sustenabilitate

Companiile din Retail și FMCG, mai interesate de sustenabilitate

25.01.2019

Companiile din sectoarele Retail şi FMCG vor fi, în 2019, mai interesate de economia circulară şi sustenabilitate. Astfel, operatorii economici vor fi mai orientați către sustenabilitatea business-ului și ar putea include sau extinde diverse forme de colaborare, tipice economiei circulare, în 2019. Concluzia analiştilor CHEP România, subsidiara liderului mondial în servicii de închiriere a paleţilor şi parte a grupului Brambles, vine în condițile actuale economice și legislative, care influenţează sectorul bunurilor de larg consum (FMCG) şi modul de funcţionare din supply chain.

Resursele naturale nu vor mai putea ține pasul cu cererea

Prin urmare, conform CHEP România, companiile din FMCG vor fi tot mai interesate de economia circulară. Piața românească se apropie de punctul în care resursele naturale nu vor mai putea ţine pasul cu cererea de consum. Acest lucru se întâmplă deja la nivel mondial.

O analiză derulată de CHEP pe piața românească de FMCG arată că 88% dintre producătorii și retaileri consideră economia circulară şi formele de colaborare implicite avantajoase pentru companie, în principal, din perspectiva economiei de costuri, materii prime şi deşeuri.

Numărul firmelor care au trecut deja de la logistica liniară la circularitate a crescut anual cu aproximativ 60% la 30 iunie 2018, în piaţa locală de FMCG.

Proiecte de transport colaborativ

În plus, în țara noastră, se derulează șapte proiecte de transport colaborativ, în care partenerii de lanț logistic și-au aliniat planurile de transport pentru a reduce costurile și emisiile poluante.

Colaborarea și vizibilitatea informaţiilor între agenţii economici care formează un supply chain, în paralel cu evoluţia progresivă a costurilor cu transportul mărfurilor va conduce, cel mai probabil, la creşterea alianţelor strategice existente deja pe piața autohtonă.

Reducerea deșeurilor

Expertul independent în economie circulară Ellen MacArthur Foundation afirmă că, la nivel global, companiile devin tot mai preocupate să mențină valoarea produselor, a componentelor și a materialelor la cel mai înalt nivel de utilitate și valoare, pentru o perioadă cât mai lungă de timp și să scadă deşeurile, pentru a fi mai competitive şi mai sustenabile.

Raportarea transparentă

”Sustenabilitatea este cu atât mai importantă, cu cât raportarea transparentă a indicatorilor non-financiari a devenit obligatorie pentru toate companiile cu peste 500 de angajați, nu doar pentru cele de interes public—conform ordinului Ministerului Finanțelor din noiembrie 2018, cu referire la aplicarea Directivei europene 2014/95”, conform CHEP.

Modificarea modelului economic de valorificare a deșeurilor de ambalaje va contribui la orientarea operatorilor economici spre soluții circulare. Acestea vor putea garanta scăderea cantității de ambalaje puse pe piață, a poverii administrative și fiscale.

Schimbări

“Şi în România, companiile vor vedea mai clar schimbările pe care le implică trecerea de la un model economic liniar, care pleacă de la premisa că resursele sunt abundente şi ieftin de eliminat, la un tipar de creştere care să favorizeze reutilizarea, repararea, recondiţionarea şi reciclarea,” a precizat Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România.

Compania a raportat o creştere anuală record la nivelul reţelei globale CHEP,:

  • de 30% la 30 iunie 2018
  • de 35% a fluxurilor de paleţi emise în piaţa internă

Pentru perioada menționată, la nivel naţional, s-au economisit cumulat în supply chain:

  • 3.926 m3 de lemn
  • 4.547 de tone de emisii de CO2
  • 374 de tone de deşeuri solide

Peste 200 de clienți

CHEP deține, la ora actuală, peste 200 de clienţi din Retail şi FMCG. Pentru aceștia, compania emite anual mai mult de 4 milioane de fluxuri de paleți reutilizabili. Produsele provin din cele două centre de service, situate în Ploieşti și Timişoara.

Citește și TransferGo, rezultate bune în 2018

 

Citiți și despre: