Tot mai multe femei intră în afaceri în România, dovadă că peste 200.000 de firme au acţionari majoritari reprezentantele sexului frumos, arată o analiza realizată de KeysFin. Astfel, cele mai noi date de la Registrul Comerţului şi Ministerul de Finanţe, arată că 217.400 de femei sunt implicate în prezent în afaceri, în calitate de acţionari majoritari la societăţi comerciale active pe piaţa românească.
”44 de ani. Inteligentă, educată, focusată pe consultanţă şi retail. Aşa arată portretul robot al femeii care face business în România. Un studiu realizat de compania de servicii financiare KeysFin relevă că, spre deosebire de anii trecuţi”, au afirmat reprezentanții KeysFin.
Cele mai multe femei fac afaceri în Capitală, unde sunt înregistrate 47.118 firme cu acţionari majoritari femei, urmate de cele din Cluj (11.842 firme), de doamnele din Timiş (9797 firme), Constanţa (9401 societăţi), Prahova (7654 firme) şi Ilfov (6984 societăţi).
Domeniul cel mai atractiv pentru femei este comerțul cu amănuntul, dovadă înregistrarea a numai puţin de 24.130 de societăţi. Doamnele şi domnişoarele manageri mai conduc 9281 de firme specializate în transport şi depozitare şi 8854 de societăţi de consultanţă şi management.
Între domeniile atractive pentru femei se mai află comerţul cu amănuntul în magazinele nespecializate cu vânzare predominantă de produse nealimentare (7571 firme), lucrări de construcţii rezidenţiale şi nerezidenţiale (6458 societăţi), activităţi de contabilitate şi audit financiar (5891 firme), baruri şi activităţi de servire a băuturilor (4867 firme) şi restaurante (4310 societăţi)
Alte peste 4000 de femei conduc afaceri în domeniul magazinelor de îmbrăcăminte, 3913 au afaceri cu coaforuri şi alte activităţi de înfrumuseţare, iar peste 3300 conduc farmacii.
Comparativ bărbaţii, femeile conduc majoritatea afacerilor din sănătate şi asistenţă socială (58,58%), gospodării private (66,67%), alte activităţi de servicii (51,78%) şi sunt aproape pe picior de egalitate în învăţământ (48,92%), intermedieri financiare (46,7%), activităţi profesionale (44,38%), comerţ (43,62%), hoteluri şi restaurante (42,64%),
“Dacă la precedentul studiu, realizat de KeysFin, aveam în jur de 160.000 de femei implicate în business, acum avem 217.400 şi asta numai cu statutul de acţionari majoritari, adică de decidenţi în materie de afaceri, ceea ce reprezintă un progres semnificativ”, spun analiştii de la KeysFin.
Majoritatea firmelor în care sunt implicate femei în calitate de acţionar majoritar au, în medie, trei salariaţi şi o cifră de afaceri de până în 500.000 lei. În același timp,spre deosebire de bărbaţi, femeile cu educaţie superioară reprezintă 78%, în timp în cazul bărbaţilor, procentul este de 74%.
Şi în ceea ce privește vârstei, femeile stau ceva mai bine. Vârsta medie a femeilor care fac afaceri este de 44 de ani, în timp ce la bărbaţi este de 44,6 ani.
“Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate în organizarea de spectacole (medie de 40 ani), servicii şi activităţi ale gospodăriilor (41 de ani) în timp ce femeile cu vârsta medie cea mai ridicată ( de peste 47 ani) activează în sănătate şi asistenţă socială şi tranzacţii imobiliare. Asta în timp ce bărbaţii maturi sunt implicaţi mai ales în industria extractivă şi cea prelucrătoare, iar cei mai tineri în IT&C”, spun analiştii KeysFin.