Stiri: Companii

Insolventa Clujana

Clujana a ieșit din insolvență

13.02.2020

Insolvență Clujana. În numai doi ani de la deschiderea procedurii sub coordonarea CITR, producătorul de încălțăminte Clujana iese din insolvență consolidat. Acesta reintră însănătoșit în circuitul economic. Ieșirea din insolvență pune în lumină aspectele pozitive ale insolvenței, în care salvarea valorii înseamnă revitalizarea afacerilor  și aducerea lor în actualitate, printr-un mix între tradiție și modernitate.

Insolvență Clujana. Soluții de reorganizare

CITR reconfirmă soluțiile sofisticate de reorganizare pentru care a devenit renumită în cei 20 de ani de experiență în piață.

„Rolul nostru de administrator judiciar a fost să insuflăm o nouă viziune brandului Clujana și să ne asigurăm că revitalizarea companiei se află pe agenda tuturor stakeholderilor. Am avut mereu în minte alinierea obiectivelor strategice ale tuturor celor implicați, iar experiența vastă în gestionarea echilibrului dintre creditori și companie a facilitat succesul. Clujana va fi mereu unul dintre proiectele de suflet coordonate de CITR”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, Managing Partner CITR.

Insolvență Clujana. Măsuri strategice

Măsurile strategice propuse de CITR prin planul de reorganizare au avut obiectivul de a relansa Clujana nu doar la nivel local, ci și național prin:

  • dezvoltarea rețelei de distribuție
  • diversificarea liniei de produse

Din 2019, produsele din piele confecționate de Clujana se adresează nevoilor unui segment de clienți neexplorat. Este vorba de tineri cu vârste cuprinse între 25-40 de ani, fără a-și pierde autenticitatea.

Insolvență Clujana. Ce spune conducerea producătorului de încălțăminte?

„Ieșirea din insolvență a Clujana dă un nou suflu companiei. În domeniul nostru de activitate este dificil să rămâi competitiv. E nevoie fie să atragi investiții constante, fie să consolidezi business-ul. După reintegrarea în economie ne concentrăm atenția spre consolidare”, a declarat Florin Gliga, administrator special Clujana.

La ora actuală, produsele Clujana sunt vândute în 14 magazine partenere din România.

De asemenea, procedura insolvenței a însemnat:

  • readucerea la viață a unui brand istoric
  • extinderea la nivel național prin deschiderea a patru noi showroom-uri și un magazin online: al doilea show-room în Cluj-Napoca și primele magazine din Sibiu, Oradea, Bistrița.

În această perioadă, Clujana și-a îmbunătățit marja pentru comercializarea produselor – până atunci vândute sub media pieței. În plus, profitul obținut a fost utilizat pentru finanțarea activității curente și creșterea producției.

Compania și-a redus ponderea serviciilor de tip lohn în cifra de afaceri, cooptând un designer pentru realizarea produselor sub brand propriu.

În noiembrie 2019, veniturile provenite din vânzarea produselor Clujana a crescut cu 136% față de anul precedent.

Citește și Un important medicament pentru Parkinson, disponibil din nou în România