Anul viitor, economia ţării va continua să crească, chiar și într-un climat de incertitudine politică, pe fondul creșterii consumului și a majorării investițiilor private, aceasta este principala concluzie a conferinţei Business to More Business, organizată de doingbusiness.ro și Kompass România în București pe data de 10 noiembrie.
,,Perspectivele economice sunt bune, însă trebuie să gestionăm riscurile. După părerea noastră creșterea economică se va accentua, unul dintre motoare va fi consumul intern dar și investițiile private vor reprezenta un motor de creștere economică și vedem asta din cifrele din primele 9 luni ale anului 2015. În scenariul de bază, noi vedem o creștere economică anul acesta de 3,6%, ne așteptăm la o accelerare în 2016 la 3,9% și la 4,1% în 2017’’, a spus Cătălin Păuna, economistul șef pentru România al Băncii Mondiale.
Conferinţa a oferit participanților , prin cele trei sesiuni de afaceri, oportunitatea de a înțelege noile provocări economice, de a discuta și descoperi soluții pentru succesul companiilor lor dar și de a întâlni potențiali parteneri de afaceri și colaboratori.
,,Rostul unui business este să crească și să genereze mai mult profit. De aceea ne-am și dorit ca în prima parte a evenimentului să discutăm câteva elemente de strategie, lucruri care ar putea ajuta anterprenorii dar și companiile mai mari să crească, să obțină rezultate mai bune atât, în contextul legislativ și fiscal național oferit de economie în acest moment cât și în cel regional’’, a declarat Dumitru Ion, directorul general al doingbusiness.ro.
În cadrul primei sesiuni ,,Strategii de Afaceri’’, Lucian Anghel – CEO BCR Pensii și Președinte al Bursei de Valori București a explicat importanța încrederii pe care oamenii de afaceri trebuie să și-o consolideze în raport cu mersul economiei.
,,Faptul că ai o perspectivă de doi ani de acum încolo în care să ai o creștere economică consistentă, în jur de 4% anual, ar putea să le dea speranță companiilor. Această speranță se poate transmite în investiții care să genereze locuri de muncă. Dacă nu ai încredere cum va arăta viitorul, ca antreprenor e foarte greu să investești, să te extinzi. Pentru noi este un feed-back foarte important pe care îl primim în cadrul Conferinței. Spre exemplu depistăm zone în care economia se mișcă mai bine sau în care economia a rămas în urmă’’, a declarat Lucian Anghel.
A doua sesiune a conferinţei a fost dedicată tacticilor de afaceri de succes și a dezvoltat rolul pe care tehnologia și comunicațiile îl au în noua economie digitală.
Conferinţa a inclus și o sesiune specială dedicată dezvoltării rețelei de afaceri (networking) prin discuții cu participanții, speakerii și specialiștii prezenți. În plus, tot în cadrul eveniemntului a fost lansată Ediția 2015 a publicației Major Companies in Romania.
,,Încercăm să oferim o imagine foarte corectă asupra performanțelor companiilor mari din România. Cred că am reușit să oferim pentru mai mult de 100 de domenii pe care le-am analizat, clasamente privind atât rezultatele financiare dar și importanța companiilor respective pentru economie și pentru societate’’, a declarat Dumitru Ion despre ediția 2015 a Major Companies in Romania.