Concluzii Positive Business 2023. Companiile care vor să rămână relevante în următorii 5-10 ani trebuie să ia măsuri în ceea ce privește obiectivele de sustenabilitate și ESG. Presiunea nu vine doar dintr-un mediu de business competitiv, ci și din partea angajaților, având în vedere că generațiile Z și, în viitor Alpha, își doresc să lucreze pentru organizații care sunt atente la impactul pe care îl au asupra mediului și societății. În același timp, și clienții, consumatorii, acordă mai multă atenție acestui aspect, ceea ce conduce spre o necesitate de transformare a business-urilor.
Acestea sunt doar câteva dintre concluziile specialiștilor români și internaționali invitați, pe 6 octombrie 2023, la conferința Positive Business – a talk about ESG, sustainability and positive impact in business, organizată de BusinessMark la București.
Credibilitatea unui business
Prima sesiune a fost deschisă de Mirela Tănase, Senior Partner, Strategy & Sales, Exploratist, care a vorbit despre cum putem construi credibilitatea unui business prin intermediul elementelor de ESG.
„Vorbind despre credibilitate, este clar că ne uităm la zona de încredere pe care oamenii o acordă organizației, fie că sunt clienți, angajați sau stakeholderi. Barometrul de încredere reflectă valorile și calitatea acțiunilor interne. Suntem într-o eră digitală în care putem controla puțin ceea ce se vehiculează despre noi, ca organizații, indiferent de bunele noastre practici, de cât de bune, corecte sunt acțiunile noastre. Acesta este motivul pentru care, a lucra la credibilitatea unui brand, nu este ceva ce se oprește la un moment dat, ci un proces continuu. Sunt șapte elemente cheie ale relației dintre credibilitate și performanța unui business: încrederea investitorilor, factorii ESG, calitatea relației cu partenerii și furnizorii, încrederea și loialitatea consumatorilor și a clienților, nevoia de satisfacție a angajaților și performanța acestora, valoarea brandului comercial și conformitatea legislativă în care se desfășoară businessul”, a spus ea.
Platforma „For the Better 2023”
În continuare, Teodora Mărăcineanu, Marketing Director, Electrolux România, a prezentat platforma „For the Better 2023”.
„Aceasta definește modul în care ne desfășurăm activitățile pentru a fi o companie mai bună, pentru a contribui la o viață mai bună a consumatorilor și, în esență, a noastră. Toate acestea au în plus obiectivele de a atinge neutralitate climatică și de a ajunge la o economie circulară pe întreg lanțul de aprovizionare. Astăzi voi vorbi despre circularitate și economie circulară. Acest subiect pornește de la niște preocupări pe care le avem, legate de creșterea consumului, pe fondul creșterii venitului, corelat cu scăderea resurselor, fenomenul risipei, al durabilității, cu ciclurile de viață ale produselor, care sunt din ce în ce mai scurte. Sunt multe preocupări care ne-au făcut să fim implicați în ceea ce presupune economia circulară. Aceasta are ca scop menținerea valorii produselor, materialelor și resurselor cât mai mult timp posibil, prin păstrarea și repunerea lor în uz și prin minimizarea deșeurilor. Cu cât aruncăm mai puține produse, cu atât extragem mai puține materiale, cu atât este mai bine pentru mediul nostru.”
Concluzii Positive Business 2023. În viitor, sustenabilitatea nu va mai fi privită ca un trend
În viitor, sustenabilitatea nu va mai fi privită ca un trend, a punctat una dintre invitatele speciale ale conferinței, Melina Taprantzi, Social Entrepreneur, SDGs and ESG Consultant, Trainer, Founder of Earth&Co and Wise Greece.
„Astăzi se spune că orice criză atrage cu sine o oportunitate – ceva nou, ceva inovator, interesant, fresh. Însă, din păcate, în 2013, criza a ajuns în Grecia, ceea ce a însemnat că mii de persoane au fost nevoite să caute, în fiecare zi, mâncare în pubelele de gunoi. Am avut sute, dacă nu chiar mii de oameni care au părăsit țara. Trei milioane de oameni, adică 13% din populația țării, trăiau sub pragul sărăciei. Iar acesta a fost momentul în care am decis să fac ceva. Astfel s-a născut proiectul Wise Greece. Putem face lucruri incredibile dacă colaborăm și ne susținem unii pe alții. Astăzi, suntem una din cele 7 inițiative sociale din lume care au fost premiate de Organizația Națiunilor Unite și de Banca Mondială.
