Companiile vor începe să facă angajări, în prima parte din 2016

08.12.2015

Persoane care îşi vor căuta un loc de muncă în primele trei luni ale anului următor se pot aștepta la un ritm de angajare susținut, conform celei mai recente ediții a Studiului Manpower privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă.

Astfe, 16% dintre angajatori anunță intenții de creştere a numărului total de angajați, 15% anticipează scăderi și 66% nu prevăd schimbări privind forţa de muncă. O dată eliminate variațiile sezoniere, Previziunea Netă de Angajare este de +12%, relativ stabilă comparativ cu trim. IV/2015 și cu 2 puncte procentuale mai puternică decât în trim. I/2015.

„Este încurajator că în trimestrul I/2016 se confirmă semnalele timpurii de creștere a încrederii angajatorilor pe care le-am primit referitor la trimestrul în curs, cu atât mai mult cu cât perspectivele regionale sunt mai uniforme. Chiar dacă optimismul angajatorilor nu e la fel de accentuat ca în trimestrul în curs în toate sectoarele de activitate, ceea ce este de înțeles având în vedere interdependențele cu alte economii de pe glob, faptul că și în 2016 Previziunea Netă de Angajare continuă să aibă valori din două cifre, așa cum a început din 2015, ne dă motive să sperăm că acesta este în sfârșit debutul unei tendințe de creștere sustenabilă a numărului de locuri de muncă”, a explicat Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup România.

Conform studiului, în nouă din cele 10 sectoare de activitate cuprinse în studiu, angajatorii se așteaptă la creșteri ale nivelului de personal.

Cea mai optimistă prognoză pentru intervalul ianuarie – martie 2016 este formulată în sectorul Comerț cu ridicata și cu amănuntul, unde mai mult de 1 din 4 angajatori raportează planuri de creștere a numărului total de angajați.

Din punct de vedere regional, previziunile sunt pozitive pe tot cuprinsul țării, angajatorii din regiunile Centru și Nord-Vest fiind cei mai optimiști, pentru al doilea trimestru consecutiv.

Perspectivele de angajare continuă să fie pozitive indiferent de dimensiunea organizației, dar angajatorii din companiile mari, cu peste 250 de angajați, sunt din nou cei mai optimiști, raportând o Previziune Netă de Angajare de +16%. Angajatorii din micro-organizații, cu până la 10 angajați, sunt cei mai prudenți, enunțând o Previziune de +2%.

„Încrederea angajatorilor este combustibilul care alimentează creșterea de locuri de muncă necesară României și impulsionează retenția talentelor de care companiile ce activează în țara noastră au nevoie. Văzând că încrederea persistă, ba chiar crește în unele sectoare de activitate, reacția nu poate fi decât pozitivă, dar este bine să ne reamintim că în această perioadă post-recesiune companiile sunt mai dispuse să-și ajusteze rapid planurile de angajare decât erau în trecut, și răspund unui mediu schimbător făcând ele însele schimbări,” a adăugat Valentin Petrof.

 

 

Citiți și despre:

  • Cum pot companiile să atragă personal pregătit şi motivat?Cum pot companiile să atragă personal pregătit şi motivat? Doar 10% dintre angajați definesc succesul în carieră în termeni de performanță de vârf și productivitate, se arată într-un studiu multinațional lansat de Right Management, expert global în carieră, parte […]
  • Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenţi va avea loc pe 25 septembrieBursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenţi va avea loc pe 25 septembrie Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă organizează, în data de 25 septembrie, Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenţi. Evenimentul se va desfăşura la nivelul tuturor celor 42 de structuri […]
  • Companiile nu prea fac angajări în această varăCompaniile nu prea fac angajări în această vară Angajatorii români au planuri de angajare moderate pentru intervalul iulie – septembrie, în timp ce doar 5% dintre aceştia prevăd o scădere a numărului de angajați, potrivit studiului ManpowerGroup privind […]
  • Optimismul angajatorilor s-a temperatOptimismul angajatorilor s-a temperat În următoarele trei luni, activitatea de angajare va continua într-un ritm pozitiv, dar moderat , potrivit ediţiei din trimestrul III/2015 a Studiului Manpower privind Perspectivele de Angajare de Forță de […]
  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]