Producatori

Chespa Transilvania

CHESPA TRANSILVANIA, soluții pentru cele mai complexe cerințe de imprimare

01.12.2021

Prin diversitatea de soluții propuse, experiență și adaptabilitate, compania este un partener important al imprimatorilor de ambalaje. Pentru CHESPA TRANSILVANIA, compania care activează în domeniul fabricării cernelurilor și plăcilor pentru imprimat ambalaje, anul 2020 a adus foarte multe schimbări și o nevoie acută de adaptare la situația pandemică. S-a asistat la „hibernarea” sau chiar „moartea” unor piețe și industrii, chiar dacă nu a fost și cazul industriei producătoare de ambalaje pe care compania o deservește cu materii prime (cerneluri și aditivi) și unelte de lucru (plăci de imprimat, ștanțe etc.).

Dacă pentru 2020 CHESPA TRANSILVANIA și-a planificat un profit net măreț, după câțiva ani cu pierderi cumulate, până la urmă rezultatul final a fost mult peste estimările inițiale și compania a închis anul cu un profit mai mare cu 136,5% față de anul precedent.

Pentru 2021, estimarea și bugetul au fost din nou peste așteptări, aprobarea managementului fiind pe un profit cu 18% mai mare decât în 2020. În momentul de față, având rezultatele după primele 10 luni din 2021, se poate afirma că deja a fost depășit planul anual cu aproximativ 7%.

În 2020, rezultatul final obținut de companie a fost mult peste estimările inițiale și CHESPA TRANSILVANIA a închis anul cu o creștere a profitului de 136,5%

Soluții pentru cele mai complexe cerințe

În 2021, CHESPA a desfășurat, împreună cu clienții săi, mai multe proiecte provocatoare, cu cerințe din ce în ce mai complexe și pe alocuri chiar și ieșite din comun – suprafața de imprimare solicitată de imprimator mai mare decât capacitatea/dimensiunea maximă a echipamentelor de producție plăci, necesitând găsirea celor mai bune soluții pentru a împărți/tăia/separa plăcile în așa fel încât, la imprimarea ambalajelor să nu se observe acest aspect.

„Prin profesionalism și devotament, echipa Chespa a dat dovadă din nou că este aproape de clienți și că nu se dă la o parte de la provocările din care se poate învăța. Enunțul de mai sus sună poate ca o teorie, cu siguranță sună ca un clișeu, dar este de știut că la Chespa se produc clișee bune!”, ne-a declarat dl. Csanad Szoverfi, CEO CHESPA TRANSILVANIA.

CHESPA TRANSILVANIA s-a transformat încetul cu încetul, prin experiența acumulată, din producător de clișee și cerneluri, într-un partener al imprimatorilor de ambalaje. Totodată, prin suportul tehnic și recomandările oferite clienților, prin diversitatea de soluții propuse în funcție de speța în cauză – urgență; comandă sensibilă la aspectul de costuri; comandă etalon, unde calitatea este verificată la cel mai mic detaliu, inclusiv poziționarea unei etichete de identificare sau mai mult; procesarea unei comenzi în conformitate cu o carte de identitate corporatistă, unele având și peste mai multe sute de pagini – compania s-a impus și continuă să se impună pe piața de profil.

Societatea deține atât experiența, cât și echipamentele și pârghiile necesare de control. Cu toate acestea, există încă anumite zone din afara organizației care au creat și în continuare creează probleme, și anume furnizorii de servicii și, în general, serviciile de transport.

„Am fost nevoiți să renunțăm la soluțiile la îndemână, slabe calitativ, în favoarea unor servicii mai costisitoare. Renunțăm la serviciile nu foarte ieftine de curierat rapid în favoarea soluțiilor de transport door-to-door, mai costisitoare. Acestea din urmă, fiind mult mai personalizabile, mai flexibile, oferind siguranță și stabilitate în livrări și în colaborare în general, ne aduc beneficii care sunt puțin mai greu de evaluat pe perioade scurte”, afirmă dl. Csanad Szoverfi.

CHESPA TRANSILVANIA s-a transformat încetul cu încetul, prin experiența acumulată, din producător de clișee și cerneluri într-un partener al imprimatorilor de ambalaje

Societatea își dorește să fie cât mai aproape de clienți și este pregătită să se adapteze schimbărilor și/sau cerințelor speciale. Un exemplu foarte simplu este destructurarea colaborărilor cu furnizorii de servicii de curierat rapid pentru livrările de produse către clienți, în favoarea unor furnizori care oferă servicii calitativ mai bune.

CHESPA TRANSILVANIA, la loc de frunte între filialele grupului

Pandemia a adus cu sine un volum crescut de lucrări și proiecte, inclusiv în perioada actuală. În consecință, compania continuă să își îmbunătățească fluxurile și procesele de lucru și a obținut o creștere importantă a eficienței, ceea ce este sinonim cu o producție mai ridicată, obținută prin folosirea acelorași resurse. Trendul de eficientizare și dezvoltare în acest sens se regăsesc în strategia CHESPA, atât la nivel local, cât și la nivel de grup.

„Suntem foarte mândri de performanțele echipei și de rezultatele bune obținute grație efortului acesteia: pentru întreg anul 2020, CHESPA TRANSILVANIA a primit premiul Chespa Oscar – un concurs organizat între toate filialele din grupul Chespa”, precizează dl. Szoverfi.

