fost înregistrate în sectorul de băuturi, sectorul de bere fiind mult mai bine reprezentat față de anul anterior. De asemenea, producția de carne și lactate a început să fie tot mai bine reprezentată.

Avantajele competitive ale CHEP România

Ceea ce face ca CHEP România să fie unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de profil la ora actuală sunt gama extinsă de echipamente și soluții pentru lanțurile logistice, care poate fi accesată în peste 60 de țări la nivel global, expertiza de ne-egalat din punct de vedere al vizibilității asupra activităților din supply chain, precum și oferirea de soluții personalizate – în funcție de fiecare lanț logistic în parte, indiferent de dimensiunea afacerii clienților.

Cele mai importante aspecte care determină adoptarea acestui model de către clienți țin de capitalul rulant – achiziția unui parc de paleți reprezintă o adevărată investiție, indiferent că aceștia sunt folosiți sau nu. Costurile neprevăzute, irosirea unor importante resurse cum ar fi banii, timpul, dar și efortul necesar pentru a recupera din piață paleții, calitatea inferioară a paleților recuperați, disponibilitatea variabilă a stocurilor de paleți în anumite perioade de vârf, plata taxei de mediu și obligația declarării paleților către Agenția Fondului de Mediu, precum și o gestionare eficientă a exporturilor de marfă, toate acestea facilitează adoptarea modelului CHEP, în condițiile unor procese mai complexe și care implică creșterea costurilor.

 Sustenabilitate și responsabilitate socială

CHEP joacă un rol major în promovarea strategiei de Sustenabilitate a Grupului Brambles și în realizarea Obiectivelor sale de sustenabilitate pentru 2020. Aceste obiective sunt aliniate la Obiectivele de sustenabilitate stabilite de Organizația Națiunilor Unite.

Economia circulară presupune în primul rând folosire în comun și reutilizare. Este o economie în care deșeurile sunt considerate o resursă și din care rezultă poluare zero. Prin acest model adoptat, lanțurile logistice ale clienților devin mai eficiente din punct de vedere al costurilor și al utilizării resurselor naturale. “Toate activitățile noastre de sustenabilitate sunt construite în jurul cadrului nostru strategic pentru O companie mai eficientă, O planetă mai curată, O societate mai bună”, ne-au declarat reprezentanții companiei. Folosirea în comun și reutilizarea permit consumul unei cantități mai mici de resurse naturale, o producție mai scăzută de deșeuri și mai puțin CO2 eliberat în atmosferă.

În ceea ce privește protecția mediului, CHEP România pune un preț deosebit pe reducerea impactului asupra mediului înconjurător, reducerea deșeurilor din lemn la zero și promovarea resurselor regenerabile.

Programul de sustenabilitate al companiei este aprobat de Organizația Națiunilor Unite (ONU), iar obiectivele de sustenabilitate pentru 2020 sunt pe deplin aliniate la Obiectivele ONU de Dezvoltare Sustenabilă. CHEP a colaborat îndeaproape cu Agenția ONU pentru Refugiați pentru a-i îmbunătăți lanțurile logistice și a se asigura că ajutorul de urgență ajunge acolo unde este nevoie cât mai repede posibil.

“La CHEP ne dorim să dăm ceva înapoi comunităților în care lucrăm. Pentru asta, acordăm angajaților trei zile de concediu pentru voluntariat și, de asemenea, facem donații bănești și în natură diferitelor organizații de caritate și celor non-profit”, ne-a declarat Gabriel Andronescu, Director, Commercial Strategy & Innovation, CHEP Europe.

Revoluția industrială 4.0

Pe data de 23 mai 2018, comunitatea de afaceri din sectoarele producătoare de bunuri de larg consum, logistic și retail s-au întâlnit la Palatul Universul, în cadrul evenimentului Leading through Change pe tema Revoluției Industriale 4.0. Domnul Andronescu a subliniat în cadrul acestui eveniment importanța colaborării în crearea unui ecosistem sănătos și a unei industrii vibrante, bazate pe încredere și parteneriate transparente, pentru a maximiza beneficiile celei de-a patra revoluții industriale.

“Revoluţia a început. E esenţial să avem o viziune de dezvoltare, să înțelegem în primul rând cât mai bine ce ni se întâmplă astăzi şi să înţelegem către ce noi paradigme mergem în viitor. Aceasta ne dă o şansă, într-o ţară ca România, ca saltul tehnologic sa fie dublat de un salt de mentalitate, iar ambele sa ne pună într-o poziție de vârf,” a afirmat Gabriel Andronescu.

În FMCG, principala provocare va fi reinstruirea forţei de muncă, având în vedere că sectorul de producţie trebuie să se adapteze la digitalizare şi să se pregătească pentru integrarea de posturi noi

În cadrul acestei conferințe s-au identificat atât barierele de implementare, cât și oportunitățile oferite de industria 4.0 – cele mai multe companii au enunțat ca bariere mentalitatea, educația, rezistența la schimbare, timpul și efortul destinat reinstruirii angajaților, lipsa de predictibilitate legislativă. Ca oportunități identificate putem enumera stimularea flexibilității afacerilor, a producției și a lanțurilor logistice, scăderea costurilor de transport, comunicații și logistică.

“Ar fi simplu să spunem că vom continua să extindem afacerea geografic sau funcțional, dar nu e suficient. Întotdeauna trebuie să fii cu un pas înainte, chiar şi față de ceea ce poate fi o necesitate percepută în piață. Poate că ceea ce se va întâmpla mâine – piața încă nu percepe”, a declarat, în încheiere, Dl. Gabriel Andronescu, Director, Commercial Strategy & Innovation, CHEP Europe.