CISEROM, o tradiție de peste 90 de ani

01.03.2020

Compania dezvoltă o plajă largă de produse, adaptându-se permanent cerințelor fiecărei categorii de clienți, precum și trendurilor pieței. CISEROM reprezintă, înainte de toate, o tradiție de peste 90 de ani, o afacere de familie care continuă și azi să își scrie povestea plină de culoare. CISEROM își începe activitatea propriu-zisă în 1927, când Gustav Bahner din Liechtenstein, un cartier al orașului Oberlungwitz din Germania de Est, înființează la Sebeș o mică fabrică de ciorapi, pe nume G.B.L.

CISEROM înseamnă astfel nu mai puțin de 588 de milioane de perechi de șosete realizate din 1990 și până în prezent și aproximativ 30.000-40.000 de perechi de șosete produse zilnic. În ultima perioadă, compania s-a confruntat cu o serie de provocări specifice condițiilor macro-economice existente care, alături de lipsa unor strategii  guvernamentale clare de stimulare și susținere a exportului, ne-a îngreunat activitatea și ne-a determinat să facem singuri pași pentru a  dezvolta relații de colaborare pe piețele existente, dar și pe piețe noi.

Dedicați misiunii și îndeplinirii obiectivelor de afaceri, reprezentanții companiei au găsit astfel noi strategii, menite să ajute în procesul de adaptare și de perfecționare al managementului producției, dar și în cel de creare a unor noi produse competitive.

În ceea ce privește cerințele pieței, compania s-a adaptat fiecărei categorii de clienți, precum și preferințelor acestora, chiar dacă acestea se află într-un proces continuu de schimbare. În cererea clienților interni, compania a remarcat însă câteva aspecte constante, de exemplu gama de șosete pentru bărbați 100% bumbac sau gama de șosete copii/bebe cu desene care se regăsesc în continuare în topul preferințelor clienților, în timp ce pe piața externă cererea este extrem de diversificată și specifică fiecărei țări.

Evoluția portofoliului de produse oferit de CISEROM

Dotarea tehnologică deosebită, utilajele extrem de performante deținute și capacitățile de producție însemnate permit obținerea unei plaje foarte largi de produse, destinate tuturor categoriilor de vârstă – bebeluși, copii, adolescenți, dar și o întreagă gamă de produse special create pentru adulți. Permanent conectată la cerințele care vin, mai ales din piața externă, compania și-a îndreptat atenția în ultima perioadă spre crearea și dezvoltarea unor colecții speciale de șosete din lână pentru piața țărilor nordice.

„Suntem prezenți de ceva timp pe piață și cu produse de nișă care sunt tot mai căutate de către clienți: șosete medicinale, pentru diabetici, cu sau fără compresie, șosete scurte «invizibile» pentru sezonul de vară (cu pondere însemnată în vânzări), dar și produse specifice pentru diferite sporturi precum ski, volei, handbal, tenis”, ne-a declarat Dl. Constantin Ispir, Manager General CISEROM SA.

CISEROM oferă, pe lângă produsele clasice, și produse de nișă, extrem de apreciate de către clienți în acest moment

Referindu-se la tendințele pieței, s-ar părea că se pune accent tot mai mult pe mesajele imprimate pe șosete și pe modalitatea de prezentare a produsului, care trebuie neapărat să spună o poveste. Acest trend a fost observat inițial la clienții externi, dar CISEROM încearcă să îl implementeze și pentru produsele destinate pieței interne. Ca noutate, compania propune o colecție de șosete cu imprimeuri îndrăznețe, cu mesaje haioase sau șosetele „zilnice” care nu se pot desperechea, pentru că au imprimate numere de la 1 la 7 sau au imprimată ziua în care trebuie purtate. Acestea sunt cele mai hot și mai trendy modele ale companiei în acest moment.

Un alt curent este cel al șosetelor desperecheate, care au devenit parte a unor colecții aparte, destinate celor îndrăzneți, înlocuind cu succes șosetele în culori șterse, de o uniformitate plictisitoare.

Certificările companiei CISEROM

Firma CISEROM deține certificare internațională în ceea ce privește Sistemul de management al calității ISO 9001:2008 și Sistemul de management al sănătății și siguranței ocupaționale ISO 18001/2007. De asemenea, cea mai mare parte a materiei prime utilizate – bumbacul cardat, bumbacul pieptănat, poliamida și elastanul – precum și produsele rezultate din utilizarea acestor fire dețin certificarea OEKO TEX 100 – „Încredere în textile”, ceea ce reprezintă un sistem independent de verificare și certificare a produselor textile. Acest certificat atestă faptul că, începând cu materia primă și pe tot fluxul de fabricație al produselor, nu sunt utilizate substanțe nocive, dăunătoare sănătății.

