Conferinta Brasov HR Vibes 2019

Conferința Brașov HR Vibes 2019: Ce își doresc angajații și angajatorii moderni?

22.05.2019

Conferința Brașov HR Vibes 2019 a avut loc pe 15 mai la Hotel Kronwell. La eveniment au participat peste 100 de persoane. Întrucât adaptarea la noile cerințe ale angajatului modern devine o provocare atât pentru angajatori, cât și pentru modelele de business în sine, subiectele conferinței au vizat tendințele și soluțiile pe care le putem adopta pentru a ne alinia cu toate schimbările din acest sector.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Invitați

Dezbaterile au pornit alături de Cristina Uleșan – Chief People Officer, KFC, PIZZA HUT, TACO BELL ROMANIA, part of Sphera Franchise Group, care a adus în discuție importanța campaniilor de employer branding într-o organizație. Ea a menționat și cei mai importanți piloni pentru crearea și consolidarea unei relații angajator – angajat în 2019 în organizația sa.

”Grupul nostru înglobează mai multe industrii: Quick Service Restaurants, Fast Service Restaurants și Home Delivery. În ceea ce privește vârstele angajaților noștri, vorbim de trei generații prezente: cel mai tânăr angajat are 15 ani, iar cel mai în vârstă 80 de ani. Provocarea vine nu numai din prisma diferențelor de vârstă, ci și din diferențele culturale. E important să știm ce îi motivează pe fiecare în parte și să răspundem așteptărilor și nevoilor lor pe măsură”, a spus Cristina Uleșa.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Practici de retenție a angajaților

Stelian Bogza, Co-Founder, Benefitonline a abordat un subiect din ce în ce mai dezbătut în rândul practicilor de retenție a angajaților și de creștere a gradului de satisfacție a acestora. Acesta susține că perspectivele angajatului modern s-au schimbat, așadar acesta nu se mai lasă convins doar de beneficiul financiar, ci ia în considerare, mai degrabă, avantajele extra-salariale atunci când se decide asupra unui loc de muncă.

”Se pare că în 2018, companiile au cheltuit 114 M RON (cu 150% mai mult față de 2017) pentru beneficiile extra-salariale ale angajaților. Tototdată, companiile din call-center/BPO, IT și categoria serviciilor oferă cele mai multe beneficii”, a spus Stelian Bogza.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Răspunderea disciplinară a salariaților

Șandor Gal – Coordonator NNDKP Brașov a vorbit despre practicile din domeniul răspunderii disciplinare a salariaţilor. Acesta a prezentat câteva scenarii în care se pot aplica sancțiuni, în cazul unor astfel de abateri.

”Acest Cod al Muncii este de un formalism excesiv în favoarea angajatului”, spune Șandor.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Generația Z

Elena Ivănescu – Human Resources Manager, TATA TECHNOLOGIES a vorbit despre generația Z și caracteristicile acesteia.

”În 2017 pe piața muncii existau cinci generații, iar în viitorul foarte apropiat pe piața muncii vor exista șapte generații. 59% dintre cei din generația Z își procură produse, servicii sau informații utilizând internetul, pentru mai mult de 50% dintre ei e mult mai ușor să poarte o “discuție digitală” decât una “față-în-față”, iar 77% dintre cei dintre aceștia declară că și-au atins obiectivele personale sau profesionale bazându-se pe tehnologia digitală”, a precizat Elena Ivănescu.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Digitalizare

Despre digitalizare și machine learning în HR a vorbit Aurelian Chitez, Sales Manager, ROMANIAN SOFTWARE.

”În HR procesele sunt deja digitalizate sau sunt pe cale să devină, aceste departamente fiind într-o continuă transformare, pe măsură ce capătă un rol strategic în organizație. Totodată, departamentele de HR trebuie să înțeleagă și să pregătească organizația și angajații pentru impactul pe care tehnologia îl are și îl va avea asupra culturii organizaționale, a strategiei, a planurilor operaționale și implicit, asupra achiziției și retenției talentelor”, a declarat acesta.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Era digitală

În încheierea primei sesiuni, Tim Ackermann – Global Head Talent Acquisition & Experience, LIDL Germany a completat intervențiile anterioare, abordând activitatea sectorului de HR într-o eră a digitalizării.

”În rândul companiilor care au ieșit fruntașe anul trecut în materie de employee engagement, unul din punctele comune pentru astfel de performanțe a fost impactul unui Employee Experience de calitate, astfel că: 48% dintre companii au înregistrat mai puține incidente ce vizau siguranța angajaților, iar absenteismul a scăzut cu 37%”, susține Tim Ackermann.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Employer branding și recruitment branding

A doua sesiune a conferinței a început alături de Anca Păun, Talent Acquisition & Employer Branding Manager DACH, Nordics & South Central Europe, British American Tobacco. Ea a adus în discuție diferența dintre employer branding și recruitment branding.

Mihai Găvan – HCM Global Sales Director, TOTALSOFT a vorbit despre evoluția comunicării între oameni de-a lungul timpului.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Conceptul de Mindfulness

Ana Lupulescu – Human Resources Manager, PRODLACTA, a oferit câteva principii de bază pe care oamenii de HR ar trebui să le aplice în organizații, alături de angajații acestora.

”Să fii prezent e un derivat din conceptul de Mindfulness, iar această noțiune ne împinge să fim cât mai conștienți și mai prezenți la tot ce se întâmplă în jurul nostru. În același timp, HR-ul este în totalitatea lui un proces. Un proces de învăţare, perfecţionare continuă. În fiecare zi trebuie să ne aducem aminte de ce iubim această meserie, de ce am ales acest drum. Poate, de ce acest drum ne-a ales pe noi”, a spus Ana Lupulescu.

Conferința Brașov HR Vibes 2019.  Procese de învățare

Despre procesele de învățare în organizații a vorbit Andreea Ion – HR Director, POLICOLOR.

Andrei Crețu – Co-fondator, 7CARD a discutat despre importanța activității fizice pentru angajații unei companii. Acesta a prezentat un studiu de caz cu privire la activitatea sportivă a brașovenilor care fac parte din rețeaua 7Card.

Conferința Brașov HR Vibes 2019. Incluziune

În încheierea evenimentului, Jessica Hayes – Group Head of Talent, MCCANN WORLDGROUP a discutat despre cum poți construi o cultură organizațională bazată pe incluziune.

”În publicitate știm că rezultatul cel mai bun vine din transparență, o voce îndrăzneață și un insight al condiției umane. Publicitatea care îți oferă ce vrei să auzi, nu are impact; publicitatea care îți spune care este realitatea de fapt, te face să îți reconsideri poziția și funcționează pentru un brand într-o direcție dinamică de schimbare – asta este publicitatea adevărată”, a încheiat Jessica Hayes.

Citește și Mezelurile Cris-Tim au primit certificarea internațională “fără gluten”

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Conferința Brașov HR Vibes 2019: Ce își doresc angajații și angajatorii moderni?

  1. Pingback: Finantari pentru proiecte sociale - Primaria Capitalei | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.