Creştere puternică pe piaţa de retail, în primul trimestru din 2016

05.05.2016

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 19%, în primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeași perioadă din 2015, potrivit Institutului Național de Statistică (INS). Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în trimestrul I 2016, comparativ cu trimestrul I 2015 a înregistrat o creștere cu 19,0% datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+27,9%), vânzărilor de produse nealimentare (+16,1%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,9%).

În ceea ce privește seria ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a fost înregistrată o creștere cu 16,9%, în urma creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+26,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,3%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,3%).

În martie 2016, comparativ cu martie 2015, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creștere cu 19,3%, pe seria brută, ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+25,5%), vânzările de produse nealimentare (+16,6%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+14,7%).

INS a mai anunţat că pe seria ajustată sezonier, în martie 2016 a fost înregistrată o creștere cu 18,5%, comparativ cu aceeași lună din anul precedent.

 

 

Citiți și despre: