Avantajele automatizării. Automatizarea reprezintă următorul nivel al eficienței. Multe companii se află deja la a doua sau a treia generație de optimizare a costurilor și de creștere a productivității. Pârghii precum externalizarea unor procese, raționalizarea portofoliului sau implementarea de soluții ERP au fost folosite la maximum, așa că pentru a atinge un nou nivel de eficientizare a activităților au nevoie de o abordare nouă, consideră Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC. Aceasta trebuie să fie bazată pe tehnologiile de ultimă generație, precum:
- Robotic Process Automation (RPA)
- Machine Learning
- Inteligența Artificială (AI)
Avantajele automatizării. Modalități de a îmbunătăți afacerile
Conform unui studiu realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70% dintre managerii chestionați au spus că folosesc automatizarea și AI pentru a identifica modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile mai inteligente. Însă, cu atât de multe opțiuni în cloud computing, securitate cibernetică, software specializat și alte servicii operaționale, precum și tehnologii emergente precum machine learning, blockchain și drone, companiile trebuie să facă alegerile cele mai potrivite pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
Așadar, tehnologiile inteligente, cum ar fi RPA, machine learning și chatbot oferă companiilor noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative. Acestea pot fi implementate rapid, având costuri reduse, care permit noi niveluri de productivitate. Impactul poate fi semnificativ. Automatizarea poate îmbunătăți productivitatea proceselor individuale cu 80% până la 100% și cu 20% sau mai mult a funcțiilor generale.
Avantajele automatizării. Costul proceselor cheie
De asemenea, automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum:
- facturarea
- raportarea de gestiune
- contabilitatea și bugetarea
Profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi:
- analizele financiare complexe
- previziuni
- proiecte de buget pe mai mulți ani
Avantajele automatizării. Serviciile pentru clienți și lanțul de aprovizionare
Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie.
”Soluțiile de automatizare trebuie să fie fundamentate în mod clar pe strategia generală de business a unei organizații, pentru ca acestea să obțină maximum de avantaje. Este vorba despre înțelegerea nevoilor și de a vedea dincolo de optimizări și îmbunătățiri. Cartografierea tuturor departamentelor și proceselor din companie este în acest caz foarte importantă”, a mai spus Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC.
Este nevoie de pregătirea angajaților
În plus, trebuie identificați și pregătiți oamenii potriviți. Angajații se simt amenințați de noile tehnologii, dar cu ajutorul unor programe de upskilling bine structurate și targetate, se pot adapta și învăța cum să lucreze cu inteligența artificială, să analizeze date, să descopere și să aplice soluții din mers și să preia roluri noi care presupun utilizarea celor mai noi tehnologii.
Avantajele automatizării. Strategia este cea care face diferența
”Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință. Transformarea digitală nu este nici simplă și nici ieftină, după cum arată cifrele, – la nivel global, investițiile în acest domeniu fiind de aproape de 3,8 trilioane de dolari în acest an -, însă este inevitabilă, iar companiile care o abordează strategic au șanse mai mari să fie lideri în domeniul lor”, a încheiat Gabriel Voicilă.
Citește și Startup-uri România: 2019 a fost un an excepțional!