Slide

Stiri: Companii

Companiile alocă bugete mai mari pentru responsabilitatea socială

04.06.2015

Anul acesta, jumătate dintre companiile care derulează activităţi de CSR au majorat bugetul alocat responsabilităţii sociale. Astfel, 27% dintre companiile care sunt implicate în CSR vor aloca între 10.000 şi 50.000 euro pentru astfel de activităţi în 2015, în timp ce 21% vor aloca între 50.000 şi 500.000 euro, conform unui raport EY România.

“Activitatea de responsabilitate socială corporativă (CSR) este un subiect de interes pentru executivii din companii, pe măsură ce investitorii şi mai ales consumatorii urmăresc şi solicită implicarea lor în comunităţi”, arată cea de-a treia ediţie a studiului Tendinţe şi realităţi CSR în România – 2015, realizat de CSRmedia.ro și EY România.

Conform studiului, 63% dintre companiile implicate în CSR vor aloca între 5.000 şi 500.000 euro pentru proiectele de responsabilitate socială şi sustenabilitate. Aşadar, 14% vor aloca între 5.000 şi 10.000 euro, 27% vor aloca între 10.000 şi 50.000 euro, în timp ce 21% vor aloca între 50.000 şi 500.000 euro.

Faţă de bugetele din 2014, aproape jumătate (49%) dintre companiile care derulează activităţi de CSR au crescut bugetul alocat: 32% a înregistrat o creştere de până la 10% a bugetului CSR, în timp ce 17% au alocat un buget cu între 10% şi 30% mai mare.

“Dacă în 2014, jumătate din acest buget provenea din alocări nedeductibile şi doar 37% din alocările deductibile, anul acesta procentele aproape s-au inversat – 51% din bugetul de CSR provine din alocările deductibile fiscal, în timp ce doar 35% provine din alocări nedeductibile. Conform acestor rezultate, companiile utilizează mai bine facilităţile fiscale pe care le au la dispoziţie pentru a se implica în comunitate”, se precizează în raport.

În plus, 15% dintre respondenţi măsoară impactul eforturilor CSR în primul rând din prisma percepţiei clienţilor, în timp ce 16% au avut în vedere angajaţii, iar 15% mediul. Totodată, 37% dintre companiile respondente măsoară impactul proiectelor CSR conform unor sisteme proprii de evaluare, în timp ce procentul celor care raportează după standarde internaţionale în domeniu a scăzut de la 24% anul trecut, la doar 13% anul acesta.

Anul trecut, companiile au derulat în medie 8,7 proiecte CSR, în scădere cu 36% față de anul anterior, ceea ce indică o mai mare concentrare asupra iniţiativelor de anvergură. Cu toate acestea, aproximativ jumătate dintre proiectele derulate în 2014 au un buget individual de până la 5.000 Euro.

Peste 50% dintre companiile chestionate declară că au o politică privind sustenabilitatea lanţului de aprovizionare, în principal pentru că aceasta permite eficientizarea costurilor (43%), o mai bună gestionare a riscurilor (37%), dar şi pentru că este parte din strategia de sustenabilitate a companiei (35%).

„Mediul de business din România trece către o zonă de maturitate în ceea ce priveşte domeniul responsabilităţii sociale. Cea de-a treia ediţie a studiului nostru ne relevă o diversificare a preocupărilor companiilor în această zonă şi un accent mai puternic pus pe sustenabilitate. Acest lucru va fi în avantajul fiecărei companii, întrucât organizațiile care îşi gestionează responsabil impactul social şi de mediu beneficiază de o eficienţă operațională mai mare, de o mai bună administrare a resurselor, dar şi de o repoziționare în relația cu acționarii, angajații şi partenerii de afaceri,” declară Elena Badea, Director Marketing EY România.