Stiri: IT&C

Conectivitatea devine tot mai importantă. Cum folosesc românii dispozitivele mobile?

21.10.2015

Smartphone-urile şi tablete schimbă modul în care oamenii comunică, lucrează și se distrează, mobilitatea şi conectivitatea devenind tot mai importante în viața personală, dar și în mediul de afaceri, potrivit unui studiu realizat de EY România.

„În baza observării comportamentelor, constatăm că utilizatorii poartă peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifică frecvent și foarte des se întâmplă să utilizeze mai multe dispozitive mobile în același timp”, afirmat Constantin Măgdălina, Knowledge Management Senior, EY România.

Prin dispozitive mobile înțelegem o categorie distinctă de tehnologie non-computer care include smartphone-uri, tablete, telefoane mobile, phablete, smartwatch-uri, brățări fitness etc.

Conform studiului o mare parte dintre respondenți (66%) spun că din momentul trezirii și până se uită la dispozitivul mobil trec sub 30 minute. Pentru 29% dintre persoanele chestionate se pare că rutina dimineții începe cu verificarea dispozitivului mobil.

În acelaşi timp, 52% dintre români spun că se uită între 11 și 50 de ori în fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uită între 51 și peste 200 de ori în fiecare zi. Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori în 24 de ore – se constată la segmentul de vârsta 25-35 de ani (41%).

Cea mai mare parte (98%) dintre respondenți folosesc dispozitivele mobile pentru apelare, 91% pentru acces email, câte 89% pentru expediere de mesaje și respectiv pentru căutare pe internet și 86% pentru camera foto, doar 34% le folosesc pentru shopping și numai 22% pentru diseminarea de fișiere.

Dintre toate dispozitivele mobile în funcție de fiecare categorie de vârstă, cei de 55+ ani dețin în cea mai mare proporție telefoane mobile (15%) , cei de 45-55 ani dețin phablete (30%), cei de 35-45 ani dețin smartwatch – uri (49%) și tablete (40%), respondenții de 25-35 ani dețin brățară fitness în timp ce respondenții de 18-25 ani dețin în cea mai mare proporție smartphone.

Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori în 24 de ore – se constată la segmentul de vârsta 25-35 de ani (41%). Următorul segment cu frecvența mare de utilizare fiind cel cuprins între 45-55 de ani (26%).

„Corelația dintre vârsta respondentului și folosirea dispozitivului mobil ne arată că cele mai mari procente se întâlnesc la categoria de vârstă 35-45 ani, pentru: apelare – 35%, shopping – 37%, jocuri – 39%, distracție – 37%, căutare/interne – 36%, camera foto – 36%”, conform EY România.

În acelaşi timp, cei mai importanți consumatori de conținut video sunt cei de 35-45 ani, din care 32% spun că se uită la peste 15 conținuturi video, urmați de respondenții de 25-35 ani, din care 28% spun că vizionează peste 15 conținuturi video pe săptămână. Totodată, generația tinerilor consumă mai mult conținut video decât cea a celor care au peste 55 de ani, care într-o proporție mare spune că nu consumă nici un conținut video.