Stiri: Companii

Conferinta Operational HR,

Conferinţa Operational HR: Provocările şi tendinţele din departamentele de resurse umane

26.09.2018

Conferinţa Operational HR, organizată de BusinessMark, s-a încheiat. Evenimentul a dezbătut provocările și tendințele actuale din departamentele de resurse umane. Operational HR s-a bucurat de două zile de conferinţă în care s-au prezentat know-how și oportunități de networking cu invitați speciali, care au abordat subiecte de interes din domeniul HR.

Peste 150 de participanţi au luat parte la eveniment. Aceştia au avut ocazia de a cunoaște profesioniști din industria HR.

Conferința Operational HR: Leadership-ul și emoțiile

Conferința Operational HR a debutat cu prezența lui Oliver Perkins, Autor, Facilitator și Managing Director, Brainovate. Acesta a destins atmosfera, invitând participanții să se cunoască și să interacționeze.

Subiectele abordate de Oliver au fost următoarele: leadership-ul și emoțiile în context profesional, dar și personal. Acesta a spus că la baza principiilor de leadership se află emoțiile, pozitive și negative. Conform lui, important este să identificăm momentele și fazele dominate de emoțiile negative şi să le depășim în scop evolutiv.

„Definiția leadership-ului se traduce prin capacitatea noastră de a îi determina pe ceilalți să depășească momentele dominate de emoții negative. De asemenea, leadership-ul este un proces de ciclicitate, o călătorie – cum străbați parcursul de la negativ la pozitiv”, a afirmat Oliver.

Conferința Operational HR: Employer branding şi generaţia Z

Cel de-al doilea vorbitor al evenimentului, Grigoriada Stroe, HR Director, UBISOFT, a vorbit de employer branding. Mai exact, despre cum sunt atrași de către companii candidații care fac parte din categoria generației Z și ce este important pentru ei când își aleg viitorul job.

„Generația Z caută unicitate în relația cu angajatorul, să se diferențieze, fiind în permanență conectați la ce se întâmplă în jurul lor. De asemenea, competitivitatea și autenticitatea sunt două caracteristici care definesc tipologia individului din generația Z. De aceea, companiile trebuie să fie flexibile și să fie atente la nevoile angajatului modern”, a spusGrigoriada Stroe

Conferința Operational HR: Satisfacţia angajaţilor

Lucian Opriș, Senior Associate Office Agency, Colliers International România, a discutat despre satisfacția angajaților în cazul unei relocări. Acesta susţine că productivitatea este mai ridicată atunci când nu există presiuni.

„Au apărut din ce în ce mai multe spații de co-working, iar acestea vor continua să apară, deoarece companiile de pe piață sunt competitive în încercarea de a atrage candidații potriviți și de a crește rata de retenție a acestora. Un exemplu bun reprezintă companiile din industria de IT, care oferă beneficii substanțiale angajaților pentru a spori rata de satisfacție a acestora – cum ar fi spațiile special amenajate unde angajații se pot odihni, pot dormi, se pot juca sau pot avea chiar parte de un masaj”, a spus acesta.

Conferința Operational HR: Cultura organizaţională

Alexandra David, Director Resurse Umane, Frieslandcampina România, a adus în discuţie perspectiva culturii organizaționale.

„Cultura organizațională este esențială în supraviețuirea pe piață – nu se conturează când noi începem să lucrăm la ea, ci este deja acolo. Odată conturată ajută companiile să descătușeze potențialul angajatului. Din punctul meu de vedere, schimbarea sau conturarea culturii organizaționale ar trebui făcută împreună cu angajații – nu șablonați metodele moderne de lucru, faceți schimbarea din interior. Fiecare trebuie să aibă un rol activ, nu pasiv, respectând reciprocitatea și autenticitatea”, a afirmat ea.

Conferința Operational HR: Importanţa brandului

Despre importanța brand-ului la nivel intern, a vorbit Mihaela Rădulescu, Fondator și Consultant de Branding, Innerout – Reputation Management.

Ea a atras atenția asupra importanței acesteia, aspect care se traduce în sentimentul de apartenență la un scop comun, valori comune și comportamente acceptate.

„Brand-ul intern este un instrument de management strategic. 64% din 4.206 de angajați din Germania, UK și US au declarat în urma unui studiu că se simt mai loiali față de business-urile care încearcă să livreze mai mult decât shareholder value. În același timp, din perspectiva generației Z, din 1.726 respondenți americani care au terminat liceul, au declarat că ar renunța la 15% din salariu pentru a lucra într-o companie cu care împărtășesc aceleași valori”, a precizat ea

Conferința Operational HR: A doua sesiune

Gyongyi Hunyadi – HR Manager, VCST Automotive Production, a prezentat
modalitățile prin care o companie din industria automotive reușește să atragă potențiali viitori angajați.

„Procesul de recrutare e esențial în atragerea angajaților pe care o companie și-l dorește. Noi, la VCST luăm în considerare în strategia de atragere  și retenție a angajaților de la pachetul salarial și beneficii până la programe de învățare și formare. De asemenea, prin intermediul evenimentelor interne reușim să conturăm și să dăm curs conceptului de employer branding”, a explicat acesta.

Aurelia Szilvassy, HR Manager, Ford, a vorbit tot despre importanța conceptului de employer branding.

