Cum poate fi construită o identitate de brand puternică?

01.01.2020

Identitatea unui brand înseamnă mai mult decât o paletă cromatică și un logo, înseamnă o viziune și un concept aplicate unitar. În ziua de azi, devine din ce în ce mai greu pentru o afacere, indiferent că este la început de drum sau cu experiență, să își creeze o identitate de brand puternică. Acest lucru se  întâmplă ca urmare a faptului că numărul de utilizatori ai Internetului a crescut până la peste 3 miliarde, în timp ce nu mai puțin de 2,3 miliarde sunt activi pe rețelele de socializare. Acest fapt este binecunoscut de marile branduri, ceea ce înseamnă că rețelele de socializare vor deveni canalele preferate care vor fi folosite pentru a atrage atenția potențialilor cumpărători, estimându-se că un brand folosește în medie circa cinci tipuri de rețele sociale pentru a ajunge la potențialii clienți.

Pentru a construi un brand suficient de puternic, companiile sunt nevoite să rămână la curent cu cele mai noi tendințe în ceea ce privește activitatea de marketing, domeniu care a cunoscut în ultimii ani o transformare deosebit de intensă și chiar, am putea spune, spectaculoasă.

Ca urmare a evoluției sectorului de social media, a motoarelor de căutare, dar și ca urmare a modificării gradului de acces la tehnologia mobilă, marketingul a evoluat semnificativ

Astfel, având în vedere faptul că utilizatorii de rețele sociale sunt aproape inundați de sute, dacă nu chiar mii de posibile reclame sub formă de postări, nu este de mirare faptul că este din ce în ce mai greu ca o companie să construiască un brand puternic, care să se impună pe piață și să ajungă la consumator.

În primul rând, este important să menționăm faptul că o identitate de brand puternică este esențială, deoarece reprezintă o modalitate de a comunica cu clienții sau consumatorii.

În plus, identitatea de brand este ceea ce diferențiază un brand față de competitorii din piață cu un obiect de activitate similar, dar are în același timp capacitatea de a crea o experiență de brand care reprezintă exact acel ceva care îl va atrage pe consumator către un brand și îl va face să vrea să interacționeze cu acesta.

Identitatea de brand reprezintă de fapt esența acelei companii

Atunci când vorbim despre identitatea de brand, trebuie să luăm în considerare că pentru a construi un brand puternic, trebuie să încercăm să transmitem esența acelei companii. Există câțiva pași care trebuie parcurși pentru a putea construi o identitate de brand puternică: înțelegerea conceptului de strategie de brand și a particularităților care fac ca un brand să devină memorabil și planificarea și implementarea unei strategii de brand. Fiecare afacere trebuie să aibă o strategie de brand.

Strategia de brand reprezintă o planificare extrem de detaliată a etapelor pe care trebuie să le parcurgă un brand pentru a evolua într-o anumită direcție

În plus, pe lângă aceste etape, trebuie detaliați pașii care trebuie parcurși și modalitățile de a duce la îndeplinire anumite sarcini. Identitatea de brand, împreună cu strategia de conținut, sunt două aspecte extrem de importante care permit unei companii transmiterea unui mesaj care să reflecte identitatea unui brand.

Aspecte precum valorile companiei, mesajul, viziunea sau misiunea, poveștile din spatele unui brand, poziționarea, împreună cu elementele de design grafic contribuie împreună la crearea unei strategii și prin urmare a unei identități de brand.

Identitatea de brand și rolul în crearea unui brand absolut memorabil

O identitate de brand reprezintă mai mult decât o paletă cromatică sau un logo. Atunci când avem în plan să realizăm identitatea unui brand, trebuie să luăm în considerare mult mai multe aspecte, pe care să le aplicăm apoi unitar, în fiecare domeniu al activității, indiferent că vorbim de mediul online sau nu. Astfel, elementele de brand trebuie folosite unitar, atât în ceea ce privește site-ul, pagina de social media, signalistica sau materialele de marketing.