CHESPA TRANSILVANIA a primit premiul „Chespa Oscar” – un concurs organizat între toate filialele din grupul Chespa

Clasamentul se realizează în funcție de o serie de indicatori economico-financiari cum ar fi cifra de afaceri, costurile, salariile, profitul etc. Fiecare indicator este privit din următoarele unghiuri: realizat/planificat, realizat/media grupului, realizat T1/T0.

În mesajul de la începutul lui 2021, proprietarul grupului de firme Chespa prezenta rezultatele generale ale grupului și, pentru că, din cauza pandemiei decernarea premiului Oscar nu se mai întâmplă la Chespianka (petrecerea corporate pentru toți angajații grupului), s-a comunicat următorul mesaj: „Am plăcerea să vă anunț că, în acest an, cea mai bună companie din grup a fost CHESPA TRANSILVANIA. Csanád, felicitări! Cel mai mare progres și cu siguranță un rezultat grozav pentru 2020.”

Planul investițional

Conform planului de investiții și bugetului alocat pentru 2021, compania a completat linia de producție cu un echipament de montaj, un echipament de procesare, un echipament de finisare și un echipament de imprimare.

În momentul de față, prin echipamentele din patrimoniu există două linii complete de producție. Singurul element lipsă ar fi echipamentul de gravare prin laser, a cărui achiziție s-a amânat pe 2022.

În ceea ce privește dezvoltarea și automatizarea proceselor, echipamentul de procesare automată se amână – este nevoie de mai mult spațiu. În acest sens, CHESPA ia în calcul o serie de soluții precum extinderea și reorganizarea halei de producție sau mutarea într-o altă locație mai încăpătoare.

Conform planului de investiții și bugetului alocat pentru 2021, compania a completat linia de producție cu numeroase echipamente și utilaje necesare producției

Societatea pune în continuare accent pe eficientizarea proceselor și fluxurilor de producție și pregătire producție, zone în care compania a implementat o serie de măsuri importante.

„Dorim în continuare să modernizăm echipamentele și, mai mult decât atât, în 2022 vom pune accent și mai mare pe trainingul angajaților, loializarea partenerilor (aici mă gândesc la toți partenerii CHESPA: clienți, furnizori, angajați). În 2022 ne dorim mai multă prezență on-line, astfel dorim să ne dezvoltăm portofoliul de clienți, inclusiv prin intermediul activităților de marketing. Țelurile generale de creștere și îmbunătățire a poziției pe piață cu un profit în trend crescător, rămân în continuare în mijlocul atenției noastre”, detaliază CEO-ul CHESPA TRANSILVANIA.

Echipa CHESPA TRANSILVANIA, eficiență și productivitate

În momentul de față, compania deține 26 de angajați activi, cu o pondere de 80% în favoarea zonelor de producție și pregătire producție, restul fiind personal administrativ. În continuare, CHESPA TRANSILVANIA pune accent pe remunerarea muncii eficiente, a productivității, folosind un sistem care se află în deplin acord cu aceste valori.

Sistemul este transparent și fiecare membru al echipei își poate calcula performanțele și astfel și veniturile. Astfel, în funcție de planul de vânzări (target) și estimările pentru viitor, își pot estima bugetele proprii (curente sau pentru investiții).

CHESPA TRANSILVANIA pune accent pe remunerarea muncii eficiente, a productivității, folosind un sistem care se află în deplin acord cu aceste valori

„Promovăm învățarea și dezvoltarea prin diferite traininguri și avem grijă de sănătatea și bunăstarea angajaților. Astfel trimitem angajații la traininguri tehnice și/sau de management/comunicare. Ca beneficii extrasalariale, avem un pachet de asigurări complexe de la o firmă renumită de asigurare, care include, pe lângă asigurarea patrimoniului, și asigurări de accidente, respectiv asigurări medicale pentru toți angajații activi”, mai spune dl. Csanad Szoverfi.

Pe lângă preocuparea pentru angajați, compania manifestă interes și pentru acțiunile concrete de protejare a mediului înconjurător. În acest sens, CHESPA continuă reavizarea autorizației de mediu la nivel anual, efectuând periodic diferite măsurători pentru a depista poluările, și, eventual, aducând rectificări sistemelor de filtrare, astfel încât indicatorii să fie sub nivelurile maxime acceptate.

Evoluția financiară și bugetul de investiții pentru 2022

În ceea ce privește evoluția financiară, în anul 2020 aceasta se reflectă într-o rată de profitabilitate netă de 6,88%, fiind îmbunătățită anul acesta la 8,15%.

Pentru 2022, propunerea de buget CHESPA TRANSILVANIA este în analiză. Cele mai importante măsuri vor fi reprezentate de reducerea pierderilor de materii prime în producție, creșterea organică împreună cu creșterea pieței, creștere cantitativă cu proiecte speciale împreună cu cei mai mari clienți.

„Toate aceste aspecte duc la creșterea veniturilor/profitului, cu cheltuielile controlate și ajustate, adică ne dorim să ne îmbunătățim rata de profitabilitate și în 2022”, a încheiat Dl. Csanad Szoverfi, CEO CHESPA TRANSILVANIA.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/chespa-transilvania-specialisti-in-fabricarea-cernelurilor-si-placilor-fotopolimerice/