Marile magazine de haine bazate pe conceptul ”affordable chic” din România precum H&M, Zara sau C&A au avut vânzări explozive în perioada crizei economice. În doar cinci ani de prezență pe piața din România brandurile amintite au dezvoltat afaceri de circa 350 de milioane de euro cu peste 150 de magazine.
Vânzările acestor magazine au crescut cu peste 40 de procente în comarație cu anul trecut datorită expansiunii agresive și a metodelor de promovare intense, notează Ziarul Financiar. Totodată, cele trei magazine au mai avut un avantaj luat în calcul de la bun început: piața locală română de modă este foarte atentă la branduri și detalii.
”Piaţa de modă din România rămâne puternic fragmentată, totuşi marii jucători internaţionali au reuşit să câştige o cotă tot mai mare datorită expansiunii. În 2012 cei mai mari zece jucători au avut o cotă de piaţă de circa 40%. În total ei au generat vânzări de peste 1,9 mld. lei (422 milioane de euro), potrivit estimărilor noastre, cele mai mari creşteri fiind obţinute de jucători internaţionali precum Inditex, H&M şi C&A“, scriu analiştii companiei de cercetare de piaţă PMR într-un raport dedicat pieţei locale de modă.
Sursă: Ziarul Financiar