COILPROFIL, investitii durabile si rezultate pe masura

23.07.2013

Bazele companiei Coilprofil au fost puse în anul 1984 în Anvers, Belgia. La acea vreme, cel mai important domeniu de activitate era producția de tablă cutată, profile galvanizate, panouri sandwich și piese de finisaj.

În anul 2000, pentru a fi mai aproape de clienții din România, compania a decis să investească în țara noastră, iar un an mai târziu a deschis o unitatea de producție din Ceptura, Prahova.

Liviu-MistodinisConsiderată o țară cu un potențial promițător, fabrica din România este dotată cu utilaje și tehnologie de ultimă generație, beneficiind de toate facilitățile necesare. Dacă în 2001, în momentul lansării, compania număra doar 6 angajați, acum nu mai puțin de 60 de oameni activează în cele șase departamente create. “Anul trecut am început să-i sărbătorim pe cei care au împlinit 10 ani de activitate în Coilprofil. În 2012 au fost doi, în 2013 sunt cinci angajați la aniversare. Ne bucurăm că au ales să rămână cu noi și le mulțumim pentru implicarea și rezultatele pe care le avem împreună. Echipa este cea mai importantă investiție pentru mine, de aceea am încredere și mă bazez pe echipa Coilprofil”, a declarat directorul general Coilprofil, Liviu Mistodinis.

În Prahova, funcționează în prezent o fabrică automatizată unde se produc țiglă metalică, tablă cutată, sisteme pluviale, panouri termoizolante, piese de finisaj, casete de fațade și structurale. Pe scurt, este vorba despre: materiale pentru construcții și învelitori metalice. “Investiția s-a desfășurat pe parcursul mai multor etape, compania crescând de la an la an, reușind astfel o dezvoltare sănătoasă, adecvată, propunând mediului românesc un exemplu de business bazat pe valori recognoscibile: calitate, încredere, parteneriat. De-a lungul celor 12 ani de activitate, piața în care activează compania a cunoscut momente cu totul speciale dacă ne gândim la perioda 2004 – 2008, perioadă în care creșterile au fost uneori imprevizibile și la perioada 2009 – 2011, care s-a caracterizat printr-o schimbare majoră a comportamentului cumpărătorului, perioadă în care a aparut produsul low cost. Aceste experienţe nu au făcut decât să întărească poziția business-ului și a brandului Coilprofil”, ne-a declarat directorul general Coilprofil, Liviu Mistodinis.

Investiții în creștere

Inițial, investiția a fost de 3.5 milioane de euro, sumă de bani necesară pentru fabrica de aproximativ 2.000 mp, cu utilaje automatizate pentru producția de tablă cutată, casete structurale și piese de finisaj. Doi ani de la lansare, în 2003, investiția a crescut și a fost lansată linia destinată sectorului rezidențial, prin inaugurarea liniei de țiglă metalică Metigla – prima linie de producție din țară. “În etapa a treia a fost inaugurată linia de panouri termoizolante și s-a triplat spațiul de producție. În 2009 am început producția sistemului complet de jgheaburi și burlane Metidro. Cu această ocazie, s-a construit și un spațiu de depozitare, în acest moment spațiile de producție și depozitare ajungând la 10.000 mp”, povestește Liviu Mistodinis, care a adăugat că investițiile sunt acum de aproximativ 13 milioane de euro și că acum este în desfășurare o nouă etapă de investiții pentru reamenajarea spațiului de birouri și o altă linie de producție.

De la creșteri, la momente de cumpănă

“După ce 2008 a fost momentul de vârf, 2009 a fost momentul de cumpănă. Finalul anului ne-a găsit cu un stoc foarte mare de materie primă achiziționată la un preț foarte mare. A urmat devalorizarea stocului, scăderea marjelor. Până în 2008 am fost avantajați de faptul că eram producători locali, în comparație cu ceilalți competitori care erau importatori”, ne-a declarat directorul general Coilprofil, Liviu Mistodinis.

La acestea, s-au adăugat și efectele crizei economice. “Ca în orice sector, primul efect a fost scăderea vânzărilor. Al doilea a fost apariția și dezvoltarea rapidă a segmentului de low cost, fenomen ce a implicat și apariția unor jucători noi în piață care au progresat rapid. A urmat scăderea marjelor și, în cascadă, scăderea radicală a bugetelor de investiții. După 2009, care a fost momentul de cumpănă, Coilprofil a reușit cu optimism și sârguință să crească în fiecare an rezultatele”, explică Liviu Mistodinis.

În urma acestei perioade, piața construcțiilor metalice a cunoscut o stabilitate, urmată de creșteri, tocmai de aceea pentru anul 2013 se preconizează o majorare a cifrei de afaceri. “Deși piața construcțiilor metalice nu este pe un trend vizibil ascendent, anul acesta preconizăm o ușoară creștere a volumelor din domeniu. Noi ne-am propus să ajungem la 10 mil de euro cifra de afaceri, în creștere față de anul precedent. Măsurile au fost luate încă din 2012, când am întărit forța de vânzări prin reprezentarea în anumite zone în care eram mai puțin vizibili, creșterea suportului logistic și tehnic. Ne bazăm de asemenea pe reputația ce o avem deja în piață, produsele Coilprofil fiind recunoscute ca și calitate, având un raport bun calitate – preț”, este de părere directorul general al companiei.