Identitatea unui brand înseamnă mai mult decât o paletă cromatică și un logo, înseamnă o viziune și un concept aplicate unitar

Atunci când ne referim la identitatea unui brand, ne putem referi la aspecte precum logo, paletă cromatică, fonturi folosite, imagini, ilustrații, simboluri, elemente interactive, componentele video, design web.

În același timp, o identitate de brand trebuie să fie distinctă față de competitorii cu același obiect de activitate existenți în piață, să fie memorabilă, să aibă un impact vizual puternic, să poată fi măsurată, dar să fie în același timp flexibilă.

Flexibilitatea se traduce prin faptul că identitatea unui brand poate să crească și să se dezvolte pe măsură ce brandul evoluează. În plus, identitatea unui brand trebuie să fie ușor de aplicat, indiferent de domeniul în care se dorește implementarea.

Strategii de dezvoltare a identității unui brand

Ca reguli de bază în activitate, specialiștii în branding recomandă o interacțiune destul de frecventă cu posibilii clienți sau consumatori. În acest fel, se crează o relație cu aceștia, relație care permite obținerea unui feedback, dar face în același timp posibilă crearea unei experiențe plăcute pentru consumator.

Este ideal ca o companie sau un brand să interacționeze cât mai mult cu utilizatorii, să răspundă la comentarii, indiferent că acestea sunt favorabile sau nefavorabile, să propună soluții, să răspundă la întrebări, folosind întotdeauna tonul cel mai politicos și prietenos cu putință.

De asemenea, specialiștii recomandă ca postările în rețelele de socializare să fie suficient de frecvente, datorită faptului că lipsa unei comunicări în mediul online poate fi interpretată drept dispariția brandului respectiv din mintea consumatorului.

Specialiștii recomandă ca postările în rețelele de socializare să fie suficient de frecvente, pentru a rămâne în permanență în atenția consumatorului

Atunci când ne referim la crearea unei identități de brand, este important să rămânem loiali unei anumite palete cromatice și unui anumit logo. Acestea trebuie folosite în toate materialele din rețelele sociale, dar cu atât mai mult atunci când ne referim la rețele sociale preponderent vizuale precum Instagram. Logo-ul trebuie să fie folosit ca fotografie de profil ori de câte ori este posibil, pentru a se imprima în mintea clientului și, în timp, pentru a crea asociere cu experiențe deosebit de plăcute.

Doar în acest fel, mesajul unui brand poate ajunge la un eventual client, și îl poate transforma pe acesta din simplu client în consumator fidel, susținător al brandului sau chiar să îl promoveze printre cunoscuți.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/10-motive-sa-folosesti-social-media-marketing/

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Trenduri în social media pentru 2020Trenduri în social media pentru 2020 Cele mai indicate metode implică crearea de conținut scurt, antrenant, care are capacitatea de a captiva publicul și de a crea dependență. Social media a depășit de mult bariera dintre personal și […]
  • Topul celor mai inovatoare companii din lumeTopul celor mai inovatoare companii din lume Topul celor mai inovatoare companii din lume. După ce în 2018, Apple a ocupat primul loc, gigantul IT nu se mai regăsește în primele 10 companii ale clasamentului. În 2019, Apple nu mai este cea mai […]
  • Idei de afaceri profitabile pentru anul 2020Idei de afaceri profitabile pentru anul 2020 Idei de afaceri profitabile 2020. Pentru a avea succes trebuie să răspundeți, prin business-ul lansat, unei nevoi sau unei dorințe a populației. Vreți să lansați o afacere care să fie profitabilă pe termen […]
  • Cum va evolua economia în 2016?Cum va evolua economia în 2016? Estimările economiştilor nu sunt extrem de pozitive, însă acest an va fi cu siguranţă mai bun decât 2015. Evoluţie economică pozitivă, volatilitate ridicată, preţuri mici şi o revenire a pieţei muncii, aşa […]