CSR Overview 2019

CSR Overview 2019. Principalele concluzii

12.12.2019

CSR Overview 2019. Pe data de 5 decembrie 2019, BusinessMark a organizat cea de-a 7-a ediție a evenimentului CSR Overview. „Responsabilitatea socială” și „sustenabilitatea” au reprezentat conceptele cheie din cadrul ediției, la care au fost invitați speakeri din companii naționale, internaționale și ONG-uri.

Modalitatea în care companiile își definesc responsabilitatea socială face parte, cu o importanță tot mai mare, din strategia de imagine de brand.

Luiza Domnișoru (Grupul Digi), Dana Dobrescu (Mondelez România) și Anneliese Bauer (Genpact Europe) au răspuns la următoarea întrebare: Cum conectăm principiile de branding pe care dorim să le transmitem consumatorilor cu acțiunile de responsabilitate socială și abordarea sustenabilă?

CSR Overview 2019. ”Responsabilitatea socială vine din interior”

Luiza Domnișoru, Director Departament Comunicare și CSR, Grupul Digi, a transmis la CSR Overview că „responsabilitatea socială vine din interior”.

„Vorbim despre responsabilitate, dar astăzi nu înseamnă doar ce întoarcem spre societate, dar și cum ne coordonăm activitățile: avem responsabilitate față de angajații noștri, față de clienți, față de parteneri. Când am pus bazele acestui departament, ne-am întrebat unde sau de unde se învață responsabilitatea socială. Am derulat un studiu care s-a desfășurat online, la care au participat 500 de persoane. Cea mai mare parte învață să fie responsabili din interior, adică din familie. Următorul loc este școala, dar 35% dintre cei care au răspuns că ar trebui să învețe și de la școală și din familie și din mass-media și din comunitate. Pentru ei, o companie responsabilă se ocupă de grijile comunității”, a spus aceasta.

CSR Overview 2019. Scopul nostru

Dana Dobrescu, Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez România, a discutat  despre necesitatea de a ne găsi scopul, atât la nivel personal, cât și la nivel de companie.

„Există o diferențiere între a avea un job și chemarea ta. Cu toții ne dorim să avem un job care să fie și chemarea noastră, dar pentru asta trebuie să avem companii care să aibă scopuri mărețe. Dacă nu avem „purpose” suntem, poate, mai săraci. Cred că aceasta este noua abordare din companii – acestea își definesc motivația. Scopul este relevant pentru oameni, pentru profit și pentru planetă. Angajații sunt mai implicați, mai motivați – știu pentru ce vin la serviciu. Atrage noile generații, pentru că tinerii își doresc să facă ceva pentru societate. Scopul este și un „driver” pentru inovație, pentru că angajații au idei, își doresc să facă mai mult și trebuie încurajați. Oamenii sunt dispuși să renunțe la bani pentru scop. Banii nu mai sunt elementul central atunci când își caută un job”, a spus Dana Dobrescu.

CSR Overview 2019. Trei piloni

Anneliese Bauer, Director Departament Comunicare și Marketing, Genpact Europa, a prezentat cei trei „piloni” care stau la baza responsabilității sociale în companie.

„Primul pilon se referă la educație. Am reușit să ne adresăm copiilor cu sindromul Down, cărora le-am pregătit ghiozdanele pentru școală. Nu în ultimul rând, ne-am ocupat și de cei mai puțin privilegiați; am reușit să facem programe de learning & digital pentru clasa a IV-a, pentru 60 de copii. Când vine vorba despre dezvoltarea femeilor, ne-am dorit să fie incluse în domenii în care nu sunt atât de multe. Am reușit să facem programe de mentoring și mentorship pentru 30 angajați. Un alt subpilon ar fi cel al diversității și incluziunii – este vorba de LGBTQ și am făcut un parteneriat cu Asociația Accept, pentru a susține angajații care au altă orientare. Al treilea pilon se referă la impactul social: am reușit să mobilizăm angajații să reducă folosirea de plastic. Trebuie să dăm ceva înapoi și naturii. Anul acesta, am reușit să plantăm 3000 de copaci”, conform acesteia.

„Pick your fights!”

„Pick your fights!” reprezintă un alt mesaj transmis de speakerii invitați la CSR Overview.

Georgiana Miron (Groupama Asigurări) și Damien Thiery (Ateliere Fără Frontiere) au trecut în revistă modul în care alegem cauzele și acțiunile în care să ne implicăm.

„În zona de responsabilitate socială, e bine să existe niște valori care să fie parte din companie. Dacă legătura dintre lucrurile pe care le facem și motivul pentru care o facem nu este suficient de evidentă, este posibil să nu se reflecte atât de bine în timp. Avem nevoie de focus pe coerența mesajelor. Coerența între de ce fac un lucru și cum ajung să îl fac”, a spus Georgiana Miron, Director Marketing, Comunicare și Servicii Clienți, Groupama Asigurări.

CSR Overview 2019. Investiție și progres

Dacă se vorbește despre investiție și progres, apar întrebări precum:

  • Ce rol au investițiile din zona de CSR și sustenabilitate la nivel de strategie de business?
  • Care sunt efectele pe termen lung ale neluării de măsuri în această privință?

Despre aceste aspecte au discutat Nicoleta Deliu (BCR) și Raluca Buturcă (EY România).

„Ca să putem crea un limbaj comun, trebuie să adresăm frica. Ca să avem un limbaj comun cu instituțiile financiare, care nu vor dispărea din viața noastră. Primul pas e să adresăm frica de bani. În momentul în care vom înțelege că noi îi controlăm pe ei. Ce înseamnă gestionarea bugetului? Să știi unde ești, din punct de vedere financiar, să poți să te ții de planificare. Să înțelegi că e în puterea ta să faci cu banii tăi, indiferent de cât de puțini ai, să faci ce îți dorești. Oamenii trebuie să înțeleagă că trebuie să accepte câți bani au. Un om care cheltuie pe haine 30% din venitul lunar nu e un om care ia o decizie financiară inteligentă”, a transmis Nicoleta Deliu, Head of Communication, BCR.

Raportarea non-financiară

Raluca Buturcă, Manager, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România, a vorbit despre raportarea non-financiară, explicând cum a influențat obligativitatea raportării activitatea companiilor.

„Sustenabilitatea reprezintă metoda prin care ne îndeplinim propriile nevoi, dar fără a compromite abilitatea generațiilor viitoare de a-și îndeplini propriile nevoi. Ce putem face? Ne ajută și studiile făcute în ultima perioadă. Din 2009, când s-au elaborat primele rezultate și până anul acesta, ele au variat din zona de social spre zona de mediu. Ce s-a întâmplat? Dacă toate studiile ne spun că riscurile de mediu au impact foarte mare, au ajuns în sfârșit să existe reglementări pe zona de mediu. Există acorduri globale mai vizibile ca niciodată. Există o stare de urgență climatică și există legislație”, a punctat ea.

Citește și Parteneriat între Stein & Partner și rețeaua globală Signium

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “CSR Overview 2019. Principalele concluzii

  1. Pingback: DENTA 2019. Ce companii au participat? | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.