Cred că va veni un viitor în care sustenabilitatea nu va mai fi un trend sau un cuvânt, ci ceva ce oamenii vor cere de la guvernele lor, iar companiile vor avea succes făcând lucruri bune, cu impact. Iar această schimbare începe de la lucrurile care ne deranjează pe fiecare dintre noi, în fiecare zi. Detești ideea că oamenii n-au ce mânca? Urăști gândul că există oameni care n-au un loc de muncă? Trebuie să faci ceva. Este important să realizăm, cu toții, că fiecare dintre noi poate face ceva. Putem proiecta un alt viitor lucrând împreună”, a spus ea.
Platforma invizibilii.ro
La rândul său, Ciprian Sandu, Sustainability & Public Affairs Manager, Provident Financial România, a prezentat un proiect de incluziune socială: platforma invizibilii.ro.
„Noi am trecut din zona de incluziune financiară în zona de incluziune socială și, astfel, s-a născut platforma invizibilii.ro. Am făcut un studiu în urma căruia am ajuns la o hartă socială, prin care am identificat 6 categorii invizibile din societatea noastră: fermierii de subzistență, micii antreprenori, familiile monoparentale, muncitorii la negru, șomerii între 55 și 64 de ani, pensionarii în risc de sărăcie. Pe această platformă am adunat resursele care sunt disponibile pentru aceste categorii – mai întâi de la autoritățile statului și apoi alte materiale de interes pentru ei. Am creat un CV builder prin care oamenii să poată aplica la job-uri. Are teste de personalitate, de angajabilitate și alte lucruri care să îi ajute să fie integrați în societate. În teritoriu, am creat ateliere prin care îi ajutăm să se pregătească pentru un interviu, să își facă un CV. Anul acesta am ales cinci județe: Vaslui, Buzău, Mureș, Galați și Mehedinți, unde lucrăm cu autoritățile. În câteva luni, am ajuns la 200 de beneficiari”, a spus el.
Industria modei trebuie să devină mai sustenabilă
Cea de-a doua seisune a fost deschisă de o altă invitată specială, Silvia Mazzanti, Head of Sustainability, Save the Duck, care a vorbit despre cum industria modei trebuie să devină mai sustenabilă, prin schimbarea obiectivelor și valorilor de business.
„La baza companiei noastre a fost, încă de la început, respectul pentru animale. Când producem articole vestimentare, trebuie să avem grijă de mediul în care trăim și să monitorizăm impactul. Noi am început acum 11 de la un business plan care a avut ca scop crearea de beneficii pentru toate părțile implicate: angajați, muncitori, supply chain, clienți. Ne-am luat angajamentul să scădem emisiile de carbon până în 2030. În fiecare an, donăm 1% din cifra noastră de afaceri pentru a susține organizații caritabile care protejează animalele, oamenii și mediul înconjurător. Este foarte important să avem în vedere întregul impact pe care un business îl are, dar trebuie să ne uităm și al impactul pe care îl avem noi, în viețile noastre de zi cu zi și acasă”, a spus ea.
Concluzii Positive Business 2023. Panel de dezbatere
Conferința a continuat cu un panel de dezbatere moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, la care au participat:
- Simona Petrescu (UniCredit Bank)
- Oana Cojocaru (Globalworth România)
- Ștefania Bătrînca (Bergenbier)
- Magdalena Caramilea (Autonom)
- Corina Blănaru (PKF Finconta ESG)
- Adrian Banu (Sezamo)
- Mircea Ilie (Argonautica Edu & Viitor Plus)
Citește și MAGNETICO Oradea 2023 va avea loc pe 19 octombrie. Subiectele dezbătute în cadrul evenimentului