“Suntem cunoscuți pentru calitatea produselor. Ținem foarte mult la acest aspect care ne-a ajutat să trecem cu bine momentele dificile și ne-a ferit de probleme cu care se confruntă unii competitori: decolorarea tablei neuniformă, rugină… Nu am modificat protecția la Zinc, menținând standardul european de 275 g Zn/mp, am păstrat în continuare politica vânzării materialelor pe proiecte, pentru a nu exista diferența de loturi între materialele furnizate, nu am crescut perioada de garanție doar pentru atragerea clienților și vom continua să păstrăm valorile cu care am promovat acest business” – acestea sunt principalele motive pentru care Coilprofil este de ani de zile pe lista preferințelor clienților potrivit directorului general al companiei, Liviu Mistodinis.
coilprofil-img-aug

Focus pe renovări și întrețineri

În prezent, Coilprofil exportă în țări precum Bulgaria, Belgia și Ucraina, dar și în state de pe alte continente, pentru cele din urmă fiind vorba despre exporturi punctuale, proiecte exacte, deci care nu reprezintă un cuantum foarte important pentru cifra de afaceri a companiei.

Comenzile în număr cel mai mare vin în continuare din partea sectorului rezidențial, asta în ciuda faptului că segmentul imobiliar a trebuit să facă față probabil cu cea mai mare scădere în timpul și la finalul crizei economice. “Din partea sectorului rezidențial vin mai multe cereri decât din partea sectorului industrial, însă valorile acestor comenzi luate separat sunt mult mai mici decât cele din sectorul industrial. Există un blocaj în piață, băncile nu mai acordă credite pentru construcții. Suntem într-o perioadă în care focusul este pe renovări și întreținere”, ne-a explicat Liviu Mistodinis.

În ceea ce privește produsul cel mai solicitat de clienți, indiferent de natura acestora, oficialii Coilprofil spun că este dificil de realizat o clasificare exactă, dată fiind oferta variată și diversificată. “Țigla metalică este produsul cel mai cunoscut și căutat ca număr de oferte și comenzi, însă panourile termoizolante sunt cele mai valoroase deoarece sunt utilizate la construcții industriale și comenzile însumează de obicei valori mari”, ne-a povestit directorul general al companiei.

Și pentru a fi una dintre cele mai importante companii de profil de pe piață, impune atât anumite standarde, cât și posibilitatea de a educa viitorii angajați sau colaboratori. Tocmai de aceea, compania organizează cursuri speciale pentru montatorii de țigle metalice. „Ne preocupă satisfacția clientului final, calitatea proiectului final, nu considerăm vânzarea încheiată în momentul livrării materialelor și din experiență știm că montatorii au un aport mare în realizarea unui acoperiș elegant și funcțional. Este un domeniu în care nu există calificare, un domeniu foarte dinamic în schimbări deoarece nu este o muncă ușoară, presupune un risc ridicat și cei care o practică nu rămân o perioadă îndelungată în acest domeniu. Am inițiat aceste cursuri de montaj din dorința de a perfecționa activitatea montatorilor dealerilor noștri. Intenționăm să continuăm seria cursurilor de montaj mai ales că acum avem un produs nou pentru sectorul rezidențial: tabla fălţuită. Acest produs va fi din ce în ce mai căutat, va fi un trend al anilor care urmează” spune directorul general Coilprofil, Liviu Mistodinis.

Citiți și despre:

  • Makita: livrări oriunde în ţară în 24 de oreMakita: livrări oriunde în ţară în 24 de ore  “Gestionarea resurselor, mărirea portofoliului și deservirea nevoilor clienților” – rețeta de succes pentru Makita Orice companie a simțit pe propria “piele” efectele crizei economice, dar cel mai afectat […]
  • ROTEC: 42 de ani de activitateROTEC: 42 de ani de activitate Proiectele din afara țării însumează 90% din activitatea ROTEC Rotec este una dintre firmele care își desfășoară activitatea în Buzău, dar care, odată cu trecerea timpului, a reușit să fie cunoscută atât pe […]
  • Sistemul inteligent BramacSistemul inteligent Bramac Bramac, acoperișurile care asigură și protecție și economie prin energia “verde”. “Bramac Sisteme de Învelitori” a fost prima filială înființată de Bramac în țara noastră, în anul 1995, în Brașov. Nouă ani […]
  • Criza economică a crescut numărul de sesizări la ANPCCriza economică a crescut numărul de sesizări la ANPC Produsele nealimentare, în topul reclamațiilor din 2013 la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului. Una dintre cele mai importante autorități naționale, cea care are grijă ca produsele din magazine să fie […]
  • Creșteri și dezvoltare continue pentru Chermark RomCreșteri și dezvoltare continue pentru Chermark Rom Piața îngrășămintelor în România este într-o continuă schimbare, susține Chemark Rom. Chemark Rom este o companie românească ce a reușit să se impună ca partener al marilor producători din industria de […]