Principalele direcții vizate de strategia de business a CISEROM

Tradiția solidă și calitatea produselor reprezintă punctele forte ale companiei, dar trebuie dublate de o valorificare mai bună a resurselor de creativitate, iar menținerea pe o piață cu concurență atât de acerbă depinde în mare măsură de capacitatea de inventare și re-inventare permanentă. În continuare, CISEROM își propune să continue să investească în creșterea vizibilității și consolidarea brandului prin strategii punctuale.

„Creșterea competitivității prin continuarea investițiilor în tehnologii reprezintă șansa de a continua pe un trend crescător producția și de a veni în întâmpinarea clienților cu produse cu un raport corect preț-calitate”, detaliază Managerul General.

Valoarea unui brand stă în notorietatea sa și în calitatea produselor pe care le oferă

Românii au tot mai multă încredere în brandurile românești și înțeleg importanța lor în susținerea economiei naționale, stimularea producției interne, precum și în crearea de locuri de muncă, în special pentru tineri. Anul aniversar 2017 – cel care a marcat împlinirea a 90 de ani de la înființarea companiei – a fost comunicat de companie prin lansarea unei colecții aniversare inspirate din motivele tradiționale românești, care a beneficiat și de o nouă serie de ambalaje cu logo aniversar, regăsit pe toate produsele CISEROM.

Modalități de fidelizare a clienților

Pentru a-și fideliza clienții, CISEROM urmează un program de promoții anual, comunicat pe toate canalele de vânzare, fiind punctate în același timp cele mai importante evenimente ale anului, așa-numitele „vârfuri de vânzare”, cum ar fi perioadele de dinainte de Paște sau Crăciun, începerea școlii, Black Friday. În plus, CISEROM reprezintă un partener fidel al magazinelor de retail.

„În magazinele proprii pe care le deținem în Sebeș, clienții găsesc permanent cele mai bune prețuri și oferte variate, nu numai la gama de șosete, ci și la celelalte categorii de produse: lenjerie, confecții, dresuri fine”, continua Dl. Constantin Ispir.

Resursa umană, adevărata valoare a companiei

Resursa umană reprezintă pentru CISEROM o adevărată valoare, secretul longevității firmei fiind reprezentat de pasiunea și implicarea personalului. Conform unui studiu intern recent, s-ar părea că încrederea în brand a angajaților companiei este de peste 90%.

Secretul longevității CISEROM este reprezentat de pasiunea și implicarea personalului, de încrederea în brandul la a cărui dezvoltare ajută

În acest moment, compania deține un număr de 300 de angajați, care sunt răsplătiți pentru activitatea lor prin beneficii de tipul tichetelor de masă, transport parțial suportat de firmă, pachete cadou cu ocazia sărbătorilor de Paști și Crăciun. Pentru a rămâne însă la curent cu ultimele tendințe din domeniu, dar și pentru a-și îmbunătăți în permanență abilitățile cerute de post, compania oferă o serie de cursuri de formare internă, pentru fiecare categorie de angajați.

Pentru a recruta tânăra generație, CISEROM a organizat o campanie cu titlul „Construiește-ți viitorul alături de CISEROM”. Această campanie a reprezentat de fapt o invitație lansată tuturor liceelor de profil din Sebeș și Alba Iulia de a vizita fabrica în cadrul programului Săptămâna Porților Deschise. În plus, CISEROM participă la un proiect de învățământ dual derulat în asociație cu Ministerul Învățământului și Liceul Tehnologic Sebeș.

Cele mai importante proiecte de responsabilitate socială

Compania s-a implicat în numeroase proiecte dedicate comunității din care face parte. Dintre cele mai importante menționăm proiectul de colectare de alimente pentru victimele inundațiilor din vara anului 2019 de pe Valea Sebeșului, campaniile de donații ale angajaților pentru Spitalul de Oncologie pediatrică prin Asociația „Dăruiește viață”, sponsorizări ale unor evenimente locale cu ocazia Zilelor orașului, Festivalul de folk pentru elevi, dar a oferit și sponsorizări unor case de copii, cămine de bătrâni și Maternității Sebeș – Secția de Neonatologie.

Conștienți de importanța protejării mediului înconjurător, CISEROM depune eforturi pentru a reduce la maximum cantitatea de deșeuri textile care rezultă din procesul de fabricație, dar și pentru a dezvolta produse din bumbac reciclat, un trend nou pe piață.

Din punct de vedere financiar, eforturile companiei s-au concretizat în atingerea, în anul 2018, a unei cifre de afaceri de 4,85 milioane de Euro, anul trecut fiind încheiat cu o cifră de afaceri de 4,55 milioane de Euro.

 

 

Citiți și despre: