Slide

Energie regenerabila

Cofely Building Services & Maintenance mizează pe pachete integrate de servicii energetice

01.10.2015

Cererile pentru instalațiile destinate energiei regenerabile sunt în creștere. Instalații pentru construcții, mentenanță și servicii – acestea sunt soluțiile pe care le oferă Cofely Building Services & Maintenance, companie membră a Grupului Engie, fost GDF SUEZ, care oferă clienţilor din România, dar și din alte țări din Europa, servicii de calitate superioară, susținute de un personal experimentat.

Oficialii companiei consideră că fiecare client este un partener și încearcă să ofere întotdeauna inovație, alături de soluţii fiabile şi eficiente, atât din punct de vedere economic, cât şi energetic. “Cel mai important moment al companiei, din punct de vedere profesional, a fost execuția centralei de trigenerare din Petrom City. În ceea ce privește partea strategică a societății, sunt de părere că un moment important a fost marcat de reorientarea activității, trecând ușor din domeniul execuției instalațiilor pentru construcții  către domeniul serviciilor tehnice de mentenanță: Facility Management Tehnic”, ne-a declarat Octavian Militaru, directorul de dezvoltare al Cofely Building Services & Maintenance SRL.

Investiții în oameni

Cu peste 100 de angajați, compania are două puncte de lucru în România, la București și Iași, iar în Europa centrală și de sud – est holdingul s-a dezvoltat prin locații la Viena, Budapesta, Moscova, Varșovia și Kiev.

Conducerea Cofely este de părere că dezvoltarea companiei a avut loc în mod gradual, organic, bazându-se mereu pe relații de parteneriat cu toți clienții. Toate acestea s-au concretizat prin lucrări și proiecte de calitate, la un preț corect și transparent pentru toți cei implicați. “Principala investiție a companiei noastre s-a făcut în oameni: același nucleu organizatoric există și azi, încă de la formarea companiei. La acest grup s-au adăugat, în timp, persoane tinere, necesare atât nevoii de adaptare la noile cerințe ale pieței, cât și de regenerare a suflului companiei. Făcând parte din grupul energetic ENGIE, GDF Suez, în vederea adaptării strategiei companiei la cea a grupului, tendința este de a investi în domeniul energiei, mai precis în pregătirea companiei pentru a face față acestei provocări”, explică oficialul companiei. Directorul de dezvoltare Cofely Building Services & Maintenance a adăugat faptul că poziționarea companiei în viitor va fi pe domeniul energetic: execuția și mentenanța instalațiilor electrice, instalațiilor termice: încălzire, răcire, cât și execuția și mentenanța instalațiilor de ventilare, în speță acele instalații unde recuperarea și utilizarea energiei va deveni un imperativ. Toți acești pași vor fi realizați în mod natural, mai ales datorită faptului că grupul din care face parte societatea este poziționat în domeniul auditării energetice.

Vânzări și evoluție

Cele mai mari vânzări în ultima perioadă au fost concretizate în domeniul instalațiilor care se bazează pe energia regenerabilă: solară, hidrologică și eoliană.

Datorită costurilor ridicate ale investițiilor în acest domeniu, accentul cade mai ales pe recuperarea energiei și pe utilizarea cu discernământ a acesteia, lucruri care se pot realiza cu investiții minime. „În acest moment, eficiența energetică în România este foarte precară. Dacă în Germania consumul pe metru pătrat construit pe an este, în medie, de 165W, în țara noastră acesta depășește 400W. Acest aspect ne obligă să luăm măsuri. Cu atât mai mult cu cât chiar Legea eficienței energetice 121/ 2014, prin Articolul 1, Punctul 3 menționează: <Până în anul 2020 se stabilește o țintă națională indicativă de reducere a consumului de energie cu 19%>. Fiind reglementată, toți participanții la viața economică vor fi obligați să ia măsuri în acest sens, de unde și rezidă creșterea cererii de servicii în acest domeniu. Momentan, se simte animație doar în industrie, unde beneficiarii conștientizează impactul asupra costurilor de producție, însă presiunea va crește odată ce scadența se apropie”, este de părere Octavian Militaru.

Chiar dacă piața a evoluat în mod continuu, problemele sectorului nu lipsesc, mai ales în ceea ce privește administrația publică, spun oficialii companiei. Este vorba despre investițiile mici în infrastructură și rata scăzută de absorbție a fondurilor europene, lucruri care se fac simțite puternic în mediul privat.

Cu toate acestea însă, evoluția se resimte, prin intensificarea controalelor organelor fiscale și prin îmbunătățirea colectării taxelor. “Problemele pornesc, în primul rând, de la nerespectarea legilor, chiar a celor care țin de siguranța și sănătatea în muncă. Aici menționez doar câteva exemple: mulți beneficiari omit efectuarea verificării periodice a aparatelor consumatoare de combustibili lichizi și gazoși, cât și a verificării rezistenței de dispersie a prizelor de pământ. Alții nu respectă legislația în ceea ce privește normele PSI – mentenanța sistemelor de alarmare și avertizare la incendiu, cât și a celor de limitare și stingere a incendiilor, întrucât amenda primită pentru nerespectarea legislației în domeniu este mai mică decât costul serviciilor! Asta dacă nu luăm în considerare riscurile”, declară Octavian Militaru, directorul de dezvoltare Cofely.

Singura soluție ar fi o campanie puternică de informare asupra riscurilor care vin odată cu aceste decizii greșite, completată cu intensificarea controalelor pentru a obliga companiile să se conformeze în acest sens.

Pachete complete pentru clienți

Printre cele mai importante proiecte în care a fost implicată compania se numără Petrom City Power Plant & Data Center, Centrul Informatic & Disaster Recovery Center BRD și  Kaufland – Zona Iași, care au presupus servicii de mentenanță.

Cu o cifră de afacere de peste 14 milioane de lei înregistrată anul trecut, pentru 2015 reprezentanții companiei se așteaptă la o cifră de afaceri care depășește valoarea de 12 milioane de lei. Pe termen scurt, ne dorim să creștem competențele companiei, prin dezvoltarea nivelului de instruire a personalului actual, cât și prin atragerea de specialiști cu diverse competențe. Toate acestea pentru a oferi actualilor și viitorilor clienți un pachet integrat de servicii energetice. Pe termen mediu și lung acest lucru îl vom folosi ca un avantaj competitiv, care se va reflecta atât în mărimea portofoliului de clienți, cât și în media perioadei de contractare, care momentan este de un an”, ne-a declarat Octavian Militaru, directorul de dezvoltare Cofely Building Services & Maintenance.