„Treaba noastră, a oamenilor din resurse umane este să ne înțelegem angajații, astfel încât aceștia să rămână loiali organizației și în același timp, motivați. Astfel, vom aduce multe beneficii companiei din care facem parte – eficiența crescută îmbunătățește starea de bine a angajaților”, explică ea.

Conferința Operational HR: Numărul angajaţilor din România

Despre recrutarea forţei de muncă din afara ţării a vorbit Marian Hanganu, Sales Manager, Romanian Software. El a atras atenția asupra evoluției numărului de salariați din România.

„Dacă în 1990 în România activau 8,155,605 de angajați, în 2017 numărul acestora aproape că s-a înjumătățit, vorbim de 4,902,000 de angajați. Așadar, companiile din România preferă ca soluție pe termen scurt și mediu imigrația”, a precizat Aurelia Szilvassy.

De asemenea, în cadrul evenimentului, Anca Grezov, HR Country Manager & CEN Competency Manager, DANONE, a adus în discuţie cultura unei organizații.

Luiza Banyai, HR Development Manager, ENEL, a vorbit despre managementul talentelor.

„Strategia companiei cu privire la atragerea și creșterea talentelor în cadrul unei organizații este esențială. În egală măsură este important managementul pe care compania îl angajează, dar și setarea metricilor pe care urmează să îi măsurăm. E important să fim orientați către echipă, astfel încât angajații să devină funcționali, autonomi”, a spus ea.

Intervenția lui Richard A. McKinnon, Managing Director, WORKLIFEPSYCH LTD., U.K., a avut ca temă flexibilitatea psihologică la locul de muncă.

În plus, Giovanni Manchia, Lecturer Organisational Change Management, ROTTERDAM SCHOOL OF MANAGEMENT, Netherlands, a vorbit despre managementul talentelor.

Conferința Operational HR: A doua zi a evenimentului

A doua zi a conferinței Operational HR a început cu câteva noutăți din domeniul HR. Este vorba de provocările strategice ce marchează transformarea funcției de HR în era digitală.

Un studiu prezentat de Elena Badea, Managing Director Valoria și Daniel Drăgan, Managing Partner BusinessMark arată că în topul celor cinci provocări cu care se confruntă departamentele de HR sunt următoarele:

1. menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților.

2. retenția angajaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebite.

3. crearea unei culturi organizaționale care să ofere companiei un avantaj competitiv.

4. asigurarea competențelor de leadership care să ajute compania în demersul atingerii obiectivelor de business.

6. crearea unui mediu de învățare care să răspundă rapid nevoilor de dezvoltare ale angajaților prin folosirea tehnologiei.

Tot în cea de-a doua zi s-a discutat despre rolul departamentului de HR în procesele de schimbare la nivel organizațional. Acest subiect a fost abordat de Ana Afteni, HR Director Italia, Grecia și Israel, RECKITT BENCKISER HEALTH.

„Rata schimbărilor la nivel organizațional crește’, susține Ana, iar ’73% dintre organizații așteaptă mai multe inițiative de schimbare’. În același timp, ‘doar o treime dintre schimbările la nivel organizațional sunt de succes. Este important ca procesul de schimbare să se facă din interior, alături de angajați – îi implicăm în acest proces, tot ei vor fi cei care vor implementa planul de acțiune, comunicăm cu ei și gestionăm rezistența”, a explicat ea.

Conferinţa Operational HR: Despre employer branding

Anca Păun, Talent Acquisition & Employer Branding Manager DACH, Nordics & South Central Europe, British American Tobacco, a vorbit despre employer branding într-o industrie controversată.

Subiectul GDPR a fost dezbătut de Alina Ghiță, Human Resources Director, Pharmafarm & Gedeon Richter Farmacia. Aceasta a prezentat pașii esențiali în implementarea GDPR în HR.

„Rolul departamentului de resurse umane este esențial și intervine când aducem în discuție cultura organizațională: reașezarea culturală – trebuie să aliniem principiile sistemului de valori, oferim încredere mai întâi la nivelul echipei și transpunem protecția datelor personale în sistemul nostru de valori. Am ales să comunicăm intern noutățile privind modificările GDPR apelând la sesiuni de instruire și dezvoltare continuă, am creat o broșură informativă detaliată în cadrul workshop-urilor de conștientizare”, a precizat ea.

Conferinţa Operational HR: Practicile de gamification

Conferinţa Operational HR s-a încheiat cu intervenţia lui Tim Ackermann, Global Head Talent Acquisition & Experience, LIDL Germany. Acesta care a adus în discuție practicile de gamification care sunt din ce în ce mai adoptate pe piața muncii.

„Este o practică foarte eficientă în procesul de învățare la locul de muncă, în același timp e important cum ‘vindem’ un astfel de instrument către board-ul executiv: nu menționa niciodată ‘joc și distracție’, nu vei obține aprobarea pentru implementare.’ Tim mai adaugă faptul că ‘inteligența artificială poate fi, de asemenea, o componentă esențială în procesul de recrutare – noile tehnologii îți permit practic să alegi oamenii potriviți pentru job-urile potrivite și invers. Există deja jocuri care îți arată ce fel de skill-uri ai (dacă ești un bun team player, cât de repede te descurci într-o situație etc.). Google, de exemplu folosește astfel de tehnici pentru angajații lor – aceștia joacă astfel de jocuri, iar apoi echipele de lucru sunt formate din angajați cu aceleași skill-uri”, a spus Tim Ackermann.

Citeşte şi Programul Teach for Romania primeşte 270.000 de euro de la Lidl şi clienţii săi