În primele trei luni ale acestui an, piaţa de retail online IT&C a crescut cu aproximativ 10%, însă ritmul de dezvoltare este mai lent decât cel din 2013. Potrivit evoMAG, valoarea acestei pieţe a ajuns la 90 – 100 de milioane de euro, în perioada analizată.
Totuşi, industria de retail online IT&C va înregistra o redresare în perioada Sărbătorilor Pascale.
“Estimăm un avans al vânzărilor de aproximativ 20% în perioada imediat următoare, în comparaţie cu o perioadă obişnuită din an, ca urmare a unei cereri mai mari din partea consumatorilor. În plus, am venit în întâmpinarea clienţilor cu oferte foarte avantajoase, parte a campaniei Black Easter, oferindu-le reduceri de până la 50% la sute de produse”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.ro.
Produsele cele mai bine vândute de la începutul anului au fost smartphone-urile, tabletele, laptop-urile şi televizoarele, iar reprezentanţii companiei estimează că piaţa de telefoane mobile ar putea creşte anul acesta cu 40%, pe fondul erodării preţului.
“Un alt factor care sprijină dezvoltarea acestui segment ţine de lansările tot mai numeroase din partea producătorilor. Vorbim de producătorii mari: Samsung, Apple, Sony, LG care anunţă permanent noi lansări de produse, dar și de dezvoltarea companiilor din categoria B, în special companii româneşti, care au produse de o calitate tot mai bună, înglobează tehnologie nouă în echipamentele pe care le aduc în piaţă și oferă şi preţuri mai mici ”, mai spune Mihai Pătraşcu..
.În plus, produse enumerate mai sus rămân şi “vedetele” vânzărilor din perioada Sărbătorilor Pascale, în condiţiile în care acestea beneficiază de reduceri importante.
Pentru acest an, evoMAG estimează că va înregistrat o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro, în creștere cu 30% față de nivelul din 2013.