Combis – unul dintre cei mai moderni producători de carne

01.03.2015

Planurile companiei presupun transformarea dintr-un furnizor regional într-unul la nivel național. Combis este unul dintre cei mai importanți jucători români din sectorul producătorilor de carne, oferind o gamă complexă de produse, de la carne tranșată, în carcasă, până la preparate de carne. Compania produce, distribuie și comercializează o gamă variată de produse, capacitatea zilnică de producție fiind de până la 14 tone.

Cu o istorie de 24 de ani, societatea are un capital 100% românesc și a reușit rapid să crească și să se impună pe piața de profil, prin profesionalism și oferind produse calitative. “Ne mândrim cu faptul că avem una dintre cele mai moderne fabrici de procesare de carne din România. Am respectat toate standardele europene, iar investiția a fost realizată și cu ajutorul fondurilor din Program Sapard. În total, valoarea investiției pentru fabrica din Bistrița s-a ridicat la 6 milioane de euro, din care 2 milioane fonduri nerambursabile și restul a fost capitalul propriu”, ne-a declarat Sabin Mariş, directorul comercial Combis S.A..

Distribuție

Combis nu este o companie cunoscută doar ca producător de produse din carne. Cu peste 100 de angajaţi, 75% dintre aceștia sunt în spaţiile de producţie, iar 25% în comerţ, holdingul Agro Invest, din care face parte societatea, este format din Combis, Hotel Coroana de Aur, Hotel Castel Dracula și Coroana Tourism Company. Este vorba despre un abator mixt bovine, ovine, porcine, o fabrică de procesare carne, un lanţ de magazine specializate cu distribuţie proprie şi trei hoteluri speciale.

Compania deține, în prezent, 12 magazine în județele Bistrița și Cluj, iar unul dintre punctele forte este distribuția, tocmai de aceea conducerea Combis a decis ca aceasta să se realizeze cu resurse interne. Produsele se livrează în stare proaspătă, ambalate clasic, în vid sau atmosferă controlată. ”Avem un parc auto cu o gamă variată de autovehicule noi. Sunt dotate cu instalații frigorifice moderne și sunt gata oricând să transporte mărfurile noastre în condiții igienico sanitare în orice colt al țării. De asemenea, prestăm servicii de transport de calitate pentru clienți atât pe plan intern, cât și în țările membre ale Uniunii Europene. Pentru partenerii pe plan local și regional distribuția este de tipul presell. Cu alte cuvinte, avem agenți specializați pentru activitatea de vânzare și colegi care se ocupă de activitățile de distribuție”, a completat Sabin Mariș. Directorul comercial a adăugat faptul că desfacerea produselor se poate realiza și prin lanțul propriu de magazine, iar planurile pe termen mediu și lung ale companiei presupun transformarea dintr-un furnizor regional într-unul la nivel național.

Produse 

Combis are implementat şi certificat sistemul de management pentru Siguranţa Alimentului ISO 22000 : 2005, emis de AJA. Compania garantează astfel calitatea şi siguranţa produselor sale, precum şi securitatea în muncă a angajaţilor.

Portofoliul de produse este unul diversificat, pornind de la carne proaspătă, semipreparate, dar și produse fierte și afumate. Cu materia primă de cea mai bună calitate: carnea de porc, vită, pasăre sau oaie, produsele se comercializează sub două branduri: De la Jupânu şi Bistricior. “Am implementat managementul calității și siguranței alimentare și deținem certificarea ISO 22000, ceea ce înseamnă, pe scurt, că toată organizarea producției respectă exigențele de securitate alimentară cerute de legislația comunitară europeană. Garantăm consumatorilor că produsele noastre sunt de calitate excepțională, acest fapt datorându-se atât investiției de peste 4 milioane de euro în tehnologie de ultimă generație, precum și a profesionalismului și experienței specialiștilor societății în domeniul alimentar”, ne-a explicat Sabin Mariş, directorul comercial Combis.

Gama De la Jupânu a beneficiat de o campania de branding, demarată în anul 2008. Oficialii Combis știau că pentru a deveni un produs iubit şi cerut de consumatori, acest nume trebuie să fie scurt, de impact. Tocmai de aceea, a fost aleasă o denumire cu un aer rustic, românesc şi sonoritate inedită. Gama de produse este una foarte diversificată, de la carne proaspătă, semipreparate, până la produse fiert – afumate.

În anul 2009, a fost lansat al doilea brand: Bistricior. Denumirea este și de data aceasta una specială, cu rezonanţă geografică specifică zonei în care sunt fabricate produsele. Sub brandul Bistricior se comercializeaza o gama variată de salamuri, cârnați, crenvurști, parizer, semipreparate și produse din carne de pasăre.

De produsele Combis nu se bucură doar românii, acestea ajung și la export. Pentru moment, compania exportă produsele în Italia și Spania, iar pe viitor planurile societății presupun extinderea exportului și în alte state.

Combis va organiza, anul acesta, mai multe evenimente dedicate consumatorilor. Zilele Fabricii și Toamna Bucatelor De la Jupânu din luna octombrie – sunt doar câteva dintre acestea.

 

Citiți și despre: