Criza financiara

Cum îți protejezi afacerea în cazul unei crize financiare?

20.03.2020

Criză financiară. În condițiile actuale, ale unei situații economice incerte cauzate de pandemia de coronavirus, mediul afacerilor este deja afectat serios. Efectele negative vor fi resimțite atât în perioada imediat următoare, cât și mai târziu pe parcursul anului curent. Din păcate, în cazul oricărui dezechilibru produs în economie, start-up-urile sunt cele mai predispuse la pericole. Acest lucru se întâmplă nu numai din cauza lipsei unei baze mari de clienți din care să își permită să piardă un număr, dar și din cauza unei instabilității la nivel intern stârnită de lipsa resurselor materiale pentru a trece de perioadele cu un cashflow redus – sau chiar negativ.

Venind în ajutorul business-urilor mici și mijlocii, atât B2C, cât și B2B, mai jos regăsiți câteva sfaturi de la agenția de marketing online Marketiu, pentru a crește eficiența eforturilor de promovare online într-un context economic dificil:

Criză financiară. Dă dovadă de empatie și solidaritate

”Dacă o afacere poate veni în ajutorul oamenilor într-o situație de criză, prin adaptarea serviciilor și produselor astfel încât să încurajeze prevenția, nu ar trebui să stea pe gânduri dacă să o facă! Brandul trebuie să comunice despre asta prin toate canalele disponibile – acest lucru va avea un impact pozitiv asupra afacerii, crescând încrederea potențialilor clienți, dar și loialitatea celor existenți”, spun reprezentanții agenției Marketiu.

Există numeroase firme care au luat măsuri de ajutorare a populației în ultimele zile, printre care și:

  • o aplicație de livrări alimente care a suspendat plata taxei de livrare pentru a încuraja izolarea la domiciliu
  • o aplicație de plăți a facturilor, care a devenit gratuită pentru a scuti oamenii de a ieși din casă

Așadar, mai mult (și mai urgent) ca niciodată, poate, este acum nevoie ca afacerile să aducă o adevărată valoare prin comunicările Social Media, și nu doar să posteze mesaje fără un conținut real.

”Pe termen lung, în cazul în care o criză economică se va contura mai puternic, va fi cu atât mai important ca brand-urile să reușească să comunice în online mesaje care să fie relevante situației actuale, care să evidențieze cum serviciile și produsele lor aduc valoare reală în contextul dat, și cum ele, mai departe, contribuie la îmbunătățirea calității mediului social și economic înconjurător”, mai spun reprezentanții Marketiu.

Criză financiară. Restructurează strategia de comunicare

În funcție de natura business-ului, este posibil ca medii precum TV, Outdoor sau Print / Display advertising să fi fost parte integrantă din strategia ta de comunicare omnichannel.

Firmele ar trebui sa reevalueze urgent măsura în care aceste canale le mai pot ajuta. Acest lucru vine în contextul în care majoritatea oamenilor petrec la acest moment mai tot timpul în casă.

În timp ce TV-ul rămâne un canal care în mod sigur va continua să aducă rezultatele estimate, consumul de media pe acest canal fiind pozitiv influențat de timpul crescut petrecut de populație în case, mai ales în orașele mari, celelalte medii vor avea, din păcate, de suferit.

Este, așadar, nevoie de reorganizarea imediată a bugetelor de advertising pentru următoarele trei luni.

Criză financiară. Folosește marketingul digital

Una dintre prioritățile oricărui start-up, mai ales în spațiul B2B, ar trebui să fie creșterea constantă a bazei de clienți. Metodele tradiționale de networking sau cold calling se pot dovedi ineficiente.

Va deveni din ce în ce mai greu ca echipa de vânzări să convingă noi clienți de faptul că investiția în serviciile sau produsele companiei este cea mai bună soluție.

Totuși, mediul online poate oferi o soluție excelentă, mai ales pentru afacerile din mediul B2B. Este vorba de promovarea conținutului de tip “Thought Leadership”. Aceasta oferă valoare către consumatorii ideali în schimbul datelor de contact ale acestora.

În condițiile limitării activităților în spații publice, marketingul outdoor nu va mai fi eficient. Este nevoie să te îndrepți către alternativa din mediul digital.

Criză financiară. Construiește o comunitate în jurul brandului

În cazul unei crize, consumatorii vor fi mult mai rezervați în cheltuirea resurselor financiare. Vor supraviețui acele afaceri care se bucură de încrederea clienților și de validarea lor publică.

”Social Media Marketing este o soluție eficientă și disponibilă la un cost relativ scăzut ce poate ajuta start-up-urile să construiască și să mențină o comunitate puternică în jurul brandului, dar și să răspândească mesajele către audiența țintă – cele mai populare platforme folosite sunt Facebook, Instagram sau Linkedin, însă alegerea lor trebuie să depindă și de caracteristicile publicului țintă și de specificul afacerii”, conform Marketiu.

Folosește automatizarea și inteligența artificială

Creșterea eficacității proceselor interne ar trebui să fie una din preocupările start-up-urilor. Utilizarea inteligenței artificiale și a automatizărilor poate fi soluția pentru accelerarea și optimizarea activităților de marketing și vânzări.

”Există multiple soluții de tip Software-as-a-Service care, folosind algoritmi de analiză a datelor interne și Cloud Data, pot acționa automat secvențe de pași meniți a conduce noi potențiali clienți în procesul de cumpărare, prin livrarea de mesaje de advertising sau conținut într-un mod automatizat, în funcție de istoria de interacțiuni cu brand-ul. Toate aceste tehnologii pot acționa doar în baza unui sistem de management al clienților (Customer Relationship Management), care să ofere date corect actualizate. Un exemplu eficient este Hubspot CRM & Marketing Suite în cazul B2B, o soluție care oferă posibilitatea înregistrării de contacte și de parteneriate cu alte afaceri și urmărirea statusului lor, dar și distribuirea automatizată de conținut în funcție de interacțiunea respectivului “Lead” cu business-ul”, mai afirmă specialiștii Marketiu.

Citește și Pambac, anunț pentru toții românii: ”Am luat decizia să nu modificăm lista de prețuri!”

 

 

Citiți și despre: