CSR Overview 2018

CSR Overview 2018. Principalele teme dezbătute

12.12.2018

CSR Overview 2018 – De Moş Nicolae faptele bune au avut prioritate! Astfel, pe 6 decembrie, BusinessMark a organizat conferința CSR Overview. Evenimentul a avut loc la Hotel Intercontinental..

”Credem că responsabilitatea socială și folosirea unor practici sustenabile sunt doi factori foarte importanți în prezent, de aceea am pus față în față specialiști CSR, organizații și ONG-uri pentru a discuta care sunt trendurile, în ce direcție se îndreaptă acțiunile de CSR și cum putem aduce un impact social puternic cu fiecare inițiativă adoptată”, spun organizatorii evenimentului.

CSR Overview 2018. Proiectele JYSK

Conferinţa CSR Overview 2018 a început alături de Alex Bratu – Country Manager JYSK România & Bulgaria. El a vorbit despre proiectele de responsabilitate socială desfăşurate în acest an şi despre cauzele pe care le susţine JYSK.

Printre iniţiativele amintite, el a menţionat:

  • susţinerea proiectului pilot Servicii Comunitare pentru Copii, implementat de UNICEF în 45 de comunități din județul Bacău,
  • colaborarea cu Hope and Homes for Children, care presupune amenajarea caselor de tip familial HHC JYSK în totalitate cu mobilier şi decoraţiuni JYSK,
  • proiectul de mobilare a Centrului de resurse și referință în autism Micul Prinț Bistrița.

CSR Overview 2018. Perspectivele sustenabilităţii

Dana Dobrescu – Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez România, a abordat perspectivele sustenabilităţii în 2019.

”Sustenabilitatea devine o normă, iar trendurile par să se îndrepte către: consum etic, sustenabilitate la raft, sănătate şi well-being, branduri etice, transabilitate completă, atenţie acordată economiei circulare şi plasticului, zero waste şi risipa alimentară, tehnologie şi start-upuri, parteneriate, transparenţă. Sunt din ce în ce mai mulţi consumatori care aşteptă mai degrabă ca acţiunile să vină din partea companiilor, şi atunci îşi mută încrederea dinspre guverne către companii. Pun capital social în spatele organizațiilor responsabile şi atunci guvernele se simt ameninţate şi pentru a reechilibra balanţa, acestea acţionează – prin protejarea interesului naţional, practicarea de taxe, astfel încât să pară nişte guverne mai morale”, a detaliat aceasta.

CSR Overview 2018. Parteneriate

După aceea, Oana Ciobanu – HR & CSR Manager, UP ROMANIA, a vorbit despre conceptul parteneriatului în acţiunile de CSR.

”A face bine şi a face binele este o responsabilitate a tuturor, doar unindu-ne forţele putem ajunge să schimbăm lucrurile. Dincolo de politicile de CSR, un comportament responsabil presupune stabilirea şi comunicarea internă a politicii de responsabilitate socială, propuneri de acţiuni, proiecte, cauze sau susţinerea de ONG-uri, animarea internă, recompensarea şi promovarea bunelor practici şi a iniţiativelor personale”, a spus aceasta.

CSR Overview 2018. Educație tehnologică

A doua sesiune a discuţiilor a început alături de Mădălina Dicu – Global Corporate Citizenship, HONEYWELL România. Ea a vorbit despre focusul companiei din care face parte şi anume, educaţia tehnologică.

”Cuvântul cheie pentru noi la nivel global este parteneriatul şi ne îndreptăm atenţia în special către educaţia de tip tehnologic, deoarece atunci când vrem să angajăm tineri absolvenţi, aşteptările noastre sunt acelea de a şti să facă lucruri. Aşadar, am lansat proiectele iTech Skills and Challenge, Honeywell Technology Laboratories – laboratoare cu tehnologie de ultimă oră care vrem să devină platforme în care profesorii şi studenţii să facă practică, unde învaţă despre industria 4.0, IoT etc., TeChallenge, Honeywell Leadership Challenge Academy, Honeywell Educators at Space Academy”, a explicat Mădălina Dicu .

Totodată, Camelia Dragomirescu – Coatings Group Marketing Director, POLICOLOR-ORGACHIM, a adus în discuție reîntoarcerea către autenticitate şi susţinerea artei urbane.

Alexandru Lăpușan – CEO & Co-Founding Partner, ZITEC, a vorbit despre campania #cei1024, desfășurată și organizată de Zitec împreună cu Centrul de Transfuzii București.

În plus, despre football social responsability a vorbit Constantin Florin Șari – CSR & Good Governance Manager, FEDERAȚIA ROMÂNĂ DE FOTBAL.

CSR Overview 2018. Valorile acțiunilor de responsabilitate socială

În încheierea evenimentului, Bogdan Ivănel – CEO, CODE FOR ROMANIA a vorbit despre valorile acțiunilor de CSR.

”O acțiune de CSR nu este un act filantropic sau un instrument de marketing. Filantropia rezolvă o problemă, nu o cauză. Inițiativele de CSR ar trebui să se focuseze pe niște motive, nu pe niște ajutoare punctuale, deoarece la mijloc sunt obiective de schimbare socială și putem defini, desigur acțiunile de CSR ca fiind investiții în infrastructură. Noi, de exemplu, la Code For Romania avem săptămânal conferințe prin telefon cu potențiali parteneri, investitori, doar pentru a ne cunoaște, pentru a descoperi dacă avem aceeași viziune și valori și dacă pe termen lung putem dezvolta colaborări care să aducă un impact social”, a spus acesta.

Citește și Bugetul de Crăciun 2018. Cum să nu dai ”faliment” în perioada Sărbătorilor de iarnă?

 

 

Citiți și despre:

O părere la “CSR Overview 2018. Principalele teme dezbătute

  1. Pingback: Spital Regina Maria Cluj Napoca. Specialitati medicale | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.