Slide

Stiri: Construcții

Cum a evoluat piața rezidențială în luna mai?

15.06.2015

Piața rezidențială din Capitală evoluează într-un ritm constant la nivelul prețurilor medii solicitate și al volumului de oferte, conform HomeFinders. Constanța celor doi indicatori ai pieței se manifestă atât pe segmentul inferior (zonele de la periferie), cât și pe segmentul mediu-premium (centru, semicentru și Nord).

Astfel, prețurile medii solicitate se mențin la același nivel, pentru a treia lună consecutiv. În continuare proprietarii apartamentelor din zonele mărginașe solicită un preț median de 50.000 de euro pentru apartamentele scoase la vânzare, în timp ce proprietarii de locuințe situate în zonele semicentrale, centrale și de Nord ale Bucureștiului solicită un preț mediu de 68.000 de euro.

În ceea ce privește volumul de oferte scoase la vânzare la nivelul întregii piețe de apartamente din București, în luna mai, acesta a crescut doar cu 0,88% față de luna aprilie. Astfel, numărul total de oferte înregistrat în mai este de 3.079.

Comparativ cu luna aprilie, în luna mai au existat câteva oscilații ale volumului de oferte la nivelul celor două segmente de piață: inferior și mediu-premium. Dacă în aprilie au fost scoase pe piață mai puține oferte de apartamente situate în zonele mărginașe decât în martie, în mai, numărul de oferte pe acest segment a crescut cu 4,41 procente. De cealaltă parte, volumul ofertelor scoase la vânzare în zonele semicentrale, centrale și de Nord ale Capitalei a scăzut cu 2,71%.

„Evoluția constantă a pieței rezidențiale a Bucureștiului reprezintă un semn de maturizare, dar și de înțelegere din partea proprietarilor a modalității sale de funcționare. Ne aflăm într-o perioadă dictată de echilibru, o perioadă prielnică pentru achiziție sau pentru investiție în rezidențial. Un alt factor important este adaptarea. Cu cât dezvoltatorii își vor adapta mai bine proiectele la condițiile pieței și la nevoile cumpărătorilor, cu atât ne vom apropia mai mult de modelul pieței rezidențiale mature, stabile și ofertante, pe care ni-l dorim cu toții. Constatăm că acest lucru deja a început să se întâmple”, afirmă Paul Ghinea, managing partner HomeFinders.