Metrorex a semnat, ieri, la sediul său, contractul “Servicii de proiectare, asistență și consultanță de specialitate aferente Studiului de pre-fezabilitate (SPF) şi studiului de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronson Gara de Nord – Gara Progresu”, cu asocierea Metroul S.A. – Amberg Engineering A.G.
Conform companiei, contractul este încheiat în cadrul proiectului “Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu”, finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.
La semnarea contractului au participat Excelența Sa Urs Herren, Ambasadorul Elveției în România, Șeful Biroului Contribuției Elvețiene, Roland Python, Dragoș Titea, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor, reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice în calitate de Unitate Națională de Coordonare pentru acest program și cei ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene în calitate de Organism Intermediar, precum și reprezentanți ai conducerii celor două părți contractante: Metrorex și asocierea Metroul S.A. – Amberg Engineering A.G.
Bugetul proiectului se ridică la 11.900.000 CHF (din care 8.500.000 CHF reprezintă contribuția elvețiană nerambursabilă). De asemenea, valoarea contractului de servicii de proiectare, asistență și consultanță de specialitate este de 19.710.016,61 lei fără TVA.
„Elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate şi Fezabilitate urmăreşte oportunitatea realizării Liniei de metrou – Lac Străuleşti – Gara de Nord – Gara Progresu. Construcția liniei de metrou va îmbunătăţi transportul public urban din Bucureşti prin descongestionarea traficului de suprafaţă din zona centrală şi de sud a oraşului şi va realiza legătura directă între zona de nord-vest şi zona de sud a capitalei”, a anunţat Metrorex.